Gå til innhold

Toyota Previa med lav tomgang


Pludre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En gammel bil som har gått langt, må man forvente at går i stykker innimellom. Uansett om det er Toyota-merke eller noe annet i grillen. Men til saken.

Hvis du bunner fjæra i moderate dumper så er enten bilen overlasted eller fjæra for myk/røket. Støtdemperens primære oppgave er å forhindre gynging. Fjæra skal absorbere ujevnheter i veien.

Når det gjelder motoren, så googlet jeg litt for deg. Ut fra det tipper jeg at det er slark i den utgående akselen foran på motoren. Den som har en reimhjulfestet til seg, for drift av dynamo, servopumpe, AC mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk for svar. Men kan du forklare litt nærmere ang den akslingen ? Hva heter den delen ? Kan den gjøre at bilen ikke går skikkelig ?

Og ang fjæra bak, det føles som om bilen bunner, og dette er når jeg kjører med tom bil. Men det er ingen ulyder baki der, har hatt bil med knekt fjør, og det smalt og dunka.

Men kan fjøra bli for myk altså ? Det visste jeg ikke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delen kalles SAD (supplementary auxillary drive) shaft på engelsk. Drivaksel for tilleggskomponenter, løselig oversatt. Du kan lese mer ved å google slik: http://www.google.com/search?hl=no&cli...%C3%B8k&lr= eller gå direkte hit.

Jeg sier ikke at det er det som feiler bilen din, men det er et vanlig problem på Toyota Previa av den årsmodellen.

Det med at en fjær kan bli for myk er også ukjent for meg. Skjønner ikke helt hvorfor jeg skrev det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det lyser lamper i dahsbordet burde vell forhandler klare å måle ut feilkoder som oftest blir lagret i systemet selv om de ikke lyser permanent.

Jobber med toyota (er ikke mekaniker)

Hvis jeg husker skal jeg høre med en fra oss hva det kan være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...