Gjest utlogget Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Var på ferie i Egypt for to uker siden, og fikk mageinfeksjon dagen etter at jeg kom hjem. Har hatt diare 10-20 ganger daglig i 14 dager nå. Litt magesmerter i begynnelsen, men ikke nå. Det er verst om morgenene og etter måltider. Legen sier dette må gå sin gang, men jeg synes det begynner å bli langvarig. Noen som har hatt det samme? Hva gjorde dere? Hvor langvarig ble det, og fikk dere noen "ettervirkninger"? Tenker da på at man kanskje blir overfølsom i magen i lengre tid, lettere for å få mageinfeksjoner igjen osv. Sånn som det er nå, begrenser dette meg i hverdagen, på jobb og når det gjelder trening.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Vet du hva slags infeksjon det er, har det blitt tatt prøver? Det kan høres ut som campylobacter, og da tror jeg det er mulig å få antibiotika? Jeg hadde en slik infeksjon for noen år siden etter en tur til Madrid - venninnen min som var med gikk til lege, mens jeg lot det gå over av seg selv. Har aldri fått noen "senskader". Men jeg har venner som har hatt liknende eller andre mageinfeksjoner som har slitt lenge etterpå, noen har fått kroniske plager (ikke lik den opprinnelige infeksjonen, men en jeg kjenner må f eks være veldig bevisst på hva han spiser for å ikke bli veldig oppblåst og få smerter).
Gjest ts Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 Vet du hva slags infeksjon det er, har det blitt tatt prøver? Det kan høres ut som campylobacter, og da tror jeg det er mulig å få antibiotika? Jeg hadde en slik infeksjon for noen år siden etter en tur til Madrid - venninnen min som var med gikk til lege, mens jeg lot det gå over av seg selv. Har aldri fått noen "senskader". Men jeg har venner som har hatt liknende eller andre mageinfeksjoner som har slitt lenge etterpå, noen har fått kroniske plager (ikke lik den opprinnelige infeksjonen, men en jeg kjenner må f eks være veldig bevisst på hva han spiser for å ikke bli veldig oppblåst og få smerter). Nei, har ikke tatt prøver, men har lest om campylobacter og salmonella, og det kan vel være en av disse. Hvis det ikke gir seg snart, må jeg vel ta prøver. Tror jeg vil la det gå over av seg selv, vil ikke ta antibiotika hvis jeg ikke må. Men det begynner å plage meg litt at det varer så lenge, og tenker litt på evt følger av dette. Hvilke andre kroniske plager har de du kjenner fått? Du nevner en som må være mer forsiktig med hva han spiser, men er det andre ting også?
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 Jeg vet egentlig ikke noe mer, mannen til ei venninne virker som han sliter med gjentatte infeksjoner - men ikke bare knyttet til fordøyelsen, han får f eks fort feber. Men jeg vet ikke så mye om den opprinnelige infeksjonen (som han fikk noen måneder tidligere i India). Han som sliter med oppblåsthet o.l fikk nok ikke behandling for sin infeksjon (også i India, han tilbrakte en del tid i et kloster hvor han snek seg til å spise ris mens han fortsatt var syk, noe folka der hadde advart ham mot), og jeg mener han beskrev det som at magen var stor og hard en god stund - og altså at han må passe på å ikke spise mye karbohydrater blant annet selv flere år etter (er vegetarianer, så vet ikke hvordan han kunne reagert på kjøtt). Har ikke inntrykk av at det påvirker allmenntilstand, aktivitetsnivå osv så lenge han er obs. Men jeg vil anbefale deg å få tatt prøver. Noen sånne infeksjoner sitter i lenge, og du kan ha behov for sykemelding (jeg følte ikke jeg trengte det fordi jeg jobbet deltid, venninnen min fikk 100 % sykemelding såvidt jeg husker).
Gjest ts Skrevet 24. januar 2009 #5 Skrevet 24. januar 2009 Takk for svar. Jeg skal komme meg til legen og få tatt prøver, så jeg vet mer om hva dette er for noe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå