Gjest Wind Skrevet 28. april 2009 #641 Del Skrevet 28. april 2009 Det skal ikke være aksent over e-en i imperativ/oppfordring. Det gjelder for alle verb. Okei, takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 29. april 2009 #642 Del Skrevet 29. april 2009 Det er mye rart å lese her. På bryllupsforumet leste jeg nettopp en overskrift: Solo sang i bryllupet. Er Solo navnet på en person? Eller var det brusen som sang?;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 29. april 2009 #643 Del Skrevet 29. april 2009 Angående tannbleiking leste jeg nettopp i en tråd at: "det koster 1500 for hver skjeve." Tror det er snakk om kjever her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2009 #644 Del Skrevet 29. april 2009 Kjukk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fat Sally Lee Skrevet 29. april 2009 Forfatter #645 Del Skrevet 29. april 2009 Angående tannbleiking... Eller bleking Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 29. april 2009 #646 Del Skrevet 29. april 2009 "Vi har skrevd.." som sikkert skal være "vi har skrevet". (på Bryllupsforumet) Sikkert en forskrevelse, men likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 29. april 2009 #647 Del Skrevet 29. april 2009 "Vi har skrevd.." som sikkert skal være "vi har skrevet". (på Bryllupsforumet) Sikkert en forskrevelse, men likevel. Takk for at du skrev, skrev mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2009 #648 Del Skrevet 29. april 2009 Personeligheter = personligheter. Hva er greien med å putte inn ekstra e`er da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 29. april 2009 #649 Del Skrevet 29. april 2009 Det er mye rart å lese her. På bryllupsforumet leste jeg nettopp en overskrift: Solo sang i bryllupet. Er Solo navnet på en person? Eller var det brusen som sang?;-) Ja, de hadde vel servert Solo Super til maten da, og så skjedde det som skjer med gutten i denne reklamen. Logisk, ikke sant? LxIvBeTKzek Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 29. april 2009 #650 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Kjempeartig reklame som jeg igrunnen aldri blir lei av. Syns jeg hører toastmasteren: "Og nå Solo med en selvskrevd sang" Endret 30. april 2009 av hjertesukka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Papirkurven Skrevet 29. april 2009 #651 Del Skrevet 29. april 2009 Må bare få det ut, for jeg har i dagevis irritert meg over innlegget som heter: "ønsker han tilbake" Det betyr jo ingenting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 30. april 2009 #652 Del Skrevet 30. april 2009 Jeg er enig i at det ser klønete ut, men det er faktisk lov å bruke "han" istedenfor "ham". Jeg irriterer meg over at det er lov. Enda verre er det når noen skriver "Jeg er sint på hun". (Det er direkte feil.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #653 Del Skrevet 30. april 2009 Jeg er enig i at det ser klønete ut, men det er faktisk lov å bruke "han" istedenfor "ham". Jeg irriterer meg over at det er lov. Enda verre er det når noen skriver "Jeg er sint på hun". (Det er direkte feil.) Da de gjorde det lovlig å skrive "han" i stedet for "ham", gjorde de det vel samtidig lovlig å skrive "hun" for "henne" og "de" for "dem". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 30. april 2009 #654 Del Skrevet 30. april 2009 Da de gjorde det lovlig å skrive "han" i stedet for "ham", gjorde de det vel samtidig lovlig å skrive "hun" for "henne" og "de" for "dem". Jeg har heldigvis ikke funnet noe som tyder på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 1. mai 2009 #655 Del Skrevet 1. mai 2009 En til: Butikkene er stenkt idag. (Det heter stengt.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 1. mai 2009 #656 Del Skrevet 1. mai 2009 En til: Butikkene er stenkt idag. (Det heter stengt.) Det tengkte ikke jeg på i går, haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 1. mai 2009 #657 Del Skrevet 1. mai 2009 En til: Butikkene er stenkt idag. (Det heter stengt.) Blodstenkte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 1. mai 2009 #658 Del Skrevet 1. mai 2009 Blodstenkte? Som jeg skulle sakt det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 1. mai 2009 #659 Del Skrevet 1. mai 2009 Til dere som sier og skriver "syntes" i presens (nåtid), eks. jeg syntes det er ..., hva sier dere i preteritum (fortid)? Jeg ? det var ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 2. mai 2009 #660 Del Skrevet 2. mai 2009 Jeg leste nettopp et innlegg i forumet "Tv og film". Det er en som irriterer seg over at ingen sier "hade" når de går. Er det blitt slik med dette uttrykket at folk faktisk tror det heter og skrives slik? For de uvitende vil jeg opplyse om at det er en kortform for "ha det bra", og skrives "ha det". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå