Gjest Gjest_hihi_* Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Hørt at noen p piller hjelper mot kviser på noen, det er vell ikke tilfeldigvis det samme med p plaster? jeg er 16 og har ikke så veldig lyst til å spørre mamma om p plaster ved mindre jeg har en annen grunn enn sex lissom ikke har jeg kjæreste heller så hu vil jo sikkert spørre hvorfor i all verden jeg vil begynne med det.. klarer ikke ta piller, så vurderer ikke p piller.. har ikke hatt sex før, men vurderer å ha det i nærmeste framtid og siden komdomer kan sprekke osv hadde det vært helt ok å ha mer eventuelt noen som vet no om p plaster? like sikkert som pilla? osv sorry for at det ble så rotete, men håper dere finner fram
Gjest Juju_ Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 P-plaster er like sikkert som p-piller, men er derimot litt dyrere. Du må skifte plaster samme ukedag hver uke. Og etter 3. uken har du plasterfri uke hvor du får mensen. Etter 1 uke, tar du på nytt plaster igjen. Tror ikke det har noen spesiell effekt mot kviser..
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Evra har kviser som bivirkning, så den hjelper ikke mot det i utgangspunktet (+ en liten skjermlengde andre. Nei, jeg tuller ikke, kikk innom felleskatalogen.no) Pugg heller ovusoft ol og bruk det i tillegg til kondom.
Dr.Feber Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 (endret) Mot kviser i p-pille form finnes kun Diane p-piller. Dette fordi Diane inneholder et spesielt stoff som motvirker hormoner som gir kviser. P-plaster har ikke dette stoffet, og hjelper derfor ikke mot kviser. Ikke spis Diane i mer enn to år grunet andre bivirkninger. Husk å bruke kondom uansett! Jeg minner om human papilloma virus somsmitter ved ubeskyttet sex. Dette viruset gir kreft i underlivet! Kondomer sprekker nesten aldri og jeg tror sjelden på de pasientene som kommer til meg og forteller at kondomen sprakk. Altfor mange er ALTFOR sløve i sin kondombruk! Endret 25. januar 2009 av Dr.Feber
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå