Chimamanda Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Hei! Har en oppskrift paa sjokoladekake og det staar i oppskriften at jeg skal bruke en 18 cm springform. Problemet er at den minste jeg har er 23 cm.. Tror dere det fortsatt vil bli bra? Hvor mye maa isaafall steketiden forkortes? I oppskriften staar det 30 min paa 180'C. Veldig takknemlig for svar!
Cæmis Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Hei! Har en oppskrift paa sjokoladekake og det staar i oppskriften at jeg skal bruke en 18 cm springform. Problemet er at den minste jeg har er 23 cm.. Tror dere det fortsatt vil bli bra? Hvor mye maa isaafall steketiden forkortes? I oppskriften staar det 30 min paa 180'C. Veldig takknemlig for svar! 30x40 pannen min krever en steketid på ca 20 min. om du bruker en større panne burde du ha mer røre, ellers kan den fort bli brent og crispy og veldig tynn om ikke annet. Om pannen din er 23x35 eller liknende burde du egentlig sitte ved ovnen og titte litt. Når den ser ferdig ut prøv å stikke en trepinne ned i midten av kaken, om noe henger igjen på pinnen så må den stå litt til...om den kommer ut helt ren så er den ferdig. hadde nok anbefalt å skaffe mer røre om mulig. lykke til!
Chimamanda Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2009 Takk for svar! Maa sjekke om jeg har nok ingredienser
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå