Gjest Belladona Skrevet 8. juni 2009 #841 Del Skrevet 8. juni 2009 Heisann Phaedra! Det er ikke meg, Belladonna, som har skrevet de siste innleggene. Det er Belladona. Jeg skjønner ikke hvorfor hun har valgt et nick som lett kan forveksles med meg. Jeg har vært på forumet lenger enn henne og vil ha eneretten til nicket mitt . Ynnsjyld, jeg aaaante ikke at du eksisterte da jeg endret nick! Lover! (Jeg har også vært her leeeenge, da...) Kall meg gjerne Belladåna... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #842 Del Skrevet 8. juni 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 9. juni 2009 #843 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) "Nyskjerrig", "menstrasjon" og "prevansjon" er veldig mye brukt ser jeg. Det skal selvfølgelig være "nysgjerrig", "menstruasjon" og "prevensjon" Det som er skremmende er at når jeg søker på Google så er disse skrivefeilene så vanlig at jeg ikke blir rettet på når jeg skriver noen av ordene feil Jeg vet man ikke kan stole på Google med rettskriving, men den bruker å gi en viss pekepinn. Endret 9. juni 2009 av Knøttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fat Sally Lee Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #844 Del Skrevet 9. juni 2009 Det er en bruker her inne på KG som skriver veldig gode, reflekterte og interessante innlegg, men som konsekvent dropper stor forbokstav, og ikke vet forskjell på "et" og "ett". Dette ødelegger dessverre leselyst og inntrykk for meg. Det går selvsagt greit å lese, men hadde vært mye bedre uten disse små (slurve)feilene. Er det lov å si fra? Jeg gjør det jo bare fordi jeg liker innleggene hennes. Hvis ikke hadde jeg bare hoppet over det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belladona Skrevet 9. juni 2009 #845 Del Skrevet 9. juni 2009 Det er en bruker her inne på KG som skriver veldig gode, reflekterte og interessante innlegg, men som konsekvent dropper stor forbokstav, og ikke vet forskjell på "et" og "ett". Jeg vet, jeg vet! (Altså, det er ikke meg, men jeg vet hvem du mener) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fat Sally Lee Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #846 Del Skrevet 9. juni 2009 Kanskje du tør si fra da, Belladona? For det er ***** du mener, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #847 Del Skrevet 9. juni 2009 Åh... så befriende at det ikke bare er jeg som har problemer med dette. Trodde nærmest at jeg var en dinosaur som er opptatt av rettskriving. Det hender en sjelden gang at jeg sier i fra når noen har mange innlegg og skriver mye feil, men jeg tør ikke gjøre det for ofte. Jeg skriver feil jeg også, men det er bare tastefeil og hvis jeg klarer å huske på å korrekturlese før jeg sender så pleier det å gå bra. Det hender også at jeg ennå, etter mange års terping på skole, har problemer med og/å. Jeg orker som regel ikke å lese innlegg som er fulle av skrivefeil. Enda verre er innlegg hvor man ikke klarer å holde seg unna å gjenta ord... eks (Jeg har vært med en fyr en stund nå da. Vi har ikke rota ordentlig ennå da. Men vi har bestemt oss for å være kjærester da) Fryktelig språkbruk som får meg til å tenke på fjortiser og da klarer jeg ikke å ta det alvorlig! Fjortiser må selvfølgelig få lov å være fjortiser, ikke vondt ment i så måte, men jeg tror de fleste her inne er godt over den alderen eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 9. juni 2009 #848 Del Skrevet 9. juni 2009 Åh... så befriende at det ikke bare er jeg som har problemer med dette. Trodde nærmest at jeg var en dinosaur som er opptatt av rettskriving. Det hender en sjelden gang at jeg sier i fra når noen har mange innlegg og skriver mye feil, men jeg tør ikke gjøre det for ofte. Jeg skriver feil jeg også, men det er bare tastefeil og hvis jeg klarer å huske på å korrekturlese før jeg sender så pleier det å gå