Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Banan- og daddelkake

100 g smoer i biter (jeg bruker 1 dl olje)

225 g hvetemel (evt. halvparten sammalt hvete)

2 1/4 ts bakepulver

75 g sukker (det kutter jeg ut)

125 g dadler (eller annen toerket frukt, kan kuttes ut og)

2 bananer, grovt most (jeg bruker ofte flere)

2 egg, lettpisket

2 ss klar honning (kan kuttes ut)

I tillegg tilsetter jeg ofte litt kanel eller kardemomme

Sikt melet i en bolle og smuldre inn smoeret hvis du velger aa bruke det. Bland inn resten av ingrediensene.

Ha roeren i en smurt broedform, ca 1 liter. Stek ved 160 grader i ca 1 time til kaken er gyllenbrun.

Avkjoel kaken i formen foer den hvelves ut paa en rist. La den avkjoeles helt foer den deles opp (dette punktet hopper jeg glatt over :ler2: )

Denne høres jo faktisk god ut! ;-) Takker! Skal prøves ut! Er den så god at mannen liker den også?? :fnise:

Videoannonse
Annonse
Gjest Mea Culpa
Skrevet

Jeg syns den er veldig god og det gjoer sambis og. :) Bruker du godt modne bananer blir det soett nok selv uten sukker.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Lille_*
Skrevet
Jeg er sikkert litt sær, men jeg bruker ikke sukrin heller. Sukrin er utvunnet av et sukkeralkohol, og i den forstand ikke naturlig (det er en naturlig bestanddel i blant annet frukt og bær, men fremstår i sukrin i meget konsentrert form).

Jeg var i utgangspunktet ute etter oppskrifter kun med autentiske, naturlige ingredienser, i henhold til antroposofisk og holistisk matlaging.

Men når det er sagt: Jeg bruker heller små mengder vanlig sukker enn kunstige/ikke-autentiske sukkererstatninger. :-)

Jeg har en kjempegod oppskrift på daddelkake...Høres fælt ut, men den var kjempegod...helt naturlig...

Kan godt sende deg på mail, hvis du vil?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har en kjempegod oppskrift på daddelkake...Høres fælt ut, men den var kjempegod...helt naturlig...

Kan godt sende deg på mail, hvis du vil?

del den her med oss andre også!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...