Gå til innhold

skal lage "noe med kylling" til buffet...

Fremhevede innlegg

Gjest Wrangler
Skrevet

Skal i bryllup i morgen der det alle skal ta med en rett hver. Jeg har fått i oppdrag i å lage noe med kylling. Men har virkelig ingen aning hva!!!

Mest praktisk er jo kald rett da. Kyllingsalat er det eneste jeg kommer på. Vurderer å strimle kylling og sette på sånne spyd med BBQ saus, men usikker på om dette er godt kaldt. (grille spydene hjemme, eventuelt med cherrytomat)

Noen som har en mer spennende idé å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med:

- satay m/ sataysaus (du finner marinade og saus i butikken)

- kyllingfilet med bacon surret rundt og ost inni, skjær i skiver etter det er stekt

- kyllingpai

- butterdeigspakker med kyllingfyll

- helgrillet kylling

Gjest Wrangler
Skrevet

Masse gode forslag!

Er dette mat som bør serveres varm, eller duger de kald også? (bacon er vel ikke så godt kald da)

Skrevet

Hei! :)

Du kan jo lage karri kylling salat! :-) Det synes jeg er kjempe godt, og har blitt servert det i mangen selskaper det har vore buffet..

Men jeg vet ikke helt hvordan du lager det, men du finner sikkert oppskrift på nett.. Inneholder masse kylling, pastaskruer å litt grønt, blandet med kjempe god karrisaus.. Er utrulig godt ilag med ferske baguetter feks!! nam nam :-D

Skrevet
Masse gode forslag!

Er dette mat som bør serveres varm, eller duger de kald også? (bacon er vel ikke så godt kald da)

Alt dette duger kaldt. Retten med bacon bør sprøstekes og deretter la det renne av seg på kjøkkenpapir så det bevarer sprøheten- da er det ikke noe problem å servere kaldt. Lykke til!

Gjest Wrangler
Skrevet

Den med bacon og ost høres veldig bra ut! Kan jeg bruke camembert ost? Fikk masse av det igår nemlig.

Grille kylling (har bordgrill), sprøsteke bacon som får renne av... Hmm er ikke sikker på hvordan lage dette jeg. Og når og hvordan putte ost i??

Får eksperimentere litt!

Skrevet

Jeg tror du må skjære en lomme i kyllingen, putte osten inni og surre bacon rundt. Så steker du det og lar det renne av.

Gjest annen gjest
Skrevet

I stedet for bacon rundt kyllingen, kan du bruke parmaskinke eller annen skinke som ikke er altfor salt.

Gjest Wrangler
Skrevet

Brunhilde: smart! Får se om jeg klarer å stappe ost inn... Er jo ikke så tykke de kyllingene, blåser seg jo mer opp når stekt.

Kanskje lettsteke kyllingen, skjære lomme og putte ost i så surre bacon rundt og steke ferdig???

annen gjest: har ikke det... kom akkurat fra butikken i snøstormen og skal IKKE ut igjen! ;)

Jeg tenkte å steke kyllingen, sprøsteke bacon for seg, så sette dette sammen med ost. Feste med tannsikker kylling, ost og bacon, så skjære i skiver.

Skrevet
Jeg tror du må skjære en lomme i kyllingen, putte osten inni og surre bacon rundt. Så steker du det og lar det renne av.

Det var sånn jeg tenkte da jeg skrev det ned. Ble sikkert godt slik du lagde det, da. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...