Gå til innhold

Hva skal man med

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg veit om ei venninne som lærte opp sin til å koke kaffe og hente avisa! :jepp:

:fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ganske naturlig for mennesker å lage seg familie, reprodusere seg, opprettholde bånd til slektninger og ta vare på de nærmeste. Det har vært enda viktigere før, men jeg ser jo nå også hvor viktig og godt det er å ha en forholdsvis fungerende familie rundt seg når det blåser rundt en (og mange har jo også gode vennskap og mye kontakt med familien til hverdags).

Men det er ikke nødvendigvis sånn at alle ønsker seg egne barn - "i naturen" er det ikke alle i en flokk som formerer seg, men ofte er det slik at de som ikke har egne barn enten er med og tar vare på barna til andre i flokken/familien eller har andre oppgaver til beste for fellesskapet. Jeg har ikke barn selv, og er veldig usikker på om jeg egentlig vil ha barn noen gang, men det betyr ikke at jeg ikke liker barn eller ikke ser "poenget" med dem - jeg kommer godt overens med unger og synes det er veldig givende å både jobbe med dem og være med å følge opp barn i familien.

Og å få barn, eller knytte seg nært til andre mennesker - det er alltid en risiko for at man vil oppleve sorger da. Men oftest veier nok de gode tingene som omsorg, gjensidig hjelp og støtte, givende samtaler osv opp for det man evt kan miste en gang. Alternativet vil i ytterste konsekvens være å bli eremitt, og da går man kanskje også glipp av noe?

Skrevet

Hadde jeg hatt et så negativt syn på livet som trådstarter, ville jeg kanskje ikke hatt lyst på barn nei...

...det spørs vel hva slags holding man har til livet og verden. Jeg synes livet er helt fantastisk å leve og dele med de man er glad i. Og jeg ser for meg at det er en enorm glede og berikelse å få lov å skape et lite liv og gjøre sitt ytterste for at nurket skal få et fint og opplevelsesrikt liv med masse kjærlighet. Jeg gleder meg masse til nurket kommer om noen måneder!

Det må jo forresten være utrolig hyggelig å ha noen som kommer på besøk i alderdommen også :) ikke negativt slik som du fremstiller. Nei det er godt vi er forskjellige og at de fleste av oss har lyst på barn slik at verden går videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...