Gjest anti-mensen Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Jeg er en jente på 22 år. Går ikke på p-piller nå, men har gjort det i mange år. Har hatt opphold i i 4,5 måned og har hatt kun 1 menstruasjon etterpå. Ønsker nå å utsette menstrasjonen 1-2 uker, og tidligere gjorde det med de hvite,aktive tablettene på Mercilon brettet. Kan jeg gjøre det samme nå når jeg ikke går på p-piller? Kan jeg evt. da bare ta f.eks 5-6 av disse aktive tablettene når det begynner å nærme seg tidspunkt for neste menstrasjon? Jeg vet godt at Primolut eller hva det heter er førstevalget, men jeg bare lurer på om den måten beskrevet over er teknisk mulig? Blir supertakknemmelig for svar!!
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Jeg vet ikke, bruker ikke samme piller som deg og sånn. Men såvidt jeg forstår så spør du om du kan bare starte på (de aktive) pillene når du skal få mens for å utsette den? Jeg vil ikke tro dette går. Jeg går på monofasiske piller, hvor alle er "aktive", og bruker dem ofte til å utsette/hoppe over menstruasjon imens jeg går på dem. Men om jeg har et opphold og starter på igjen, noe jeg alltid gjør første dag mens, så har jeg en full mens første uka på pillene uansett. Så jeg tror ikke det er teknisk mulig..?
MonicaØH Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Jeg hadde ringt legen jeg. Men jeg mener jeg har lest et sted at man kan ta 5-6 p-piller når man ikke går på p-piller for å utsette mensen. Jeg tror ikke jeg ville gjort det, fordi da blir det jo surr med syklusen. Primolut tok jeg engang jeg skulle bort på ferie, og da fikk jeg ikke noe mens, men jeg måtte starte på dem en uke før forventet mens Tror du skal snakke med legen din jeg
Gjest Alabama Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Mensen kommer 14 dager etter eggløsning, så dersom du har hatt eggløsning vil mensen uansett komme. Hjelper ikke å ta piller 5-6 dager før mensen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå