Gå til innhold

Trøbbel med måneskinnspudding

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg prøver å lage denne: http://dinmat.aftenposten.no/Finn-oppskrif...neskinnspudding og står litt fast. Lurer på hva som skal blandes med hva. Jeg står nå med tre boller:

1. Melk, mel og potetmel.

2. Melk, sukker, smør og kokosmasse som har fått et oppkok.

3. Pisket egg og vaniljesukker.

Skal noe av 1 med å koke? Eller skal del 1 og del 2 bare blandes sammen etterpå, før eggene?

Hvis ingen svar innen kl 19.30 så kommer jeg til å blande alt sammen og håpe på det beste.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Slik jeg leser - den litt dårlig forklarte oppskriften - skal det kokte tilsettes i det ukokte etterpå og så skal det stivne. Altså kun det som står skal kokes opp skal kokes opp (2).

Må understrekes at jeg ALDRI har laget denne oppskriften.

Skrevet

Kan ikke skjønne annet enn at blandingen av melk/hvetemel/potetmel skal være en jevning, og altså må røres inn i blanding nr. 2 og koke til det tykner. Verken mel eller potetmel brukes i desserter for smakens skyld akkurat, og melet må koke for å 1) tykne og 2) få vekk melsmaken fra hvetemelet. Eggene skal nok ikke koke (da blir alt klumpete), men røres i til slutt.

Jeg så spørsmålet først nå, håper du ikke har en suppe med melsmak stående i kjøleskapet ... :frown: Elendig forklart oppskrift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...