Fat Sally Lee Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #401 Del Skrevet 22. februar 2009 Er det bare jeg som tenker på urin når jeg leser alle innleggene på forumet som handler om kompisser og fjortisser? Nei, du er nok i godt selskap! Det riktige ville være kompiser og fjortiser (med en s). Fjortisser er en som sliter litt med urinveiene, stakkars. Han har ikke latet vannet på snart to måneder... (ikke månter, måndter eller måner.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. februar 2009 #402 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg leste nettopp: ''Vær sjapp.'' *grøss* Det skal jo selvfølgelig være ''Vær kjapp.'' Jeg føler at denne feilen er en klassiker hos de som ''snakker bokmål'' (ja, jeg vet at det ikke er noen som snakker bokmål, men forhåpentligvis forstår dere hva jeg mener) da de sjelden uttaler kj-lyden slik vi gjør det her på det nordlige vestlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaedra Skrevet 23. februar 2009 #403 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) "du må ikke skue alle under samme kam" gurgle... edit: ikke bare er det en sammenblanding av to uttrykk, men det gir heller ingen mening hvis man tenker over hva man sier. Endret 23. februar 2009 av Phaedra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplefe Skrevet 23. februar 2009 #404 Del Skrevet 23. februar 2009 Uff. Det er virkelig alt for mange som ignorerer de enkleste grammatiske regler, som kommabruk. Skjønner de ikke at innlegge er deres blir unødvendig vanskelige å lese? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 23. februar 2009 #405 Del Skrevet 23. februar 2009 Uff. Det er virkelig alt for mange som ignorerer de enkleste grammatiske regler, som kommabruk. Skjønner de ikke at innlegge er deres blir unødvendig vanskelige å lese? En liten skrivefeil der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crow Jane Skrevet 23. februar 2009 #406 Del Skrevet 23. februar 2009 En liten skrivefeil der Et innlegg - innlegget ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 23. februar 2009 #407 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg har skrevet om dette tidligere, og leste nettopp et eksempel i det (til nå) siste innlegget i "kaffi/kaffetråden". Jeg syntes det er snålt ... Syntes er preteritum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplefe Skrevet 23. februar 2009 #408 Del Skrevet 23. februar 2009 Haha, så den feilen selv. Surfer fra iPoden, så er litt knotete (sånn det blir med en lillebror som er "syk", pc-en blir ikke ofte ledig, nei). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hexagon Skrevet 23. februar 2009 #409 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg har skrevet om dette tidligere, og leste nettopp et eksempel i det (til nå) siste innlegget i "kaffi/kaffetråden". Jeg syntes det er snålt ... Syntes er preteritum. Er det synes som blir riktig da? Eller syns? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 23. februar 2009 #410 Del Skrevet 23. februar 2009 Er det synes som blir riktig da? Eller syns? Begge deler er riktig. Her "syndet" jeg mot et ønske fra noen om at man skal fullføre og skrive det riktige. Jeg pleier å være flink til det. Men altså dette ordet, infinitiv: å synes (syns), presens: synes (syns), preteritum: syntes, perfektum: har syntes. Jeg tar med et annet ord også, som mange har problemer med, nemlig finnes. I infinitiv: å finnes, presens: finnes (fins), preteritum: fantes, perfektum: har funnes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 23. februar 2009 #411 Del Skrevet 23. februar 2009 Ser også at noen har en "sykdom i kjeden" her. Og det er ikke en skrivefeil for det gjentar seg nedover i innlegget. Vel, vel, det heter altså skjeden. Ikke så vanskelig den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wind Skrevet 23. februar 2009 #412 Del Skrevet 23. februar 2009 "Populæritet". Jeg skjønner hvorfor det er lett å tro at det skrives på den måten, men det gjør det altså ikke. Det skrives "popularitet". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2009 #413 Del Skrevet 25. februar 2009 I dag gikk jeg forbi en butikk hvor de solgte spyler-veske. For å komme inn i butikken så måtte jeg bruke døren vesidena. Det ble ingen veske på meg, heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 25. februar 2009 #414 Del Skrevet 25. februar 2009 "Populæritet". Jeg skjønner hvorfor det er lett å tro at det skrives på den måten, men det gjør det altså ikke. Det skrives "popularitet". Shait...! *går og setter seg i skammekroken* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 25. februar 2009 #415 Del Skrevet 25. februar 2009 I dag så jeg komplimant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 25. februar 2009 #416 Del Skrevet 25. februar 2009 "Populæritet". Jeg skjønner hvorfor det er lett å tro at det skrives på den måten, men det gjør det altså ikke. Det skrives "popularitet". men det heter populær? ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wind Skrevet 25. februar 2009 #417 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) men det heter populær? ikke sant? Ja, det gjør det. Og så begynner man setninger med stor bokstav. Beklager, jeg måtte bare. Endret 25. februar 2009 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 25. februar 2009 #418 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Nei nå; "Folka i Cherterfeber" - det heter Charterfeber!!! Tror jeg får feber i kjerten snart. Endret 25. februar 2009 av hjertesukka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplefe Skrevet 25. februar 2009 #419 Del Skrevet 25. februar 2009 Haha, den var ny. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stillest vann Skrevet 26. februar 2009 #420 Del Skrevet 26. februar 2009 Jeg hadde aldri hørt ordet "sensibel" før det dukket opp i sjamporeklamene for noen år siden. Noen som vet omtrent når dette ordet kom inn i bokmålsordboka? Hvis jeg hadde sett det brukt for 10 år siden, hadde jeg nok tolket det som "fornuftig", men det passer liksom ikke som beskrivelse av hår... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå