Gå til innhold

Grått hår

Fremhevede innlegg

Gjest Gammel?
Skrevet

Jeg så et grått hår rett ved høyre øre akkurat nå. Noen som vet hvor fort det går før alt er grått nå? Det er vel ikke slik at alt kan bli grått i løpet av 1-2 år?

Jeg er bare 33 år og har hår så svart som det kan bli, unntatt det ene da....

(er mann , håper jeg har lov å skrive her likevel)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig har du lov å skrive her! :)

Det blir nok ikke helt grått på 1-2 år, men kanskje 6-10 år? Jeg er ikke sikkert, jeg bare tenker på folk jeg kjenner og hvordan det var med dem.. :)

Skrevet

Et enkelt grått hår sier ingenting om hvor fort du blir gråhåret.

Jeg fant mitt aller første grå hår for over 20 år siden og er fortsatt ikke blitt gråhåret.

Skrevet

Jeg fant mitt første da jeg var 24, så du har ingen grunn til panikk. Å finne sitt første når man er 33 må vel heller være sent. I hvertfall om du er mørkhåret.

Men det er bare snakk om et hårstrå i ny og ne. Langt fra å ha blitt grå.

Skrevet
Jeg så et grått hår rett ved høyre øre akkurat nå. Noen som vet hvor fort det går før alt er grått nå? Det er vel ikke slik at alt kan bli grått i løpet av 1-2 år?

Jeg er bare 33 år og har hår så svart som det kan bli, unntatt det ene da....

(er mann , håper jeg har lov å skrive her likevel)

Selvfølgelig kan du skrive her=)

Nå har ikke jeg funnet noe grått hår ennå, men jeg er bare 22. Men min far har kull svart hår og fant sin første når han var 30 år, idag er han 50 år, men forsatt er ikke alt grått. Samme gjelder moren min, hun har noen, men det meste av håret hennes er forsatt svart, men hun er yngre enn far da.

Har hørt at man ikke skal plukke/nappe/dra dem ut for da får man enda mer grått hår, vet ikke om det er en myte eller sant, men fler som sier det. Du kan jo altids farge det gråe da.

Gjest Gjest_bestemor_*
Skrevet

Grå hår er mye lettere å finne i mørkt hår, jeg har langt mørkt hår og fant mine første gråe hår da jeg var 26 (ikke ved en tilfeldighet, men jeg letet virkelig etter dem)

Jeg fant flere også og ble ganske så desperat. Enda verre var det da jeg da jeg nappet dem ut og så at det hadde grodd grått på hårstrået i lang tid. Fælt å se at hårstråene var mørke på tuppen, men gråe ved rota, da trodde jeg alt håp var ute, MEN siden jeg har langt hår så har jeg muligheten til å se hvordan håret gror, og nå i ettertid har jeg funnet flere hår som har grodd som grå en stund, men så har de jammen begynt å gro med farge igjen, altså mørke ved rota :) Så det kan jo være tilfelle med dine hårøtter også iallefall! Og da vil jo prosessen ta lenger tid!

Ellers så tror jeg at de fleste oppdager går hår langt tidligere enn i en alder av 33, og prosessen til å bli helt gråhåret vil ta lang tid bortimot 10 år på de jeg vet om iallefall, selv om det jo finnes individuelle forskjeller,,, Uansett vær glad for at du har hår! Mange menn opplever jo å miste håret allerede før de blir 30, og det tror jeg oppleves som langt verre!

Gjest gammel?
Skrevet

OK. Takk for svar, var jo betryggende å høre at noen sier at jeg kanskje t.o.m er sen med å finne grå hår da. Satser på svart hår i 10-20 år til da.

(har ikke noe i mot litt gråe hår når det passer med alderen altså, men er ikke så kult å være 40 år med bare grått hår liksom...)

Skrevet

Fant vel mine første grå hår i 18 års alder, er nå 31 og har bare lette grå striper innimellom. De synes, men er på ingen måte dominerende. Kunne jo farget håret, men jeg for min del gidder ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...