Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingrid Alexandra har gjort henne godt. IA er en jordnær og likandes jente som har sans for ablegøyer. En oppvakt søt liten pike. :)

Skrevet
Mette-Marit hjelper innvandrerne i dette landet inn i arbeidslivet! Kjempepositivt! Ogsaå har hun mistet et par kg også...kledelig :)

http://www.nrk.no/nyheter/1.6448130

Ja, så kom det virkelig et morsomt innslag i nyhetene i kveld.

Satte kaffen i halsen.

Ja, hun har vel erfaring, den damen der. Fra arblivet. Hørte henne si: Nå har vi gått igjennom skriving av søknader. Hallo......når var hun sist nødt til å skrive en søknad? På serveringsjobben hun hadde?

Innvandrerkvinner ja.....bare så det er sagt, så var det høyt utdannede kvinner som slet med å få jobb etter utd. Antagelig på grunn av at de ikke var Norske.

Kongehuset sliter jo fortsatt med å få plassert henne over utdannede prinsesser. Holder ikke med et kurs i London og Bi.

Hun ville få de inn i nettverket sitt. hun hadde jo noen fra før i tiden, sa hun. Jaha, tenkte jeg....de har vi ikke hørt om.

Det blir mer og mer latterlig det som kommer fra hoffet.

Skrevet
Mette-Marit hjelper innvandrerne i dette landet inn i arbeidslivet! Kjempepositivt! Ogsaå har hun mistet et par kg også...kledelig :)

http://www.nrk.no/nyheter/1.6448130

Er det kun et par kilo som skiller de ikke-kledelige fra de kledelige? Bare lurer..

Gjest postsekk
Skrevet

Hva slags utdanning har Mette-Marit? Hvordan er hun kvalifisert til dette?

Skrevet
Hva slags utdanning har Mette-Marit? Hvordan er hun kvalifisert til dette?

Hun har nesten artium og har påbegynt en rekke studier ved høgskolen i Agder, UiO og BI, nå sist lederstudier gjennom BI nettstudier.

Gjest postsekk
Skrevet
Hun har nesten artium og har påbegynt en rekke studier ved høgskolen i Agder, UiO og BI, nå sist lederstudier gjennom BI nettstudier.

Så ingenting med andre ord. Kjenner jeg blir litt flau av tanken på høyere utdannete kvinner som sitter der med henne som mentor.

Og så, følg med dah! Og så, når dere har fått prinsen forelska i dere, ikke sant, så bare venter dere til han ber dere om å gifte seg med dere. Også noen år etter det, så kan dere være sånn som meg!

Er de heldige kanskje hun lærer dem hvordan de kan miste noen kilo også. Det er jo tydeligvis også viktig her.

Skrevet

Jeg kan på få minutter nevne navn på hundre andre mer kvalifiserte kvinnelige medlemmer av samfunnet som kunne hjulpet til på dette kurset. Servitørjobben på deltid og deltidsjobb i klesbutikk som MM har erfering fra, vil kanskje ikke være til tilstrekkelig hjelp her...... men for all del , positivt at hun stiller opp - viser jo i det minste vilje til å prøve noe nytt.

Reagerer mer på forskjellsbehandling av MM som får prøve seg på forskjellige studier basert på halvgått artium - noe ingen andre får gjort uten i det minste å gjøre seg ferdig med artiumet først.

....Kommentaren om at hun hadde mistet noen kledelige kilo er jeg for øvrig ikke imponert over - der mener jeg faktisk at hun kan være et forbilde; en offentlig person som har et par kilo for mye - i dagens samfunn synes jeg nesten det er litt prisverdig og heller burde applauderes enn å slenge småkvalm om det. Det er nok jenter med spiseforstyrrelser rundt omkring i landet, og at MM ser ut som en vanlig gjennomsnittskropp som 3-barnsmammaer flest, er kun positivt. La det være sagt: Jeg er ikke noe pro-MM, men kunne vel gjerne sett at vi ikke lenger hadde et kongedømme, men en republikk isteden - men kiloene og MM, applauderer jeg velvillig!! =)

Hilsen

M / 169cm-58kg/republikaner de siste 6 årene..................

Skrevet
Hilsen M / 169cm-58kg/republikaner de siste 6 årene..................

Da er du kjempeslank!! MM veier nok mer. :) Men hun ser veldig sunn og frisk ut! Tenk om alle skulle sett ut som Letizia av Spania, det ville vært trist.

Lurer litt på hvordan MM kan hjelpe andre ressurssterke innvandrere med jobbsøknadene, men om hun har en slags oppskrift å gå etter kan hun jo som norsk kvinne hjelpe de: husk at innvandrerkvinnene ikke kan så godt norsk og da kan jo MM hjelpe!

MM kler veldig godt å være mor til alle barna! Husk at det ikke er mange igjen av den gode gamle husmortypen og mange menn vil ha en slik som samler familien i hjemmet sitt, framfor en karrierekvinne som kommer hjem sliten...

Skrevet
Så ingenting med andre ord. Kjenner jeg blir litt flau av tanken på høyere utdannete kvinner som sitter der med henne som mentor.

Er de heldige kanskje hun lærer dem hvordan de kan miste noen kilo også. Det er jo tydeligvis også viktig her.

Dette var da svært. Etter hva jeg husker studerte MM statsvitenskap og forfatning i London for et par siden. Hun studerte også ledelse ved same skole. AT hun vil ta mer utdanning er da bare positivt for henne, eksempel for sine barn og kvinner om at det går an å studere i voksen alder. AT hun hjelper invandrerkvinner er jo bare fint, og hun er ikke alene om å være mentor for disse så hun henter nok inn litt erfaring fra de andre også.

Og hvorfor skal man ikke få lov til å si at hun kler å være litt tynnere? Dette er jo noe vanlige jenter sier til hverandre hver dag, og slanking er alltid et tema. Men det er kansje ikke lov for MM å være en normmal vannlig norsk kvinne?

Gjest Gjest_Josefine_*
Skrevet
Dette var da svært. Etter hva jeg husker studerte MM statsvitenskap og forfatning i London for et par siden. Hun studerte også ledelse ved same skole. AT hun vil ta mer utdanning er da bare positivt for henne, eksempel for sine barn og kvinner om at det går an å studere i voksen alder. AT hun hjelper invandrerkvinner er jo bare fint, og hun er ikke alene om å være mentor for disse så hun henter nok inn litt erfaring fra de andre også.

Og hvorfor skal man ikke få lov til å si at hun kler å være litt tynnere? Dette er jo noe vanlige jenter sier til hverandre hver dag, og slanking er alltid et tema. Men det er kansje ikke lov for MM å være en normmal vannlig norsk kvinne?

Har det noensinne falt deg inn at dette føles dypt urettferdig for alle andre som bare kan drømme om å begynne å studere uten å ha artium?

De kongelige er så opptatt av at de skal fremstå som den vanlige mann i gata ... men det gjelder tydeligvis bare når det passer dem.

Skrevet
Har det noensinne falt deg inn at dette føles dypt urettferdig for alle andre som bare kan drømme om å begynne å studere uten å ha artium?

De kongelige er så opptatt av at de skal fremstå som den vanlige mann i gata ... men det gjelder tydeligvis bare når det passer dem.

Vel du kan jo gjøre som MM og få godkjent realkompetanse ikke sant. Da trenger du ikke ta artium først. Og det finnes en del studier du kan ta uten å ha studiekompetanse, slike studier finnes også på BI.

Skrevet
Vel du kan jo gjøre som MM og få godkjent realkompetanse ikke sant. Da trenger du ikke ta artium først. Og det finnes en del studier du kan ta uten å ha studiekompetanse, slike studier finnes også på BI.

DET var jo en god idè: det er jo bare til å skaffe seg en deltidsjobb på klesbutikk sånn dann og vann, og en deltids servitørstilling et eller annet sted, prøve å gifte meg med en kronprins som har stor nok stab til å trykke på de rette knappene for seg - vips har man godkjent realkompetanse så det svir etter.

En annen kjent sak, er at Hoffet også måtte trykke på adskillelige knapper for å få Krompen selv inn på Berkley - han er ikke den skarpeste kniven i skuffen, og hadde ikke tjangs til å komme inn der basert på hverken poeng eller annet. godt er det da, at i USa kan man donere en god nok pengesum og påpeke per brev at dette vil gagne Berkley til Endetiden kommer, pluss et par andre velbrukte knapper - vips er man søren meg student på Berkley!! Jeg er selvsagt takknemlig for at mine skattekroner fikk være med på denne kongelige dugnaden også......

På Barnas Supershow i Barne-TV for et par år siden, var det ett uttrykk som gikk igjen i det meste: " Det er likt for alle! " ......Barna lærer fort etter barn-tv alder at dette slettes ikke er tilfelle...

Kongelig eller ikke - når det gjelder utdannelse og denslags BØR det VIRKELIG være likt for alle: får dårlig smak i munnen av måten CV'en deres blir bygget opp på - på uriktige og usolidariske premisser - og det er slettes ikke å være gode forbilder, spør du meg.

