Gå til innhold

Noen som jobber på Dolly?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe!

Er jo lov å prøve seg! Er vel neppe noen som forteller deg det ;-)

Hva er det som er så spesielt med akkurat den da? Ble nysgjerrig jeg :-)

Den man lager hjemme er jo best uansett, selv om det er godt å få det ferdig laget innimellom... :-)

Skrevet

Ifølge menyen inneholder den: Marinert biffkjøtt, kylling, salsa, løk, jalapenos og fajitaskrydder.

Oppskrifter på marinade, krydderblanding og salsa er jo foretningshemmeligheter som det vel er straffbart for ansatte å fortelle? Men dere kan jo prøve dere fram med egne marinader, ulike krydderblandinger og sauser?

Skrevet

De ansatte på Dolly Dimples er ikke pizzaexperter. De bruker ferdig bunn, ferdige sauser, ferdig salsa og ferdige krydderblandinger. De leser sikkert av en liste hva som skal på den ferdige bunnen.

Skrevet
De ansatte på Dolly Dimples er ikke pizzaexperter. De bruker ferdig bunn, ferdige sauser, ferdig salsa og ferdige krydderblandinger. De leser sikkert av en liste hva som skal på den ferdige bunnen.

:Nikke: Sånn foregår det ihvertfall i et annet pizzakonsern

Skrevet (endret)

,

Endret av Fantomina
Skrevet
..men det hadde vært åkei om noen, som sagt over, ga et lite hint :)

sannsynligvis så vet de det nok ikke selv.. har en kompis som jobbet på peppes for noen år siden - den gode rømmedressingen ble laget av rømme og en pose hvor det stod "rømmedressing"..... Egen og hemmelig for peppes..

Regner med at dollys også har mange sånne krydderposer og ferdiglagde sauser - slik at de ikke skal ha mulighet til å røpe de hemmelige ingrediensene...

Det du kan gjøre er jo å ringe inn og late som du er allergisk når du skal bestille pizza - inneholder den "hvitløk" er så allergisk nemlig... osv.. Kanskje du finner ut av noen av ingrediensene hvis de har oversikten selv da :gjeiper:

Skrevet

Jeg jobbet på pizzabakeren og da laget vi alt selv. Husker ikke hva vi hadde i bunnen da :/ Men det går jo an å kjøpe sånn peppes-bunn på butikken. Det er riktignok ikke dolly-bunn men det er vel gjerne det nærmeste man kommer.

Det var ingen hokus pokus-ingredienser i bunnen til Pizzabakeren.

Eneste jeg husker at vi gjorde sånn spesielt var å blande norvegia og mozarella til osten.

Skrevet

Jeg ville ha antatt at man har en viss "plikt" til å opplyse om ingrediensene i marinaden, mht evt allergier el.l.?

Har du/dere noen gang prøvd å spørre noen av de som jobber der, eller ringt hovedkontoret?

Ang ingrediensene i Peppes Pizza finnes jo de å kjøpe i butikken nå; rømmedressingen produseres f.eks av Tine, og ingrediensene står jo på emballasjen der...

Skrevet

Har jobba på Dolly før. Har ingen planer om å fortelle noe slikt, men bunnene er hvertfall ikke ferdige. De bakes av dolly-ansatte hver bidige dag, slik at de alltid er ferske=) Har sjøl stått rimlig ofte i gry-otta og bakt!

Skrevet

For å si det sånn, salsaen på dolly er ikke noen stor hemmelighet... Lager den ikke selv. Men sausen på bunn er hemmelig.

Kan ikke gi dere antall gr, siden jeg er ex ansatt og det nok ikke hadde vært særlig poppis! :)

Utenom det så lages den etter denne rekkefølgen slik:

bunn

tomatsaus

salsa

løk

jalapenos

ost

marinert kylling

marinert biffkjøtt

fajitas krydder

Ville som noen har foreslått her oppe kjøpe peppes sin pizzabunn også prøve å mikse til en eller annen slags smakfull tomatsaus, for er den som gir den gode dolly smaken! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...