Gjest LindaE Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Jeg har gådd til fysioterapaut i snart 2 år, har hadd ett par perioder der jeg ikke har vært så veldig plaget med stivhet i nakke å rygg, har mestparten av tiden også fulgt treningsprogram som fysioterapauten har satt opp, uten at jeg har hadd noe langvarig forbedring. I tilegg for ca.8 mnd. anbefalte fysioterapauten at jeg burde bynne å gå til kiropraktor og, men dette ser og ut til at d er uten langvarig positiv viirkning... Noen som har noe erfaring med dette eller har andre ideer som man kan prøve, er ganske åpen for det meste egentli, innenfor rimelighetens grenser da
hufsa! Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Heia,jeg kan si:løp til kiropraktor du!!Har kasta vekk flere år hos fyso men hjalp ingenting!!Skal love deg du vil merke forsjell etter første gang,det er nesten for dumt å si men får du en dyktig en, så gjør du det!Venneina mi har hatt ei vond hofte siden ungdommen,er nå over 40,ho gikk til kiro for noen år siden etter å ha prøvd alt.Etter noen få behandlinger,helt fin og ikke verket siden.Det MÅ du prøve,du vil få en ny hverdag!
Gjest nakkestrekk Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 For en 5-6 år siden fikk jeg en strekkskade i nakke\ øvre del av rygg i slalåmbakken. (MR fant ingenting galt) Gikk til en fysioterapaut en 10\12 ganger men han ødela vel mer en å bedre dette . Ble langt i fra bedre å ga til slutt opp. Behandlingen der gikk på slike masarsje "kopper" av ymse slag som vibrerte. Etterpå masserte han kraftig og "knakk" opp både i rygg og nakke. (utroolig svimmel etterpå. Har hørt senere at denne behandlingen kunne være svært skadelig for nakken. Han var ikke kiropraktor) Har hatt vondt i nakken og øvre del av ryggen siden. En del låsninger\kink og svært mye hodepine\ migrene smerter. Gjorde et nytt forsøk med en massør for 4 år siden. Han sa han 0-stilte nakken.. måtte ligge bakover m hode i 2 min, før han rolig løftet det tilbake,, ja ja,, virket nå noe bedre etterpå, men kom tilbake etter et par dager. Prøde en 5-6 behandlinger av det, men ble ikke noe varig bedre. For 3 år siden forsøkte en annen fysioterapaut varme og akupungtur. Virket ganske bra en periode etterpå, men det var nok litt lite med bare to behandlinger. Hadde jeg fortsatt med det kunne jeg muligens ha hatt en bedre virkning med det. (hadde det rett og slett for travelt i jobb\hjem til å finne timer som passet) Men det er hos en psykomotorisk fysioterapaut som har hjulpet best for min del. Nå skal ikke jeg forklare for mye øvelsene, i fare for å si noe feil som kan forværre. Men det går på å strekke ut nakken og ryggen, armer og ben. Øvelser jeg også kan gjøre hjemme. Får og massarsje som løser opp i muskelaturen i hele kroppen fra tærne til annsiktet og hode. Behagelig lett og rolig massarsje. Blir stuptrøtt og veldig avslappet etterpå. Nakken og ryggen har tidligere vært stiv og vond nesten hele tiden, er nå mykere og smidigere.. mer avslappet og langt i fra vond. En ekstra bonus er at den sterke hodepinen jeg har hatt minst en gang i uka siden skaden også er blidt reduser og nesten borte. (4 mnd siden sist jeg hadde migrene. Noe lengre opphold en det har jeg ikke hatt siden før skaden) Merker jeg at begynnelse på stivhet i rygg eller nakke gjør jeg øvelsene 1-3 ggr daglig i en periode til meg merker stiheten er helt borte. Har prøvd denne behandlingen nå i 1\2 år og det har virket svært lovende på meg.
Gjest LindaE Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Heia,jeg kan si:løp til kiropraktor du!!Har kasta vekk flere år hos fyso men hjalp ingenting!!Skal love deg du vil merke forsjell etter første gang,det er nesten for dumt å si men får du en dyktig en, så gjør du det!Venneina mi har hatt ei vond hofte siden ungdommen,er nå over 40,ho gikk til kiro for noen år siden etter å ha prøvd alt.Etter noen få behandlinger,helt fin og ikke verket siden.Det MÅ du prøve,du vil få en ny hverdag! Ups, ser jeg glemte å få med noe angående kiropraktor har adhd så konsentrasjon e litt ymse Har hadd over 30 behandlinger til kiropraktor uten varig forbedring... å går ukentlig til han enda... Han er veldig dyktig å har julpet mange av mine venner å min samboer da.
Gjest LindaE Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 For en 5-6 år siden fikk jeg en strekkskade i nakke\ øvre del av rygg i slalåmbakken. (MR fant ingenting galt) Gikk til en fysioterapaut en 10\12 ganger men han ødela vel mer en å bedre dette . Ble langt i fra bedre å ga til slutt opp. Behandlingen der gikk på slike masarsje "kopper" av ymse slag som vibrerte. Etterpå masserte han kraftig og "knakk" opp både i rygg og nakke. (utroolig svimmel etterpå. Har hørt senere at denne behandlingen kunne være svært skadelig for nakken. Han var ikke kiropraktor) Har hatt vondt i nakken og øvre del av ryggen siden. En del låsninger\kink og svært mye hodepine\ migrene smerter. Gjorde et nytt forsøk med en massør for 4 år siden. Han sa han 0-stilte nakken.. måtte ligge bakover m hode i 2 min, før han rolig løftet det tilbake,, ja ja,, virket nå noe bedre etterpå, men kom tilbake etter et par dager. Prøde en 5-6 behandlinger av det, men ble ikke noe varig bedre. For 3 år siden forsøkte en annen fysioterapaut varme og akupungtur. Virket ganske bra en periode etterpå, men det var nok litt lite med bare to behandlinger. Hadde jeg fortsatt med det kunne jeg muligens ha hatt en bedre virkning med det. (hadde det rett og slett for travelt i jobb\hjem til å finne timer som passet) Men det er hos en psykomotorisk fysioterapaut som har hjulpet best for min del. Nå skal ikke jeg forklare for mye øvelsene, i fare for å si noe feil som kan forværre. Men det går på å strekke ut nakken og ryggen, armer og ben. Øvelser jeg også kan gjøre hjemme. Får og massarsje som løser opp i muskelaturen i hele kroppen fra tærne til annsiktet og hode. Behagelig lett og rolig massarsje. Blir stuptrøtt og veldig avslappet etterpå. Nakken og ryggen har tidligere vært stiv og vond nesten hele tiden, er nå mykere og smidigere.. mer avslappet og langt i fra vond. En ekstra bonus er at den sterke hodepinen jeg har hatt minst en gang i uka siden skaden også er blidt reduser og nesten borte. (4 mnd siden sist jeg hadde migrene. Noe lengre opphold en det har jeg ikke hatt siden før skaden) Merker jeg at begynnelse på stivhet i rygg eller nakke gjør jeg øvelsene 1-3 ggr daglig i en periode til meg merker stiheten er helt borte. Har prøvd denne behandlingen nå i 1\2 år og det har virket svært lovende på meg. Det må jo sjekkes opp nærmere da Er d mulighet for varig bedring så er jo d heilt supert da Bynn å bi lei av 2-3 behandlinge i uka av fysio/kiropraktor, uten av man ser at ting bi liker
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 21. januar 2009 #6 Skrevet 21. januar 2009 Prøv en NAPRAPAT. Det er en som bruker kiropraktorens teknikk for å manipulere ledd og bein. Og som samtidig ser på muskler og sener og hvordan du bruker kroppen. Veldig hjelpsomt.
Gjest LindaE Skrevet 21. januar 2009 #7 Skrevet 21. januar 2009 takker for alle svar, skal sjekke ut hvs vi har av tilbud av sånt, så skal jeg prøve å få meg time til en eller anna
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå