Gjest Marena Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 jah jeg er en ong jente på 15 år jeg har vert hos legen men ikke på grunn av at jeg fryser men etter at jeg var hos legen hater jeg leger NU og foraltid leger kan egentelig bare forsvinne eller kansje ikke for dåkkers del men for min del kan dem bare det :gjeiper: men uansett trenger jeg ikke lege hjelp på grunn av jeg fryser men jeg fryser mesr på fingran og føttan og nesa hva mangler jeg da ?? eller må jeg kansje leve sånn here for altid ? nei det årsker jeg ikke men jeg har jo 2 valg vis det blir for tragisk da men si om du har noen tips til at jeg ikke skal fryse uten om lege tips for det trenger jeg ikke jeg lever helt sunt kan jeg si. er faktisk skapt for og leve ute er nemmelig s...
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Mulig du har dårlig blodsirkulasjon, eller at du mangler jern eller jod. Blodsirkulasjonen kan bli bedre med fysisk aktivitet, jern/jod-mangel må man ta en blodprøve for å finne utav. Så da må du nok til legen. Og det å dra til legen er nok bare noe du må finne deg i, enten du vil eller ikke. Prøv heller en annen lege om du er misfornøyd med behandlingen du har fått der du har vært.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 hei,jente 15! at man fryser lett kan komme av mange forskjellige årsaker.Det beste er å ta en tur til legen og få tatt noen blodprøver.Da kan du iallefall utelukke endel sykdommer,og du slipper å leve sånn leve sånn here for altid Høres ut som om du har hatt dårlig(e) erfaring med fastlegen din.I norge er vi så heldige at vi kan velge hvilke leger vi ønsker som våre fastleger,og dersom du ikke er fornøyd med din foreslår jeg at du bytter.kan enkelt gjøres på nav.no Legene gjør en utrolig viktig jobb,og det er nyttig å ha et godt forhold til h*n i tilfelle en alvorlig sykdom skulle ramme deg. Lykke til!!
cammie81 Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 hei!! Jeg er ei jente på 27 år. Er også veldi kald på beina.. dog ikke hendene. Men det jeg etterhvert har funnet ut at jeg blir fort kald på beina og kald på nesa er det klassiske om at nå brygger jeg muligens på en forkjølelse eller lignende. Når jeg blir skikkelig kald på beina klam og sånn er det eneste som hjelper å ha bena i passe varmt vann til man får varmen igjen. og tørre rene sokker.. gjerne ullsokker for min del Men lite bevegelse kan jo kansje være en årsak også da og deretter dårlig blodsirkulasjon Jeg er vertfall ikke blodfattig Det er skjekket for ikke lenge siden hei,jente 15! at man fryser lett kan komme av mange forskjellige årsaker.Det beste er å ta en tur til legen og få tatt noen blodprøver.Da kan du iallefall utelukke endel sykdommer,og du slipper å leve sånn Høres ut som om du har hatt dårlig(e) erfaring med fastlegen din.I norge er vi så heldige at vi kan velge hvilke leger vi ønsker som våre fastleger,og dersom du ikke er fornøyd med din foreslår jeg at du bytter.kan enkelt gjøres på nav.no Legene gjør en utrolig viktig jobb,og det er nyttig å ha et godt forhold til h*n i tilfelle en alvorlig sykdom skulle ramme deg. Lykke til!!
Charlie28 Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Du har fått gode råd her jah! Har selv slitt mye med kalde hender og kalde føtter. Husker at det var flaut å hilse på andre, da jeg alltid var så kald. Det som hjalp meg var fysisk aktivitet. Da øker blodsirkulasjonen (som OG er positivt for MYE annet også) og du forbrenner mer og blir varmere pga dette. Det kan også være at du har noen mangler i blodet, så andefaler å gå til legen. Kan være du har lave verdier i blodet ditt. Hvis du ikke er eldre enn 15 kan du gå til skolelegen gratis, eller en helsestasjon for ungdom. Dette er gratis og skal være lett tilgjengelig. Er blodet ditt helt fint anbafaler jeg å være mer fysisk aktiv. Det bør hjelpe litt. Ellers kan du kle godt på deg. Mange ungdommer i dag (var sånn jeg også) kler seg dårlig:P Lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå