Gjest Charming Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Mattilsynet sier man skal vaske hendene i temperert vann, på grensen til varmt. Personlig kan jeg ikke skjønne at det har så mye å si. Dessuten skulle man vel tro det nesten var bedre å dusje i iskaldt vann enn varmt, siden bakterier trives bedre i varmtvann? Men jeg ANER ikke. Interessant tema i grunnen. Men man skulle jo tro mer "smuss" forsvant fra kroppen i varmtvann. Tenk når du vasker tallerkenene dine, hvor mye mer du får bort så fort du skrur på det varme vannet i stedet for det kalde.
Bing Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 Mattilsynet sier man skal vaske hendene i temperert vann, på grensen til varmt. Personlig kan jeg ikke skjønne at det har så mye å si. Dessuten skulle man vel tro det nesten var bedre å dusje i iskaldt vann enn varmt, siden bakterier trives bedre i varmtvann? Men jeg ANER ikke. Interessant tema i grunnen. Men man skulle jo tro mer "smuss" forsvant fra kroppen i varmtvann. Tenk når du vasker tallerkenene dine, hvor mye mer du får bort så fort du skrur på det varme vannet i stedet for det kalde. Varmt vann løser jo opp smuss o.l. bedre enn kaldt. Men tallerkner hvor det har vært servert proteiner på skal faktisk vaskes i kaldt vann, da de blir hengene igjen hvis ikke. Ikke synbart da. Men jeg føler vel også at en må gnikke å gni litt mer for å få av skitt med bruk av kaldt vann kontra varmt. På den annen side er vel de færreste av oss direkte skitne når vi dusjer så kaldt vann holder nok i massevis. Men litt ubehagelig da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå