ChrissyX Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Emnetittelen sier vel sitt.. Hvor lang tid tok det dere å få normale sykluser igjen, og hvor lenge hadde dere brukt p-sprøyta? Jeg passerte nå ett år siden siste sprøyte, og blør fortsatt 15-20 dager hver måned og det virker bare som det blir værre og værre.. nysgjerrig på hvor mye lengre tid jeg må belage meg på.
Gjest Glør Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Jeg fikk beskjed om at alt fra 6 til 24 måneder var normalt. Jeg hadde gått på sprøyta i tre år, og brukte 8 måneder på å komme tilbake til normalen. (Men jeg reagerte motsatt av deg, og manglet mens.)
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Jeg gikk i tre år før legen gav meg en kur for å kickstarte systemet igjen. Skulle ønske jeg aldri hadde begynt på den hersens sprøyta.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Jeg gikk på p-sprøyten i to år. Jeg fikk igjen mensen etter ca. 5 mnd. Hvis jeg husker riktig, så gikk det noenogtyve dager før neste tantebesøk, deretter 19 dager. Etter det, så fikk jeg regelmessig syklus. Kanskje jeg var heldig. Jeg kommer ihvertfall ikke til å bruke den type prevensjon igjen.
ChrissyX Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2009 Jeg brukte i 3.5 år, og fikk aldri noe beskjed fra legen min om ettervirkningene av sprøyta. Synes det er utrolig harmelig og trist å finne ut nå. Da jeg fortalte gynekologen min (over telefon da jeg bestilte time) at jeg nå ønsker å bli gravid, fikk jeg "Og du har brukt p-sprøyta..da må du nok belage deg på å ha gooooood tålmodighet" til svar. Jeg burde vel lest meg opp litt på sprøyta og lignende før jeg begynte på den..men hvor mange tenåringer er det egentlig som gjør det? Huff... Noen flere erfaringer? *håper veldig at det finnes noen med gode erfaringer*
Gjest Gjest_lois_* Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 Hei Jeg skulle tatt p-sprøyta den 14november. Blødde i to uker etter dette. Blødde i to uker fra og med den 13 desember. Fikk vanlig mens nå den 18 januar. Den varte i akkurat 3dager. Fra 14november til vanlige mensen nå har jeg hatt ulike magesmerter og forferdelig vondt i brystene. Alle disse plagene forsvant med mensen nå. Kan jo ikke si heeelt sikkert at kroppen min er hlt normal. Men jeg har vært hos legen og hun og mener at jeg nå er tilbake i vanlig syklus. Jeg har gått på p-sprøyta i nesten 9 år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå