Gjest TS Skrevet 1. februar 2009 #21 Skrevet 1. februar 2009 Den atferden som beskrives er ikke normal. Jeg har håndtert mange katter, og har aldri blitt bitt eller klort til blods, med unntak av hvis katten er livredd eller tidligere mishandlet. Mine egne katter har full forståelse for at kloring og biting gjør vondt - jeg har opplevd at de har blitt lugget av barn uten at de gjør noe annet enn å komme seg unna - dette er normal atferd for en riktig oppdratt katt. Katten er ikke livredd eller har blitt mishandlet, det har ingen av familiens andre katter vært heller. Men allikevel har det skjedd flere ganger at jeg har blitt klort. Min nåværende katt får aldri lov til å gå på stuebordet, men hvis hun kjeder seg så tramper hun over meg hvis jeg ligger i sofaen, så legger hun seg flatt ned på stuebordet :gjeiper: Skikkelig rakker. Jeg dytter henne ned og sier fy eller nei, men hvilke andre metoder skal brukes i sånne tilfeller? Min oppdragelse funker tilsynelatende ikke. Det som er interessant er at hun gjør kun sånne ting hvis jeg er alene hjemme, aldri hvis gubben er her. Hun har tydeligvis ikke samme respekten for meg. Hun blir lekt med hver dag, og hun har leker som ligger rundt her. Men jeg håper det kommer til å hjelpe å få en katt til i huset
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå