Gå til innhold

Brownies i kakeform

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her som vet om en god brownies-oppskrift?

Til kakeform?

Samboeren min elsker brownies, men jeg får aldri til å lage ORDENTLIG gode brownies. De blir alltid ustekte i midten, eller for harde/flate e.l.

Hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kommer en oppskrift jeg liker i allefall :-D

100 g margarin

180 g sukker

3 ss sirup

4 ss kakao

90 g hvetemel

1 ts bakepulver

2 egg

(65 g hakkede nøtter/mandler)

Rør sammen smør, sukker og sirup. Sikt i kakao, hvetemel og bakepulver. Tilsett egg og nøtter, rør jevnt. Fylles i liten smurt langpanne. Stekes midt i ovnen ved 180 grader. Bruk dobbel posjon om du har stor langpnne. Avkjøles på rist.

Holder seg godt i tett boks.

Hører gjerne hvordan det gikk om du bruker denne!

Lykke til!

Gjest Gjest_H
Skrevet

Denne syns jeg er himmelsk!

Oreo Brownies

Ingredienser:

125 g smør

200 g kokesjokolade ( jeg syns det er best med mørk)

5 dl sukker

4 store egg

2 ts vaniljeessens

2 dl hvetemel

16 stk Oreo - kjeks

Pynt:

Vaniljesukker

Fremgangsmåte:

Smelt 50 g av smøret sammen med kokesjokoladen i en liten kjele over svak varme. Pisk resten av smøret mykt sammen med sukkeret. Tilsett et egg av gangen og pisk godt mellom hvert egg. Rør inn den smeltede sjokoladen og vaniljeessens. Bland så i hvetemelet og rør til deigen er jevn. Hakk Oreo-kjeksene opp i store biter og vend forsiktig inn i deigen.

Fordel deigen i en liten, bakepapirkledd langpanne (ca. 20 x 30 cm). Stek kaken midt i ovnen ved 170 grader i 40 min. Avkjøl kaken i formen (sett gjerne kaken et par timer i kjøleskapet).

Ta kaken ut av formen og fjern bakepapiret. Del kaken opp i store firkanter. Dryss litt vaniljesukker over hvert kakestykker før servering.

Bon apetite!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...