*snuppis* Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Jeg må jo bare spørre....Lurer på mye rart jeg gitt, og dette er kanskje noe av det rareste..Dumt spørsmål ja, men jeg fyrer løs. Jeg drikker mye vann ja, men jeg tisser ENDA mer!!! Altså, jeg tisser stooooore mengder, og jeg er sikkert på at om jeg drikker 3 glass vann, så tisser jeg sikkert ut 10! Hvor i all verden kommer all den vesken fra??? Hva er alt dette?
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Jeg må jo bare spørre....Lurer på mye rart jeg gitt, og dette er kanskje noe av det rareste..Dumt spørsmål ja, men jeg fyrer løs. Jeg drikker mye vann ja, men jeg tisser ENDA mer!!! Altså, jeg tisser stooooore mengder, og jeg er sikkert på at om jeg drikker 3 glass vann, så tisser jeg sikkert ut 10! Hvor i all verden kommer all den vesken fra??? Hva er alt dette? Det er jo væske i alt du putter i deg
*snuppis* Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2009 jaja klart det...Men når man drikker vann da, eller noe med sitron i, så må man betydelig flere ganger på do enn vanlig (hvertfall jeg da, men mulig jeg erlitt rar)..... Og det er lissom mengden som sjokkerer. jeg tror jeg kunne fylkt en halvliter hver gang
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 Jeg må jo bare spørre....Lurer på mye rart jeg gitt, og dette er kanskje noe av det rareste..Dumt spørsmål ja, men jeg fyrer løs. Jeg drikker mye vann ja, men jeg tisser ENDA mer!!! Altså, jeg tisser stooooore mengder, og jeg er sikkert på at om jeg drikker 3 glass vann, så tisser jeg sikkert ut 10! Hvor i all verden kommer all den vesken fra??? Hva er alt dette? Nyrene må skille ut minimum 0,5 l pr. døgn, og det skjer uavhengig av om man drikker noe eller ikke. Det er derfor man sliter veldig og vil dø dersom man blir dehydrert.
Gjest *Mim* Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 Og det er lissom mengden som sjokkerer. jeg tror jeg kunne fylkt en halvliter hver gang Åssen vet du det? :klø:
Gjest imli Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 Jeg tror man føler at man tisser mer enn man faktisk gjør. Når man har helt full blære og tisser, føler man jo at det kommer minst en liter ut. Men mener å ha lest at urinblæra kun rommer ca 2 dl? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #7 Skrevet 25. januar 2009 2 dl stemmer ikke hos meg iverfall. Jeg har tatt mengder med urinprøver (eggløsningstester) og har derfor mye erfaring med å tisse i beger Stort sett så er det mellom 5 og 7 dl på morgenen, hos meg.
poia Skrevet 25. januar 2009 #8 Skrevet 25. januar 2009 Sist jeg var i praksis på sykehus, så tappet vi om det var over 400ml. (Hvis pasienten ikke kunne tisse selv altså ) Men om man går å holder og holder er det klart det kan bli mer inni der da blæra er veldig elastisk. Dog har jeg lært at over 8-900ml kan musklene rundt blæra bli strukket veldig og det er fare for at de ikke kommer tilbake til normalen igjen. Uansett tror jeg nok du tisser som du skal
*snuppis* Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 25. januar 2009 Hehe jeg vet jeg stiller litt rare spørsmål altså *flau* hehehe jeg vet ikke konkret at det er en halvliter, men det er som noen sier: det føles sånn ut.. Men da har jeg fått svar på mitt rare spørsmål:=) Takk folkens
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 26. januar 2009 #10 Skrevet 26. januar 2009 Hei! Vil skyte inn et tips: skaff deg et sånt skjema som de bruker hos gynekologer for å registrere hvor mye du tisser og hvor mye du drikker i løpet av et par døgn. Da får du litt perspektiv på det :o)
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2009 #11 Skrevet 26. januar 2009 Jeg tror man føler at man tisser mer enn man faktisk gjør. Når man har helt full blære og tisser, føler man jo at det kommer minst en liter ut. Men mener å ha lest at urinblæra kun rommer ca 2 dl? :klø: Nei, det tror ikke jeg stemmer. En lage sa til meg at det finnes folk som har blitt tømt for 3 liter med urin (på sykehuset), så da vil jeg tro at den må romme godt over 2 dl, kanskje ikke så mye som 3 L, men hadde det bare vært 2 dl den rommer, hvordan kan det da være plass til flere liter, ville den ikke ha sprengt om det var 3 liter da? Mulig blæra er 2dl, men at den kan strekkes ut, som en balong på en måte :klø:
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2009 #12 Skrevet 28. januar 2009 jobber på kirurgisk avdeling. hvis noen har hatt en operasjon og ikke klarer å tisse etterpå scanner vi blæra. Er den over 400 ml med urin må vi kateterisere...hvis ikke kan den strekke seg.. At noen har blitt tappet for 3 liter er en "skrekk historie" jeg også har hørt om, men langt fra vanlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå