The Goddess Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Jeg trenger noen råd til intimbarbering.. har lest litt rundt men finner ingen som jeg ikke har prøvd, føler jeg. Kan ikke vente 5-6 dager heller føler jeg for å unngå røde prikker og irritasjon Har dere noen tips som gjør at det er fult mulig å barbere seg annen hver dag? :-) Takk på forhånd!
FoxyFish Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 (endret) Jeg bruker Unirens som jeg kjøper på kondomeriet. Det er en gele som man smører på etter barbering for å unngå innfeksjoner, nupper, røde prikker o.l. Likevel barberer jeg meg sjelden så hypig som du ønsker! Kanskje voksing er en íde? Endret 22. januar 2009 av Helen
Hinata Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Vil anbefale deg å prøve epilering. For min del funker ikke barbering i det hele tatt, får masse røde nupper som klør som bare det.. Ja epilering gjør vondt, men det blir mindre vondt for hver gang. Det er viktig å skrubbe huden for døde hudceller, slik unngår du inngrodde hår, og også å desinfisere etter at du har epilert. Epilering holder mye lenger, jeg pleier å ta en gang i uka, men det er fordi jeg liker å ta litt og litt om gangen. Dersom det har fått vokse seg en skog siden sist, foretrekker jeg faktisk å sitte og nappe hårene ut med pinsett, det tar lang tid, men smerten blir fordelt litt utover Dersom ingen av tipsene mtp barbering hjelper, så kan dette være en løsning i hvertfall.
Gjest KateW Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Anbelfaler voks, jeg. Og til spre-meninger-gjesten, intimbarbering er ikke det samme som "ribba høne" og noen av oss har så beskjeden hårvekst at vi ikke får til å en hårete busk. Dette til orientering.
Inwe Skrevet 22. januar 2009 #6 Skrevet 22. januar 2009 Husker jeg fikk en prøve på den nye gelen til RFSU. Den funka helt fint for meg, ingen irritasjon i det hele tatt. Ellers må man barebere med hårene, og ofte, slik at huden vender seg til det. Tar det selv hver gang jeg dusjer håret (annenhver dag).
Gjest Sandbekken Skrevet 22. januar 2009 #7 Skrevet 22. januar 2009 (endret) Hei! Jeg sliter også med barberingen.. det gjør jo så helsikkens vondt med de nuppene! Det jeg har gjort til nå for å minske problemet er å: -Bare barbere annenhver dag. -Altid ha skarpe blader. -Jeg har faktisk byttet fra de udugelige venus høvlene til en real mannehøvel! (sånn med 4 blader)Jeg kan forsikre deg om at det gjorde en stor forskjell!! -Desinfisere med pyrisept etter hver barbering (25 kr på dagligvarebutikker) -Smøre babyolje på tilslutt Jeg har fått mindre røde prikker og slikt etter jeg begynte med dette, men de kommen hvis de vil likevel! gudene vet hvorfor.. Endret 22. januar 2009 av Sandbekken
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2009 #8 Skrevet 22. januar 2009 Jeg har prøvd ALT, men får fremdeles nupper av barbering. Jeg må barbere hver dag jeg, om jeg barberer meg om kvelden f eks så kjenner jeg stubber om morgenen Prøver å vokse venusberget, for det er jo der jeg har trøbbel, men da må man jo vente til det gror litt ut igjen og det synes jeg ikke er så hot. Har jeg sex hver dag, barberer jeg hver dag. Tror ikke huden blir vant med det som en over her sier, hos meg er det omvendt. Går bra første uka, så blir det bare verre og verre. Men dette har hjulpet mye: - Ta en varm dusj, mykgjør huden med f eks Doves dusjkrem - Uparfymert intimbarberingsgele - Barberblader for menn (bladene til Mach-serien passer på Venushøvelen) - Ta lange drag, ikke mange små - Barber med hårene (da kjennes det ikke helt glatt om man drar hånden oppover, men heller det enn masse røde prikker) - Peeling og napping av inngrodde hår. Bruk en kanyle for å få tak i dem, om nødvendig. - Vibrator-rens etter barbering - En avkjølende etterbarberingskrem fra Guinot - Gå truseløs og i løse klær når du kan. Hjelper veldig mot inngrodde hår Det hjelper også veldig med nytt blad hver gang, men om man barberer hver dag så sier det seg selv at det blir ekstremt uøkonomisk. Pass på og skyll høvelen godt etter bruk og skift når du begynner å kjenne litt motstand i dragene.
Gjest Gjest_tamara_* Skrevet 22. januar 2009 #9 Skrevet 22. januar 2009 Vil anbefale deg å prøve epilering. For min del funker ikke barbering i det hele tatt, får masse røde nupper som klør som bare det.. Kan man epilere kjønnsleppene også? Er ikke det utrolig vondt?
Involvert Skrevet 22. januar 2009 #10 Skrevet 22. januar 2009 Jeg bruker den nye geleen fra RFSU Veldig fornøyd med den Ellers så gjelder det å bruke nye og skarpe barberblader hver gang. Personlig så bruker jeg mac3 blader for menn, fordi jeg synes de er lettere å bruke, i tillegg til at de er skarpere. Først så barberer jeg mot hårene, og så med hårene. Hvis man barberer lenge på ett sted er det større sjangse for at huden blir sår Også er det lurt å bruke en form for 'after shave' jeg bruker den som er i samme RFSU serien som barbergeleen Lykke til
Hinata Skrevet 22. januar 2009 #11 Skrevet 22. januar 2009 Kan man epilere kjønnsleppene også? Er ikke det utrolig vondt? Det kan man sikkert, men jeg barberer der, er mest på bikinilinjen jeg får nupper.. Er nok ganske så vondt ja, merker det dersom jeg nærmer meg området at det gjør vondt..
Helen Skrevet 22. januar 2009 #12 Skrevet 22. januar 2009 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Helen - mod.
hysteria Skrevet 22. januar 2009 #13 Skrevet 22. januar 2009 Så det er ikke nødvendig å ha nytt barberblad hver gang om det er rent? Hvis man f.eks. koker det etter bruk.. har ikke prøvd, hehe, bare forslag... Blir veldig uøkonomisk å ta nytt hver gang, ja! Det er jo svindyrt. Er det kanskje billigere med slike manneblad? Hmm.. Passer alle fra Gillette på Venus-høvelen?
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2009 #14 Skrevet 22. januar 2009 Så det er ikke nødvendig å ha nytt barberblad hver gang om det er rent? Hvis man f.eks. koker det etter bruk.. har ikke prøvd, hehe, bare forslag... Blir veldig uøkonomisk å ta nytt hver gang, ja! Det er jo svindyrt. Er det kanskje billigere med slike manneblad? Hmm.. Passer alle fra Gillette på Venus-høvelen? Strengt tatt så MÅ man ikke skifte hver gang, men det hjelper unektelig. Men jeg får fnatt av at det tipset blir gitt i alle sammenhenger og alle dameblader, det er vel ingen som skifter blad hver eneste gang. Blir jo en tusenlapp i mnd på barberblader om du kjøper Venus og shaver hver dag! Tror de fleste mannebladene er noen få kroner billigere enn Venus, men fremdeles dyrt. Jeg er så storforbruker at jeg hamstrer inn fra billige nettbutikker (www.cheapotc.com f eks) og eBay, har funnet ut at barberblader er en utgift man kan spare en del på. Forøvrig synes jeg de superbillige engangshøvlene du finner på Rimi/HM også er skarpe og gode, men det er jammen lett å skjære seg med dem og.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2009 #15 Skrevet 22. januar 2009 Og ja, alle fra Mach-serien til Gilette passer på Venus-høvelen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå