Gå til innhold

Ahhhh... Trening *slit*


Gjest

Anbefalte innlegg

Vel, oppretter jeg en dagbok her så er det kanskje noen gidder og gi meg et spark i rompa om det går for lang tid mellom hver gang jeg skriver noe her inne.

Nå ligger jeg vel på 79-80 kg og skal hele veien ned til 70 kg. Har veid det i flere år, men det siste året har jeg plutselig gått opp ti kilo, og jeg er ufattelig dårlig til å trene eller generelt være i fysisk aktivitet.

Skal måle meg senere ettersom alle sier at det er lettere å følge cm enn vekta.

Skal ut å gå/jogge meg en tur etterpå. Er vel det nærmeste jeg kommer trening, eller blir nok det meste av treningen på wii fiten min. Så da kan evt denne dagboken være et bevis på at man kan gå ned ved bruk av wii fit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at du har bestemt deg for å begynne å trene!

Men, det å trene bør være en lystbetont aktivitet. Selvfølgelig må du "piske" deg selv i gang noen ganger, men det bør primært være slik at du virkelig liker å trene - og at du gleder deg til å trene.

Hvis du kun tenker på å gå ned i vekt kan treningne fort bli fryktelig kjedelig. Og med en gang dette skjer blir det også mye mer slitsomt.

Jeg ville anbefale deg å finne en aktivitet du virkelig liker å drive med. Personlig elsker jeg å løpe, og gjør det relativt ofte - selv om jeg bare gjør det når jeg vil. Dette har gjort at jeg har meget god form og mye overskudd.

Men, ettersom jeg vet at mange ikke liker å løpe/jogge, finnes det mange flotte alternativer!

STÅ PÅ OG GUD LØKK! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har jeg ikke et like/ikke like forhold til trening.. Jeg har bare dårlig kondis.. Jeg var flink i starten av januar og jogget/gikk i en time.. Men når jeg kom hjem var jeg jo død.

Jeg liker å trene på wii fit'en min, men kun når sambo ikke er hjemme, føler jeg ser så dum ut haha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, som man da ser så startet det dårlig.. Men nå i dag har jeg trosset snøværet og være ute og kjøpt meg yoga pakke på XXL. Var en matte, som jeg trenger til wii fit sin yoga del, en ball (som var trening i seg selv å pumpte opp) og noen powerbånd som jeg har absolutt ingen anelse hva er....

I dag blir det nok lite trening, med mindre husarbeid tels, og i morgen er det ut på tur i skogen for å ta bilder så litt trim da kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

:hallo:

Treningsstrikk er genialt! De kan brukes til nesten hva som helst og er kjekke å ha i øvelser der det muligens er litt for lett å "bare" bruke kroppsvekt som motstand. Youtube har mange bra øvelser som passer til slike ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...