bra. Det hender også at jeg ennå, etter mange års terping på skole, har problemer med og/å. Jeg orker som regel ikke å lese innlegg som er fulle av skrivefeil. Enda verre er innlegg hvor man ikke klarer å holde seg unna å gjenta ord... eks (Jeg har vært med en fyr en stund nå da. Vi har ikke rota ordentlig ennå da. Men vi har bestemt oss for å være kjærester da) Fryktelig språkbruk som får meg til å tenke på fjortiser og da klarer jeg ikke å ta det alvorlig! Fjortiser må selvfølgelig få lov å være fjortiser, ikke vondt ment i så måte, men jeg tror de fleste her inne er godt over den alderen eller? Der hvor jeg kommer fra sier vi ''da'' i annenhver setning, både gamle og unge. Så det kan bli litt mye i mine innlegg må jeg innrømme, selv om jeg prøver å begrense det litt...da. Jeg er forøvrig enig i at språket blir veldig hakkete med hundretusen ''da-er'' i et innlegg, så jeg forstår frustrasjonen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #849 Del Skrevet 9. juni 2009 Åh... så befriende at det ikke bare er jeg som har problemer med dette. Trodde nærmest at jeg var en dinosaur som er opptatt av rettskriving. Det hender en sjelden gang at jeg sier i fra når noen har mange innlegg og skriver mye feil, men jeg tør ikke gjøre det for ofte. Jeg skriver feil jeg også, men det er bare tastefeil og hvis jeg klarer å huske på å korrekturlese før jeg sender så pleier det å gå bra. Det hender også at jeg ennå, etter mange års terping på skole, har problemer med og/å. Jeg orker som regel ikke å lese innlegg som er fulle av skrivefeil. Enda verre er innlegg hvor man ikke klarer å holde seg unna å gjenta ord... eks (Jeg har vært med en fyr en stund nå da. Vi har ikke rota ordentlig ennå da. Men vi har bestemt oss for å være kjærester da) Fryktelig språkbruk som får meg til å tenke på fjortiser og da klarer jeg ikke å ta det alvorlig! Fjortiser må selvfølgelig få lov å være fjortiser, ikke vondt ment i så måte, men jeg tror de fleste her inne er godt over den alderen eller? Cecilia Brækhus (bokseren), sier også "da" minst en gang pr setning. "Jeg synes jeg gjorde en bra kamp, da. Jeg tror jeg kan slå henne, da. Jeg gleder meg til neste kamp, da". AAARGGGG!!! Det verste er at det smitter :s Ikke så mye "da", men "liksom". Det er helt forferdelig. Om jeg er med noen som sier det hele tiden, så plumper det plutselig liksomer ut av meg i hytt og gevær. Pinlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_mei Skrevet 9. juni 2009 #850 Del Skrevet 9. juni 2009 Det verste er at det smitter :s Ikke så mye "da", men "liksom". Det er helt forferdelig. Om jeg er med noen som sier det hele tiden, så plumper det plutselig liksomer ut av meg i hytt og gevær. Pinlig! Om det smitter ja!!! Jeg kan plutselig ta meg i å si slike ord som jeg har blitt irritert for før. (Staves det irritert? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fat Sally Lee Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #851 Del Skrevet 9. juni 2009 (Staves det irritert? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belladona Skrevet 9. juni 2009 #852 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Kanskje du tør si fra da, Belladona? For det er ***** du mener, ikke sant? Er nok det, sjø. Tipper at det med stor bokstav er bevisst, men det med et/ett mestrer hun antagelig ikke. Får se om man finner en passende anledning. By the way, liksom. Ikke så lysten på å sende en pm i ens ærend... Jeg skriver feil jeg også, men det er bare tastefeil og hvis jeg klarer å huske på å korrekturlese før jeg sender så pleier det å gå bra. Om jeg får lov: , - finn din plass! Forøvrig en setning jeg ble litt andpusten av å lese. Når vi først får kjefte & smelle litt, mener jeg. Endret 9. juni 2009 av Belladona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #853 Del Skrevet 9. juni 2009 Er nok det, sjø. Tipper at det med stor bokstav er bevisst, men det med en/ett mestrer hun antagelig ikke. Får se om man finner en passende anledning. By the way, liksom. Ikke så lysten på å sende en pm i ens ærend... Om jeg får lov: , - finn din plass! Forøvrig en setning jeg ble litt andpusten av å lese. Når vi først får kjefte & smelle litt, mener jeg. Jeg så det når du sa det. Det skulle nok vært et komma til inni der. Har forøvrig en arbeidskollega som skriver setninger med både 4 og 5 kommaer. Jeg får ikke lov til å rette på henne lenger nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 9. juni 2009 #854 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg leste nettopp et velskrevet innlegg på Bil og trafikk. Det var en setning der jeg reagerte på: ... jeg slipper frem andre fordiom. Dette har jeg sett brukt rett som det er, altså "fordiom". Hva er det for slags ord? Meningen er vel "(al)likevel". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #855 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg leste nettopp et velskrevet innlegg på Bil og trafikk. Det var en setning der jeg reagerte på: ... jeg slipper frem andre fordiom. Dette har jeg sett brukt rett som det er, altså "fordiom". Hva er det for slags ord? Meningen er vel "(al)likevel". Det kan være med fordon. Det er riktignok svensk og betyr bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #856 Del Skrevet 9. juni 2009 Det kan være med fordon. Det er riktignok svensk og betyr bil. Eller kjøretøy, når jeg tenker meg om. Det omfatter jo mer enn bare bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #857 Del Skrevet 9. juni 2009 Cecilia Brækhus (bokseren), sier også "da" minst en gang pr setning. "Jeg synes jeg gjorde en bra kamp, da. Jeg tror jeg kan slå henne, da. Jeg gleder meg til neste kamp, da". AAARGGGG!!! Det verste er at det smitter :s Ikke så mye "da", men "liksom". Det er helt forferdelig. Om jeg er med noen som sier det hele tiden, så plumper det plutselig liksomer ut av meg i hytt og gevær. Pinlig! Hadde en periode da jeg sa "liksom" hele tiden. En venn av meg hadde det med å spørre: "På ordentlig også?" Det hjalp ikke så mye, for det setter seg sånn fast. Irriterer meg også over dem son skriver "fordiom". Det skal nok være "fordi om", men ville det ikke vært bedre å skrevet "selv om"? Synes også det er grusomt å se at så mange (spesielt på KG) skriver "forde". Enten så skriver man "fordi" eller "for det"... For ikke å snakke om "i fjord" ( "i fjor"), det skjønner jeg virkelig ikke at det er mulig å skrive feil... Denne var også "fin": "Hvilket talkshow/vert liker du best?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belladona Skrevet 9. juni 2009 #858 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg er blitt beilet til på nettet av en som av yrke visstnok var livakt. Forøvrig; jeg skal hente fram noen fiffige formuleringer fra den perioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #859 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg er blitt beilet til på nettet av en som av yrke visstnok var livakt. Forøvrig; jeg skal hente fram noen fiffige formuleringer fra den perioden. Det er da fint at noen tar på seg å vokte over liene her til lands, vel? Skogene har voktere, da ville vært diskriminering å ikke gi det samme til liene. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 9. juni 2009 #860 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg irriterer meg litt over den skriftlige versjonen av det trønderske ordet "sjø". Det finnes vel ingen riktig eller feil måte å skrive dette på da det ikke er ett ord i skriftspråket men om man absolutt må skrive det burde det staves SKJØ. Dette fordi uttrykket er en sammentrekning av "skjønner du". Sjø er jo det samme som hav og det gir jo ingen mening på slutten av en setning på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå