Gå til innhold

Jeg elsker en araber:S

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis du er dum nok til å gifte deg med denne fyren, så synes jeg virkelig at du skal flytte ned til midt-Østen. Der får dere det sikkert flott! *Rister på hodet*

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Jaja, dere som sier "om jeg er dum nok..." osv, dere får tenke hva dere vil.

Og han er forresten ikke muslim, han er kristen...

Jeg elsker han, og skal gjøre det samme jeg ville gjort med en norsk mann, prøve det ut.

Jeg hadde ingen planer om å finne meg en utenlansk mann. Jeg er egentlig veldig fornøyd med norske menn. Og har alltid vært veldig skeptisk til andre kulturer...

Men nå skjedde det nå, jeg møtte en mann der nede. Og jeg er villig til å prøve det ut.

Jeg vet man kan lett bli lurt, og jeg følger nøye med på alt, på måter jeg ikke ville gjort med en norsk mann.

Og jeg setter pris på disse "listene".

Jeg skal iallefall gi det et forsøk:)

Takk for alle råd:)

Skrevet

Spiller liten rolle om han er kristen eller muslim, det er mye kulturforskjellene som gjør det vanskelig!

Ofte er ikke kjærlighet nok. Har bittert få erfare det selv med en som var født og oppvokst i norge, han hadde kun norske venner og en mastergrad i økonomi. Smart fyr, og helt norsk, bortsett fra familien. Det endte med at han ikke kunne skuffe familien sin.... Helt sinnsykt hardt og vanskelig. Vi var sammen i 3 år. Og hadde det så sinnsykt bra sammen.

Jeg elsket han av hele mitt hjerte, og gjør det kanskje enda..... Men kjærlighet var ikke nok.

Skrevet
Spiller liten rolle om han er kristen eller muslim, det er mye kulturforskjellene som gjør det vanskelig!

:enig:

Jeg vil ikke være negativ på TS sine vegne, men hun bør være veldig obs på utfordringene hun trolig har i vente.

Skrevet

Signerer fisk som sier at det ikke spiller noen rolle om han er kristen eller muslim, det ER kulturforskjellen som gjør det vanskelig.

Men TS har tydeligvis bestemt seg for at kjærlighet gjør blind, og skal være naiv og satse alle kortene på en mann som sannsynligvis lurer henne.

Lykke til.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Signerer fisk som sier at det ikke spiller noen rolle om han er kristen eller muslim, det ER kulturforskjellen som gjør det vanskelig.

Men TS har tydeligvis bestemt seg for at kjærlighet gjør blind, og skal være naiv og satse alle kortene på en mann som sannsynligvis lurer henne.

Lykke til.

Når det gjelder kjærlighet, så må man jo satse, selv om man risikerer å tape. Sånn er livet.

Jeg har funnet ut at for nå, slik "saken er", så er han verdt å satse på.

Men hvem vet om 3 mnd, kanskje ting endrer seg. Jeg satser da ikke livet mitt her...

Og jeg skjønner ikke hvordan du kan si at han sannsyneligvis lurer meg??

Er det du som har vært med han hver dag. sett han i forskjellige situasjoner, åpnet seg for deg, gjort det han har gjort for deg. Jeg synes absolutt ikke at han sannsyneligvis lurer meg.

Her i norden, hører vi om de dårlige menneskene/situasjonene. Det er det mennesker vil høre om, ikkesant..?

Men er det ikke sannsynelig, at de gode menneskene/situasjonene, at det finnes flere av de?

Men jeg må si jeg forstår dere jo...

Vi var en jentegjeng på 4 som dro ned dit. alle mine 3 venninner ser at han er noe å satse på, og stoler på han. Ja, de sier jeg må være forsiktig, men de føler seg trygg på han.

Mens mine venner her hjemme, er skeptiske, redde, og tror ikke helt på han.

På utsiden av situasjonen (inkl historiene man har hørt) så høres situasjonen litt skremmende ut.

Jeg kan enten gå ut av denne situasjonene, fordi jeg ser situasjoner som "kan" skje. Og må da se tilbake på denne flotte mannen, og lure på hva som kunne ha skjedd. Og vite at jeg gikk ut av situasjonen pga redsel for kulturen. Jeg vil aldri vite om det kunne ha blitt oss.

Eller jeg fortsette, og prøve. Finne ut hva slags mann dette virkelig er. Se om han er noe for meg. Kanskje jeg blir såret, og havner i en vanskelig situasjon, slik er livet, vanskelige situasjoner kan skje bare jeg går ut av døra....

Nei, jeg er ikke en av de som lager en beskyttende boble rundt meg, fordi jeg har hørt at ting rundt er så farlig...

Og brenner jeg meg veldig, da er jeg iallefall en erfaring rikere, og enda sterkere for eventuelle neste utfordring;)

Skrevet

Ok. Du vil satse. Å satse er ikke noe man MÅ fordi man blir forelsket, det er noe man velger FORDI man er forelsket.

Greit nok at du ikke satser livet, men du satser hjertet ditt. Dette kan det bli stor hjertesorg av hvis du ikke er forsiktig.

Hvor lenge har dere vært sammen? Hvor mange uker har dere vært med hverandre totalt? Regner med ferien var på max to uker, og at du har besøkt ham siden....med forbehold om at du har veldig god råd, eller at dere møttes for flere år siden, har dere kanskje hatt 4-6 uker sammen?

Skrevet (endret)

Men faren er vel ikke kristen? Spiller det noen rolle om kjæresten din er kristen når det er faren som bestemmer?

Og hvor skal dere bo? Vil ikke farens makt være sterkere hvis dere bor der nede?

Jeg har ikke noe erfaring med arabere - kristne eller annet, men vær skeptisk ihvertfall (siden han lar faren bestemme over seg). Og ikke gå inn i noe du ikke kan komme ut av.

Endret av Jade
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Truth is, everyone is gonna hurt you.

You just gotta find the ones worth suffering for:)

-Bob Marley

Skrevet

Når får han svar på om han er faren til barnet da?

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Når får han svar på om han er faren til barnet da?

uff, aner ikke.. de har akkurat bedt henne ta den..

Gjest Tvillingen
Skrevet

Jeg er selv sammen med en araber fra Egypt og han er muslim. Hadde aldri trodd at man kunne ha det så bra i et forhold som det jeg har med han. Så må si at jeg blir litt provosert når noen kjærer alle i ett land under en kam..

Før var jeg også veldig skeptisk til mennesker i muslimske land. Og sannheten er jo at det finnes mye dårlig der, men også veldig mye bra:) Og vi her i europa får altfor mye dårlig informasjon om hvordan ting egentlig er og fungerer. Så jeg har fått en bredere erfaring med mennesker fra Egypt til tross for at det også finnes de man må passe seg for (akkurat som hvilket som helst annet land).

Ja, ting kan virke litt rart og annerledes i starten, men hvis man lærer seg å se og være åpen så vil man oppleve mye bra. Og man er bare nødt til å akseptere andre mennesker for det dem er og for det dem tror på. Gjensidig respekt er viktig.

Det er også viktig å vite at man kan ikke gå rundt å tro at f.eks. europa er så mye bedre enn andre land. Det finnes både positive og negative sider ved alt. Man må bare velge hva man vil fokusere på.

Vi har alle noe å lære av hverandre, uansett opprinnelse, tro eller hudfarge.

Og jeg sier ikke at man bare skal stole blindt på alle man møter. Men gi folk en sjans til å være det dem er, samtidig som man kan ha et skeptisk øye.

Hilsen en som elsker Egypt! :)

Skrevet
Jeg er selv sammen med en araber fra Egypt og han er muslim. Hadde aldri trodd at man kunne ha det så bra i et forhold som det jeg har med han. Så må si at jeg blir litt provosert når noen kjærer alle i ett land under en kam..