Skrevet

Jeg tror MM har tatt jobbsøker kurs via NAv, så derfor har hun erfaring...

Gjest Gjest_Josefine_*
Skrevet

Realkompetanse krever faktisk at man har bestått endel artiumsfag. Jeg har en mann som skal studere til høsten - og til tross for 30 års erfaring så må han ta eksamen fra videregående i norsk skriftlig, norsk muntlig, norsk sidemål og matematikk .. Så realkompetanse betyr ikke bare at erfaring skal godtas.

Gjest Gjest_Josefine_*
Skrevet
DET var jo en god idè: det er jo bare til å skaffe seg en deltidsjobb på klesbutikk sånn dann og vann, og en deltids servitørstilling et eller annet sted, prøve å gifte meg med en kronprins som har stor nok stab til å trykke på de rette knappene for seg - vips har man godkjent realkompetanse så det svir etter.

En annen kjent sak, er at Hoffet også måtte trykke på adskillelige knapper for å få Krompen selv inn på Berkley - han er ikke den skarpeste kniven i skuffen, og hadde ikke tjangs til å komme inn der basert på hverken poeng eller annet. godt er det da, at i USa kan man donere en god nok pengesum og påpeke per brev at dette vil gagne Berkley til Endetiden kommer, pluss et par andre velbrukte knapper - vips er man søren meg student på Berkley!! Jeg er selvsagt takknemlig for at mine skattekroner fikk være med på denne kongelige dugnaden også......

På Barnas Supershow i Barne-TV for et par år siden, var det ett uttrykk som gikk igjen i det meste: " Det er likt for alle! " ......Barna lærer fort etter barn-tv alder at dette slettes ikke er tilfelle...

Kongelig eller ikke - når det gjelder utdannelse og denslags BØR det VIRKELIG være likt for alle: får dårlig smak i munnen av måten CV'en deres blir bygget opp på - på uriktige og usolidariske premisser - og det er slettes ikke å være gode forbilder, spør du meg.

Helt enig med deg ...

Skrevet (endret)
Realkompetanse krever faktisk at man har bestått endel artiumsfag. Jeg har en mann som skal studere til høsten - og til tross for 30 års erfaring så må han ta eksamen fra videregående i norsk skriftlig, norsk muntlig, norsk sidemål og matematikk .. Så realkompetanse betyr ikke bare at erfaring skal godtas.

Pussig. Det trengte ikke jeg og flere jeg kjenner. Jeg fikk godkjent realkompetanse utfra arbeidsarfaring og kurs i forbindelse med arbeidslivet. Og jeg har kortere arbeidserfaring en din mann. også min organisasjonserfaring ble lagt til grunn. Men det kommer kanjse an på hva slags arbeid man har hatt.

Endret av Dubbedingsen
Skrevet

Høres ut som du ikke får det slik som du vil for tiden og tar dette ut over andre. Og hvis dette med kongelig utdanning etc gjør deg så forbannet hvorfor engasjere deg i det? Det er jo ikke noe saklig i det du sier uansett.

Skrevet

Nok en gang sparker vi de som uhm... ikke ligger nede(?)

Greit, så har dama huller i CV-en, og har begrenset yrkeserfaring, og alt annet dere greier å hoste frem av sure oppstøt. Men én ting taler i alle fall til hennes fordel: Hun er der ute nå, og gjør noe med det. Kanskje ikke perfekt eller optimalt, men hun er nok klar over ståa. Kanskje hennes beste bidrag ikke er å lære folk med høy utdannelse å fylle ut søknader, men å bruke sin posisjon for å skaffe tilveie den ekspertisen som trengs til prosjektet?

Hun er der, i alle fall. Hva gjør DU, som syter bak PC-en din? Kan vi ikke bare akseptere at det er et bra tiltak? Og at bedriftene forlengst burde utnyttet kompetansen, som ellers kun styrker bedriftene med overkvalifisert renholdspersonell?

Skrevet
Høres ut som du ikke får det slik som du vil for tiden og tar dette ut over andre. Og hvis dette med kongelig utdanning etc gjør deg så forbannet hvorfor engasjere deg i det? Det er jo ikke noe saklig i det du sier uansett.

JEG har det faktisk helt glimrende, takk - jeg er mer opptatt av de som kanskje ikke har det like bra som meg, og at ting skal være rettferdig for alle-uansett. Det synes jeg for øvrig alle bør være: bry seg litt om at andre har det bra - og får det bra - på rette premisser. For øvrig - fint å se du følger diskusjnen MM........ - ingenting personlig ment - kun prinsipper - as I'm sure you know!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...