Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #21 Skrevet 23. januar 2009 Beina i sofaen synes jeg er helt greit. Det viser at gjestene trives og slapper av i godt selskap. Dersom alle sitter med beina på golvet oppleves det som upersonlig og mer formelt besøk (første gang hos svigers og sånn). Resten av lista di er jeg heeelt enig i. Jeg er nok også litt sær på slike ting (i følge flere av mine venner ER det nemlig litt sært). Må legge til at jeg hater folk som slikker på fingrene sine for deretter å forsyne seg med mat. Det irriterer meg grenseløst. Liker heller ikke folk som bare MÅ lese tekstmeldinger midt i middagen.
Gjest Fisefin? Skrevet 23. januar 2009 #22 Skrevet 23. januar 2009 Jeg støtter deg, jeg. Men liker selv å ha bena oppi sofaen. Gjør deg dog kun borte dersom jeg ser at vertskapet gjør det selv. Da må det vel være greit? Ja, selvsagt er det greit. Når vi har besøk og ser på film eller bare sitter og skravler etc. er det jo bare hyggelig om de krøller seg sammen og koser seg. Noe annet er det når det er mange kaffegjester, og en av gjestene trenger dobbelt plass fordi føttene absolutt skal oppi sofaen. Det er forskjell på situasjonene, men en jeg kjenner har ALDRI bena på gulvet, selv ikke ved middagsbordet. (Viser forresten rumpesprekken samtidig, fordi buksa kke er laget for en slik sittestilling...) Bare litt nysgjerrig her: Hvem får du egentlig høre det fra? Vennene uten folkeskikk eller nær familie, liksom? Angrep er som kjent beste forsvar - i tilfelle noen hadde et stooort behov for å stemple deg som fisefin. Tar jo fokus vekk fra dem i alle fall... Jeg fikk høre det av søsteren min, og samboeren min fikk høre det av sin far etter å ha påpekt ting som ikke er ok. Jeg forsøkte å gjøre det på en spøkefull måte, men ble likevel "angrepet". Hun sluttet ikke...
Gjest Gjest_aina_* Skrevet 24. januar 2009 #23 Skrevet 24. januar 2009 Så godt å høre at jeg ikke er alene i "Fisefinklubben"! Du har min fulle støtte på alle punkt- og enda noen til.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2009 #24 Skrevet 24. januar 2009 Spiller det noen rolle om det er flere i fisefinklubben? Fisefin adferd astedkommer samme reaksjoner fra omgivelsene, selv om dere er flere. Avveiningene av om dette er et reaksjonsmønster dere kan leve med, forblir vel de samme? TS har jo allerede vanskeligheter med å si ifra til andre, blir ikke noe lettere av at dere er flere, med tanke på konsekvenser.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2009 #25 Skrevet 24. januar 2009 Hehe, nei, det eneste jeg har påpekt er dette med hånden på osten og føttene i sofaen. Èn gang har jeg nevnt det, og er derfor forferdelig fin på det. Arket som tannpirker var det samboeren min som kommenterte. Så da er vi vel fisefine da. - Jeg kommer ikke til å slutte å synes at det er motbydelig Og om folk mener vi er det, så plager ikke det meg det minste, jeg bare lurer på om slik oppførsel er vanlig. Det var akkurat disse to alternativene som gjorde at jeg syntes du var fisefin også. Det kunne aldri fallt meg inn å kommentere at jeg ikke ville at de skulle ha beina i sofaen. Jeg takler ikke at folk raper, særlig ikke ved matbordet. Jeg kommenterer bare dette til familiemedlemmer som jeg kjenner godt, og tørr ikke påpeke det til andre. Da gremmes jeg i stillhet. Men familien min synes jeg er litt fisefin ja.
Gjest Gjest_Ana_* Skrevet 24. januar 2009 #26 Skrevet 24. januar 2009 Det er nok det at du påpeker det overfor dem som gjør at du oppfattes som fisefin. Det meste av det du ramser opp er ting jeg ikke ville gjort selv hos andre, men det er vel fordi jeg ikke vil oppfattes som en gris. Hvis andre gjør det hos meg tenker jeg at de har litt slike tendenser, men det er jo dem selv det går utover, at jeg tenker at hun/han er en gris. Det plager ikke meg, akkurat. Blir bare en smule flau på deres vegne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå