Scheherazade Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Jeg syns dette er godt: Stekt fisk med salt og pepper, gjerne med skinnet på (torsk). Stekes i klaret smør, eventuelt olje med litt smør på slutten. (smør != margarin, altså ordentlig meierismør) Kirsebærtomater bakt i ovn, enten med stilken på til de begynner å kollapse ved høy varme (200 grader), eller langtidsbakt på svak varme. Sukkererter, gjerne flate, kokt noen få minutter i litt vann tilsatt salt, pepper og litt smør. Mandelpotetpure av kokte mandelpoteter og en hel kinesisk hvitløk, most og blandet med fløte, smør, salt og pepper, ganske løs konsistens. Soya- og smørsaus: 2 deler smør smeltes og småkokes til det er nøttebrunt. Blandes med en del soyasaus,, gjerne en blanding av søt (ketjap manis) og salt. Kan gjøres mer avansert med litt hakket charlottløk stekt med smøret, hakket ingefær eller noe annet.
Gjest Ludovie Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Jeg har ikke prøvd den selv, men jeg synes at denne retten ser veldig god ut.
gard Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Hei Jeg synes breiflabb er ganske godt og den er perfekt til både steking, damping, koking etc. Jeg har en rett som jeg pleier å lage (og som jeg skal lage ikveld)...man tar soltørkede tomater og blander sammen med masse frisk basilikum. Kjørt dette i blender til du får en pure. Deretter legger du ut noen skiver med parmaskinke, smører på et lag av pureen og så legger du på en porsjon med breiflabb og surrer parmaskinken rundt den. Fest den med f.eks. en rosmarin-stilk og stek den i ovnen i 15-20 minutter. Kan serveres med stekte grønnsaker, potetmos etc.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå