Gå til innhold

SOPPINFEKSJON,HJEEEELP!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_mille_*
Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg er ei jente på 19 år, og jeg har hatt soppinfeksjon i underlivet mange ganger, har mistet tellingen nå: s Jeg har n brukt cannesten på apoteket,og også en annet produkt som skal få soppen til og gå bort, men har aldri hjulpet. Har vært hos doktoren tre ganger for og få tabletter . Den første gangen fikk jeg cannesten i tablett form, som man skulle svelge. De skulle jeg bruke i ei uke. Og de funka de, men etter et par måneder fikk jeg det igjen. De siste gangene nå har jeg fått tabletter man skal ta en i uken i fire uker. Den første gangen tok jeg det, og hjlap i noen uker, neste gang gikk både jeg OG kjæresten min på det, for legen trodde kanskje han kunne ha det og ha smittet meg. Men siden det har jeg hat det to ganger ,og tror jeg har det igjen!!

Det ødelegger sex-livet mitt, fordi jeg gruer meg til og ha sex fordi det er vondt under samleie, og sviir etterpå når jeg gr på do. Og gjør vondt en stund etterpå.

Noen som har noen råd, utenom medisiner??

som har hjulpet, eller medisiner som er veldig bra, og VARER!!

Er sååå lei :((((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia,har vært plaga i åresvis,sikkert en gang i mnd og har prøvd ALT.Så endelig fant jeg ut at jeg bytter asan med Dr,greves og vips ikke hatt sopp på 2 år tror jeg ;-)) Så bruker du den så bytt merke!!Ellers så bruke vide bukser og kun bomullstruser! Lykke til.

Skrevet

Jeg var plaget i årevis selv, men det ble betydelig bedring etter jeg sluttet å bruke noen form for såpe og klut i underlivet. Bruker nå kun rennende vann fra dusjen.

Videre byttet jeg til toalettpapir som ikke er resirkulert. Merker det med en gang om jeg bruker en rull av resirkulert papir.

Etter sex må jeg på toalettet med en gang og tørke bort rester, samt tømme urinblæren.

Når det stod på som verst fikk jeg en diflucan tablett av legen, dette virket ganske kjapt, men er jo ingen løsning på sikt.

Ellers sier jeg som hufsa, bomullstruser er tingen.

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Det som fungerte for meg etter å ha prøvd ut alt om seksstigradersvask av undertøy, ikke bruke såpe i underlivet, ikke spise sukker og hvetemel osv osv. var å gå over til å bruke Diva cup i stedet for å bruke tamponger/bind. I tillegg begynte parteneren min å bruke intimvask fremfor vanlig såpe nedentil.

Dette var det som endelig gjorde at jeg ble kvitt soppinfeksjonene som jeg var veldig plaget med. Kanskje det kan fungere for deg også?

Skrevet

Kan det være andre underlivssykdommer, som skjedekatarr fremkalt av Trichomonas, bakteriell vaginose, Herpes og Klamydia. Disse infeksjonene kan også foreligge samtidig. Be legen ta nærmere prøver.

Bruker du bind/tamponger? Noen som har kroniske soppinfeksjoner blir bedre av å bruke divacup istedet for vanlige bind/tamponger.

Og noen sverger til skylling med youghurt naturell eller et par ss eddik i en liter vann.

Skrevet

Har lest at ein del prøver tøybind med hell. Enten aleine eller sammen med menskopp (divacup, mooncup o.l.). Dei er ikkje så tette som plastbind. Ein kan enten sy sjølv, bestille ferdiglagte frå nettbutikk, eller bestille heimelagte på etsy.com. Er ein del kule der.

Ellers har eg lest dei fleste av rådene her tidlegare. Slutt med såpe i underlivet, bruk bomullstruser, 60 gradersvask, osv.

Skrevet

Det kan jo være et symptom på diabetes? Lurt å få sjekket det... Jeg hadde soppinfeksjoner nesten hele tiden for et ca et år siden. Canesten hjalp, men det kom alltid tilbake etter noen uker. Så begynte jeg med Ellen tamponger fra apoteket, de hjelper på å gjennopprette balansen i underlivet. Da forsvant det. Jeg gikk på flere antibiotikakurer etter hverandre da dette begynte, så det var nok de som hadde tatt knekken på alle de "brae" bakteriene og ødelagt balansen eller noe...

Skrevet

Jeg hadde samme problem helt til jeg kuttet ut p-pillene mine.

Jeg har ikke hatt en soppinfeksjon siden jeg sluttet for et år siden, og vanligvis hadde jeg det minst en gang hver mnd.

Skrevet

Jeg skal slutte på p-piller etter det brettet jeg driver med nå.

Skal til gynekolog neste uke,for og være sikker på at det er sopp.

Bomullstruser,divacup . .skal jeg prøve: )

thanks for nyttige tips!!

Skrevet

Gode tips:

- Bruk truser av undertøy, ikke bruk så mye string/ tanga truser

- Bruk tøybind, diva cup e.l

- gå på do før og etter sex

- vask deg med vann etter sex

- vask fra kjønnet og MOT endetarmen

Skrevet

Hadde samme problemet.. 1 år gikk eg som en tulling;p

Men så hadde eg ikke sex på 4 mnd, sluttet å bruke såpe og sluttet å barnere meg.

Har sia ikke hadd infeksjon, no på 3 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...