Meaty Skrevet 21. februar 2009 #381 Del Skrevet 21. februar 2009 Det er veldig mange som skriver "herrigud". Jeg fikk 1.470.000 treff på herrigud, og 1.460.000 treff på herregud :klø: Jeg tror det er sånn at Google "vet" når et ord er feilstavet, og inkluderer den korrekte stavemåten i resultatet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 21. februar 2009 #382 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg tror det er sånn at Google "vet" når et ord er feilstavet, og inkluderer den korrekte stavemåten i resultatet. Så det vil si at det er 10.000 treff på herrigud da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wind Skrevet 22. februar 2009 #383 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Jeg tror det er sånn at Google "vet" når et ord er feilstavet, og inkluderer den korrekte stavemåten i resultatet. Nei. Google kommer med forslag om at "mente du å søke etter: XXXXX" som en link til det søket, men viser ellers det du søkte etter. Slik: (Jeg kjeder meg, ok? ) Endret 22. februar 2009 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 22. februar 2009 #384 Del Skrevet 22. februar 2009 Nei. Google kommer med forslag om at "mente du å søke etter: XXXXX" som en link til det søket, men viser ellers det du søkte etter. Slik: (Jeg kjeder meg, ok? ) *fordomsfull* Nå sier vel det lille vi så av teksten sitt om de som skriver det på den måten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 22. februar 2009 #385 Del Skrevet 22. februar 2009 Nei. Google kommer med forslag om at "mente du å søke etter: XXXXX" som en link til det søket, men viser ellers det du søkte etter. Slik: (Jeg kjeder meg, ok? ) Jeg tror ikke det er sånn altså. Jeg prøvde å feilstave et langt ord, slik at det er mindre sannsynlighet for at mange har den samme skrivefeilen. Se på denne siden her: http://www.google.no/search?hl=no&q=h%...arius&meta= (Jeg brukte URL, siden bilder som regel blir redigert bort.) Hvis du ser på denne siden så skjønner du hva jeg mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 22. februar 2009 #386 Del Skrevet 22. februar 2009 Heter det ikke "herrigud" på svensk? Hvis man ser på treffene utover sidene er det veldig mange svanske treff, og det ville i så fall være en god forklaring på hvorfor herrigud får flere treff enn herregud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 22. februar 2009 #387 Del Skrevet 22. februar 2009 Heter det ikke "herrigud" på svensk? Hvis man ser på treffene utover sidene er det veldig mange svanske treff, og det ville i så fall være en god forklaring på hvorfor herrigud får flere treff enn herregud. Hvis man bare ser på treff på norske nettsider, så ser det slik ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 22. februar 2009 #388 Del Skrevet 22. februar 2009 Hmm, det var fremdeles flere treff på herrigud enn på herregud når man søker på norske nettsider. Det er jo litt foruroligende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wind Skrevet 22. februar 2009 #389 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Jeg tror ikke det er sånn altså. Jeg prøvde å feilstave et langt ord, slik at det er mindre sannsynlighet for at mange har den samme skrivefeilen. Se på denne siden her: http://www.google.no/search?hl=no&q=h%...arius&meta= (Jeg brukte URL, siden bilder som regel blir redigert bort.) Hvis du ser på denne siden så skjønner du hva jeg mener. Nei, jeg skjønner ikke hva du mener. Jeg trodde jeg gjorde det, men ikke etter den linken. Mener du de to øverste søkene? De er hentet inn fra det andre søket, og telles ikke med. :S Endret 22. februar 2009 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 22. februar 2009 #390 Del Skrevet 22. februar 2009 Hvis det jeg hevdet over her stemmer, så er det jo ikke "herrigud" så utbredt likevel. Hvis dere har rett, og man utgår fra mitt eksempel, så betyr det at 7600 har skrevet "høyesterettsjuRstitiarius". Jeg får opp det samme antallet uansett hvordan jeg feilstaver ordet. Det er usannsynlig at det er så mange som staver det ordet sånn. Hvis jeg staver ordet riktig, får jeg like mange treff! Ergo må det være sånn at Google skjønner hvilket ord man prøver å skrive, og inkluderer dette i resultatet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wind Skrevet 22. februar 2009 #391 Del Skrevet 22. februar 2009 Hvis det jeg hevdet over her stemmer, så er det jo ikke "herrigud" så utbredt likevel. Hvis dere har rett, og man utgår fra mitt eksempel, så betyr det at 7600 har skrevet "høyesterettsjuRstitiarius". Jeg får opp det samme antallet uansett hvordan jeg feilstaver ordet. Det er usannsynlig at det er så mange som staver det ordet sånn. Hvis jeg staver ordet riktig, får jeg like mange treff! Ergo må det være sånn at Google skjønner hvilket ord man prøver å skrive, og inkluderer dette i resultatet. Åja, oppe til høyre ja! Jeg tenkte ikke over å se på antall søketreff. Da skjønner jeg (endelig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 22. februar 2009 #392 Del Skrevet 22. februar 2009 Åja, oppe til høyre ja! Jeg tenkte ikke over å se på antall søketreff. Da skjønner jeg (endelig). Det betyr jo at det ikke står så dårlig til med norsk rettskrivning som vi først trodde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wind Skrevet 22. februar 2009 #393 Del Skrevet 22. februar 2009 Det betyr jo at det ikke står så dårlig til med norsk rettskrivning som vi først trodde. Jeg tror nok dessverre at det står ganske dårlig til, til tross for at "herrigud" ikke nødvendigvis er en stor del av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 22. februar 2009 #394 Del Skrevet 22. februar 2009 Leste i dagbladet i dag at det burde være bedre "oppføling" på rasfare i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crow Jane Skrevet 22. februar 2009 #395 Del Skrevet 22. februar 2009 Leste i dagbladet i dag at det burde være bedre "oppføling" på rasfare i Oslo. Er manuell korrekturlesing avleggs, mon tro? Dette ordet blir vel ikke "plukket opp" av en datamaskin, da det strengt tatt kan bety noe ordentlig. Bare lurer: Er det ingen mennesker som jobber som korrekturlesere lenger. Hvor lenge er det eventuelt siden det yrket forsvant? Er det noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #396 Del Skrevet 22. februar 2009 Er det bare jeg som tenker på urin når jeg leser alle innleggene på forumet som handler om kompisser og fjortisser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplefe Skrevet 22. februar 2009 #397 Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg orker ikke å lese alle tyve sidene, men jeg legger like gjerne inn denne her, fordi den irriterer meg så grenseløst og konstant: Det heter å skjære alle over en kam. Ikke gre alle under/over eller ta noen over/under. SKJÆRE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Philipa Skrevet 22. februar 2009 #398 Del Skrevet 22. februar 2009 Fin tråd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest muffens Skrevet 22. februar 2009 #399 Del Skrevet 22. februar 2009 "Her er det noe muffins!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplefe Skrevet 22. februar 2009 #400 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Ja, smaker godt gjør de òg. Endret 22. februar 2009 av Eplefe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå