Gjest Janna Skrevet 27. juni 2003 #1 Skrevet 27. juni 2003 Noen som skjønte den overskriften? Nei? Jeg kom nemlig til å tenke på en ting her i sted. I morgen skal jeg til frisøren og forandre frisyre. Har vært der et par ganger før, og er fornøyd egentlig, men føler at hårsveisene de lager er litt "kjedelige" og "hverdagslige"... Hvis dere skjønner. Kunne ønsket meg noe mer typete og oppsiktsvekkende. Så lurer jeg på: Hvis jeg hadde sminket meg mer/annerledes og kjørt en helt annen klesstil enn det jeg vanligvis gjør, ville frisøren da sett på det og laget en frisyre deretter? Eller ser de kun på håret og ansiktsformen? Blir frisører påvirket av kundens klær&sminke når de klipper, på den måten at de "fullfører stilen"?
Gjest Embla s Skrevet 27. juni 2003 #2 Skrevet 27. juni 2003 Tror det. At de ser på hvilken type du er. Lager kanskje ikke punkesveis på jente med perleøredobber og blondeskjørt (Med mindre hun skriker seg til det, kanskje)
Gjest Janna Skrevet 27. juni 2003 #3 Skrevet 27. juni 2003 Hvis det er sånn, blir jeg nesten fornærmet. For jeg er ikke kjedelig og hverdagslig av type.
Gjest Embla s Skrevet 27. juni 2003 #4 Skrevet 27. juni 2003 Jammen du har en kjedelig og hverdagslig frisør!! :D
Gjest Janna Skrevet 27. juni 2003 #5 Skrevet 27. juni 2003 Er det noen som har opplevd dette, at frisøren klipper etter den looken du har fra før?
Gjest Tristessa Skrevet 27. juni 2003 #6 Skrevet 27. juni 2003 Jepp, har vært borti det ja. For tiden er det die Svigermutter som klipper meg, ettersom jeg vil la håret gro. De fleste frisører har klart å gjøre merkelige ting med håret mitt, som f.eks å klippe det slik at fall og hårmengde har fått fritt utløp = soppaktig utseende. Jeg har vanvittig tjukt hår, så det er litt tricky å få det pent når det skal være litt kortere.
Gjest the imp Skrevet 27. juni 2003 #7 Skrevet 27. juni 2003 Å jada, opplevd det alt for ofte. Har også ofte fått høre at sånn og sånn er jo så fint...når man liker den stilen altså, også lar deg forstå at med det mener de sånn du kler deg og sminker deg, og at de egentlig ikke liker det i det hele tatt, og du føler deg kjedelig og kjip. Hmf! :-?
Gjest Embla s Skrevet 27. juni 2003 #8 Skrevet 27. juni 2003 En gang jeg ville klippe meg kort og typete nektet frisøren fordi jeg ikke var typete nok. Jeg var usminket og kunne dermed ikke ha en slik frisyre... (Har også vært borti frisører som klipper på en måte (gjerne slik de selv er på håret) uansett hva man forteller de. De er liksom på autopilot eller noe..)
Junebug Skrevet 28. juni 2003 #10 Skrevet 28. juni 2003 Eksperimentet mitt funket! Fortell, Janna! Hva hadde du på deg og hvordan ble du klippet?
Gjest Kalinka Skrevet 28. juni 2003 #11 Skrevet 28. juni 2003 Hei! Jeg utdannet frisør og kan si at vi ser på hele personen, ikke bare hodeform/hårtype når vi skal diskutere frisyre. Men det viktigste av alt er at frisøren lar kunden bestemme!! Jeg begynner virkelig å lure når folk forteller meg at "frisøren ville ikke klippe meg sånn". Det er da vel for pokkern ikke VI som bestemmer hvordan dere skal se ut??!! :blunke: Jeg har aldri vært hos frisøren som kunde uten å kjenne personen som klipper meg. Jeg er temmelig sikker på at jeg hadde hatt frisørskrekk! Neste gang dere er hos frisøren; stå på krava og si at det for hel... er MITT hode og MITT hår. Kunne ikke falle meg inn å nekte en kunde en klipp bare fordi JEG ikke synes det var fint. Vår jobb er å komme med forslag og råd. (Og selvfølgelig gjøre en god jobb) PUNKTUM!
Gjest Scampi Skrevet 28. juni 2003 #12 Skrevet 28. juni 2003 Jeg gir stort sett frisøren frie hender jeg, og er kjempefornøyd med det. Akkurat nå er jeg råere enn rå på håret, og hvis jeg hadde måttet bestemme selv hvordan han skulle klippe hadde jeg gått glipp av masse hår-morro Det er jo bare hår
Gjest Anonymous Skrevet 29. juni 2003 #13 Skrevet 29. juni 2003 Jeg synes ofte frisøren kunne kommet med flere tips til meg jeg, om hva jeg kunne kle...Men jeg måtte selvsagt bestemme selv! Og ikke ALLTID spørre meg, da jeg ikke aner hva som kler meg! Og når de spør om jeg skal ha skjært i det.. Huff, huff og atter huff...Føler meg helt teit når jeg går til frisøren jeg. Det er da vel ikke jeg som skal vite alle faguttrykkene?? Heldigvis ser jeg ut til å ha funnet min frisyre nå da men...Egentlig synes jeg det beste er å ha en ordinær grunnklipp som jeg senere kan fikse på, og som er lettstelt. Det er forskjell på frisører ja..En gang klippet de bare håret rett..gjorde ingenting..så verre ut da jeg gikk enn da jeg kom. Nå har jeg heldigvis en frisør som kan det å "løfte" og fikse på hår.. En annen ting som er en liten plage er at jeg aldri vet hva jeg skal snakke med frisøren om....Jeg er ikke typen til "small-talk"...og noen frisører ser jo helst ut som om de vil ha deg så langt vekk som mulig...Ja, HUFF: Å gå til frisøren er verre enn å gå til tannlegen.
Gunilla Skrevet 29. juni 2003 #14 Skrevet 29. juni 2003 Jeg har nok samme erfaring ja. Desverre har jeg kommet ut fra frisøren mange ganger og tenkt; jøsses så kjip jeg må se ut for frisøren; når frisyren blir så kjip. Men jeg må innrømme at jeg mange ganger kunne ønsket meg at frisøren kunne komme med flere spenstige forslag. Spesielt når jeg har gått tom for ideer selv :oops: Men på den annen side, det er sikkert ikke lett å være frisør heller. forventer vi at de skal være et oppkomme av spenstige ideer og tanker hele tiden? De gjør sikkert så godt de kan (flesteparten). Skal prøve å kle meg litt spenstigere ved neste frisørtime!
VesleBråka Skrevet 29. juni 2003 #15 Skrevet 29. juni 2003 Jeg tørr ikke gå til frisøren uten å sminke meg pent og ta på meg ordentlig tøy.. kan ikke stikke innom på vei hjem, liksom. Opplevde en gang at frisøren klippet av meg alt håret, for hun syntes det var så brusete. Jeg hadde jobbet fra klokken syv om morgenen, hadde puttet det i hestehale da jeg aldri gidder å dusje så tidlig, og tror jammen jeg hadde vært på fest kvelden før også...er det rart håret mitt ikke så helt nystelt ut?? Hadde ganske langt krøllete hår som var fint når det var noenlunde stelt. Jaja. Hadde før en frisør som alltid klippet meg slik han selv ville. Selv om jeg sa jeg ville ha litt naturlig og volumhår med litt krøller og fall (oppklipt) så fønet han det helt flatt og rett liggende helt inntil ansiktet..
Gjest Ethereal Skrevet 30. juni 2003 #16 Skrevet 30. juni 2003 Poenget er vel å ha en fast frisør over tid? DA først kan h*n bli kjent med deg og dine vaner, og gi deg en klipp du vil bli fornøyd med. Selv opplevde jeg noe selsomt på fredag. Jeg har spart håret i ca et halvt år, men hadde gått litt lei, og hadde bestemt meg for å avbryte forsøket. Men hun NEKTET :o og påstod at hvis jeg lot det få en sjanse til over sommeren, ville jeg være over det verste. Så jeg ble klippet bare bittelitt, men håret ble i det minste lettere å hanskes med. Så får vi håpe hun har rett, jeg klarer ikke helt å se for meg meg selv med langt hår....
Tusenfryd Skrevet 30. juni 2003 #17 Skrevet 30. juni 2003 Derfor er frisører "sladrekjerringer-menn" i positiv betydning. For demå snakke med dem de har i stolen, få dem til å åpne seg, fortelle om seg selv, kjenne dem, slik at de får en vellykket klipp/farging - hva de enn skal gjøre. Min frisør får imidlertid litt frie tøyler - til gjengjeld er ikke der så veldig ofte... og så er han like oppgitt hver gang jeg kommer, enda han vet hav jeg liker, og så gjør han alt jeg kan for at jeg skal bli ultrakul på hue, også er det ikke meg, men vi later som det er kult, enda vi begge vet at jeg løper rett hjem og stikker hue under dusjen. Eller kanskje ikke...? Man vet aldri - og det er hans utfordring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå