Gå til innhold

Mugg?

Fremhevede innlegg

Gjest lillagubban
Skrevet

I leiligheten vi leier kommer det en grønt belegg med mørke prikker på vnduskarmene på soverommet. Det går å vaska av, men kommer tilbake.

Er det mugg? Lukter ikke noe. Vi i leiligheten plages mye med vondt i hodet.

Vi kontaktet huseier, men han mente det ikke var mugg og mente vi bare burde vaske det vekk. Burde vi si fra igjen siden det kommer tilbake hele tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette tyder på mugg/fuktskader. Det finnes mange slags typer sopp. Vask av med klor - det er soppdrepende.

Siden dere har mye vondt i hodet, kan det absolutt tyde på at dere har fått helseproblemer pga dette.

Det er viktig at dere får sjekket dette veldig nøye ut.

Skrevet

Sopp, vil jeg si. Pass på å åpne gardinene om morgenen sånn at de ikke stenger inne fuktigheten som gjerne ligger på vinduet. Luft godt i noen få minutter, ikke i timesvis. Slipp gjerne inn litt varme fra gangen.

Gjest lillagubban
Skrevet
Sopp, vil jeg si. Pass på å åpne gardinene om morgenen sånn at de ikke stenger inne fuktigheten som gjerne ligger på vinduet. Luft godt i noen få minutter, ikke i timesvis. Slipp gjerne inn litt varme fra gangen.

Er sopp og mugg det samme? Vil det forsvinne av seg selv hvis man følger råda, eller må man "hardere" tilverks?

Jeg har ikke dette problemet på mitt rom (er flink med å dra for gardiner og stormlufte istedet for å la vinduet stå åpent, så er vel derfor!), men hvis det er mugg/sopp kan det ha innvirkninger på meg som ikke sover i de "rammede" soveromma, men bor i samme leilighet? Får nemlig skikkelig vondt i hodet av å være her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...