Før var jeg også veldig skeptisk til mennesker i muslimske land. Og sannheten er jo at det finnes mye dårlig der, men også veldig mye bra:) Og vi her i europa får altfor mye dårlig informasjon om hvordan ting egentlig er og fungerer. Så jeg har fått en bredere erfaring med mennesker fra Egypt til tross for at det også finnes de man må passe seg for (akkurat som hvilket som helst annet land).

Ja, ting kan virke litt rart og annerledes i starten, men hvis man lærer seg å se og være åpen så vil man oppleve mye bra. Og man er bare nødt til å akseptere andre mennesker for det dem er og for det dem tror på. Gjensidig respekt er viktig.

Det er også viktig å vite at man kan ikke gå rundt å tro at f.eks. europa er så mye bedre enn andre land. Det finnes både positive og negative sider ved alt. Man må bare velge hva man vil fokusere på.

Vi har alle noe å lære av hverandre, uansett opprinnelse, tro eller hudfarge.

Og jeg sier ikke at man bare skal stole blindt på alle man møter. Men gi folk en sjans til å være det dem er, samtidig som man kan ha et skeptisk øye.

Hilsen en som elsker Egypt! :)

Selvfølgelig er ikke alle arabere drittsekker som er helt hjernevasket av religion og familie og kultur.. Det finnes masse fantastiske mennesker der også.. Noen som man har utrolig bra forhold med, noen man har utrolig bra vennskap med.. Og veldig mange som ikke er særlig bra.. Men å bestemme seg for å gifte seg med en feriekjæreste som man kanskje bare har sett en liten del av er ikke særlig smart.. Hvertfall ikke uten å prøve ting ut først.. På ordentlig.. Har ingenting med at de er generelt slemme mennesker å gjøre, det handler bare om at folk tenker forskjellig.. De fleste som slår konene sine der nede feks gjør det ikke fordi de vil være slemme - de gjør det fordi det er det de har lært at de skal gjøre.. Ting skal være sånn og sånn, ferdig med det..

Har selv vært sammen med egyptiske gutter - både kristne og muslimer.. Man blir virkelig behandlet som en prinsesse, spesielt i begynnelsen.. Men så fort man blir litt for "fri" for dem, så er det ikke særlig morsomt lenger.. Man må virkelig være villig til å føye dems kultur i såfall..

Jeg elsker også Egypt og egyptere, men jeg kunne absolutt ikke tenke meg å være gift med en..

Skrevet
Selvfølgelig er ikke alle arabere drittsekker som er helt hjernevasket av religion og familie og kultur.. Det finnes masse fantastiske mennesker der også.. Noen som man har utrolig bra forhold med, noen man har utrolig bra vennskap med.. Og veldig mange som ikke er særlig bra.. Men å bestemme seg for å gifte seg med en feriekjæreste som man kanskje bare har sett en liten del av er ikke særlig smart.. Hvertfall ikke uten å prøve ting ut først.. På ordentlig.. Har ingenting med at de er generelt slemme mennesker å gjøre, det handler bare om at folk tenker forskjellig.. De fleste som slår konene sine der nede feks gjør det ikke fordi de vil være slemme - de gjør det fordi det er det de har lært at de skal gjøre.. Ting skal være sånn og sånn, ferdig med det..

Har selv vært sammen med egyptiske gutter - både kristne og muslimer.. Man blir virkelig behandlet som en prinsesse, spesielt i begynnelsen.. Men så fort man blir litt for "fri" for dem, så er det ikke særlig morsomt lenger.. Man må virkelig være villig til å føye dems kultur i såfall..

Jeg elsker også Egypt og egyptere, men jeg kunne absolutt ikke tenke meg å være gift med en..

Ja det er mange som er sånn, men disse finnes overalt. Det er også viktig å hele tiden vise hvor du står hen i forholdet og hele tiden fortelle sine tanker om ting. Om en person ikke hører på dette så er det ikke verdt det synes jeg, uavhengig av hvor man er fra.

Blir man behandlet urettferdig, og sier ifra uten at det blir bedre er det bye bye, hvertfall for min del:P

Skrevet

Til TS:

* Har du tenkte nøye gjennom situasjonen?

* Hvor gammel er du?

* Har du drøftet dette med andre enn venninnene dine, f eks dine foreldre?

* Kan det hende han sier at han er kristen, fordi han tror at det er det du vil høre? (altså, ingen arabere er kristne)

* Hvis du flytta til Egypt for han, hva ville du ta deg til der? Skole og jobb er litt vanskelig...

* Jobber han, har han utdannelse? (jeg tipper nei på begge)

* Hva skjer om du flytter ned dit og det viser seg at han er voldelig og stenger deg inne på rommet hele dagen? Det er ikke krisesenterordning der...

* Kunne du tenkt deg å være hjemme med barn og å stå på kjøkkenet hele dagen alene?

Altså, de vet akkurat hva de skal si og ikke si og gjøre for å få deg dit de vil. Jeg syns du skal høre på noen råd her, vi som svarer vil deg ikke vondt.

Skrevet
Til TS:

* Hvor gammel er du?

* Har du drøftet dette med andre enn venninnene dine, f eks dine foreldre?

* Kan det hende han sier at han er kristen, fordi han tror at det er det du vil høre? (altså, ingen arabere er kristne)

* Hvis du flytta til Egypt for han, hva ville du ta deg til der? Skole og jobb er litt vanskelig...

* Jobber han, har han utdannelse? (jeg tipper nei på begge)

* Hva skjer om du flytter ned dit og det viser seg at han er voldelig og stenger deg inne på rommet hele dagen? Det er ikke krisesenterordning der...

* Kunne du tenkt deg å være hjemme med barn og å stå på kjøkkenet hele dagen alene?

Altså, de vet akkurat hva de skal si og ikke si og gjøre for å få deg dit de vil. Jeg syns du skal høre på noen råd her, vi som svarer vil deg ikke vondt.

Jo, 10% av egypterne er faktisk kristne.

Og mange egyptere har god utdannelse.

Men de kristne egypterne lever etter et mye strengere levesett enn vi gjør

Skrevet

Hvor lenge har du egentlig kjent denne fyren?

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Til TS:

Ja, det har jeg. Jeg har da ikke sagt ja at jeg skal gifte meg med han, jeg skal finne ut om han er en mann for meg..

* Hvor gammel er du? 25 år

* Har du drøftet dette med andre enn venninnene dine, f eks dine foreldre? Ja, med alle i familien.

* Kan det hende han sier at han er kristen, fordi han tror at det er det du vil høre? (altså, ingen arabere er kristne) dette er feil... han er kristen. Tatovering av korset er vel bevis nok, eller?

* Hvis du flytta til Egypt for han, hva ville du ta deg til der? Skole og jobb er litt vanskelig... jeg har fått et par tilbud om jobb, og vet det er andre steder jeg kan jobbe også.

* Jobber han, har han utdannelse? (jeg tipper nei på begge), der tok du feil igjen... han har faktisk egen bedrift....

Dette skjer ikke.. uansett har jeg venner der nede som passer på.. Og slår han, slår jeg. Jeg er fortsatt norsk statsborger. og kan komme hjem igjen

Nei, jeg skal jobbe, iallefall litt. hjelp med mat, vasking og barn skal jeg ha, og dette har han sagt seg enig i

selvfølgelig vil dere meg ikke vondt. jeg hører rådene, og følger de som passer for meg.

Skrevet

"...og følger de som passer meg."

Hvorfor ber du om råd når du følger de som passer deg/det du vil høre/får bekreftelse på at det du gjør er greit?

Lykke til! Men vær forsiktig. De er ikke like stødig, alle som er der nede. Vet faren om deg forresten? Eller krangler far fordi at N skal gifte seg om han er far til barnet?

Skrevet
"...og følger de som passer meg."

Hvorfor ber du om råd når du følger de som passer deg/det du vil høre/får bekreftelse på at det du gjør er greit?

Lykke til! Men vær forsiktig. De er ikke like stødig, alle som er der nede. Vet faren om deg forresten? Eller krangler far fordi at N skal gifte seg om han er far til barnet?

Gjør vi ikke alle det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...