Gå til innhold

Fra Yasmin til Microgynon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har vært hos legen og fått byttet fra Yasmin til Microgynon. Yasmin ga meg mellomblødninger etter 10 måneder. Men så lurer jeg. Jeg gikk et Yasmin-brett ut, så tok en mensfri uke. Så startet jeg på Microgynon når jeg egentlig skulle starte på Yasmin, om dere skjønner :gjeiper: Er jeg sikker med en gang da? Jeg husker ikke hva legen min sa skjønner dere.. Er det noen som det har skjedd det samme med eller om du veit det bare? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Charming
Skrevet

Jeg har måttet bytte mellom nesten samtlige forskjellige P-Piller (Yasminelle, Trionetta, Microgynon, Loette osv.) og hver gang jeg har skullet bytte har legen min sagt at jeg bare kan hoppe fra det ene til det andre. Men jeg har pleid å vente til jeg er ferdig med brettet da.

Så jeg gjør meg ferdig med brettet -> får mensen -> og når jeg skulle startet på nytt brett har jeg hoppet over til første pillen på den andre typen. Alltid det jeg har fått beskjed om å gjøre hvertfall, og da har jeg ikke fått høre noe om at jeg må bruke tilleggs-beskyttelse i noen tid. Så tror det skal være trygt.

:)

• 4 uker senere...
Gjest Ikke innlogget
Skrevet

Slenger meg på her ! Er spent på hvordan overgangen fungerer for TS, jeg skal nemlig egentlig også bytte fra Yasmin til Microgynon på grunn av mellomblødninger på Yasmin. Er bare redd for bivirkningene, Yasmin har fungert utmerket for meg de siste 8 årene, med unntak av mellomblødningene som kom for 6 mnd siden.

Skrevet

Jeg har ikke hatt noen andre bivirkninger, og ingen flere mellomblødninger, men på de pillene er det sånn belegg som på Ibux, sånn glatt, og da hender det seg at pilla havner i glasset :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...