Freedom Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 31. Desember, 2009 vil noe av det du vil få lese om nedenfor, bli din fremtid, hvis ikke vi, FOLKET, får inn vår mening på saken. Etter dere har lest det som står nedenfor her, så ta og sjekk ut protest gruppen på facebook. Join selv og innviter alle dine venner, dette skal vi ikke tilatte. Vi har over 3000 medlemmer allerede. (link til gruppen blir gitt helt tilslutt) ALDRI HØRT OM CODEX? DET ER AKKURAT DET DE ØNSKER Ved hjelp av lovgivning fra EU‚s Food Supplements Directive (FSD) og FN‚s Codex Alimentarius, vil de fleste produkter med naturlige vitaminer og mineraler bli gjort forbudt å selge og kjøpe. Argumentet, som er falsk, er å hindre handelsbarrierer og sikre folks helse. Virkeligheten er at dette blir gjort fordi vitaminer og mineraler ikke kan patenteres og derved er de en uakseptabel konkurrent til legemiddelindustriens dyre og farlige syntetiske medikamenter. Legemiddelindustrien er involvert i handel med sykdom og tjener ikke på at folk blir friske av naturpreparater. De har derimot klart å kapre agendaen til internasjonale organisasjoner som EU, FN, WHO osv. Codex Alimentarius er imidlertid ikke bare om vitaminer og mineraler. Dens regulering vil omfatte alt av mat og vil jobbe for at genmanipulert mat og for tilsatt antibiotika og hormoner gjøres til obligatoriske tiltak i husdyrfor. Dermed dekkes også behovene til agrikulturelle forretningsgiganter, samt produsenter av plantevernmidler. Det er idag i Norge i utgangspunktet forbudt å tilby genmanipulert mat og mat tilsatt hormoner. Dette vil endre seg fordi norske myndigheter alltid gir etter for storkapitalen og storpolitikken. Allerede nå er situasjonen slik når det gjelder kostholdstilskudd: Norge er sammen med Danmark og Tyskland de mest restriktive landene i Europa. Europa er mye mere restriktive med kostholdsprodukter enn USA. I Norge blir det stadig vanskeligere å få tak i vanlige vitaminer og mineraler og helsemyndighetene jobber aktivt for å forby mest mulig. Argumentet er forgiftningsfare og bortkastede penger for forbrukeren. For det første er det ikke myndighetenes ansvar å bestemme hva dens befolkning skal bruke sine penger på. For det andre er det fra New Zealand dokumentert at kostholdstilskudd er mange ganger sikrere enn vanlig mat. Det er uhyre få dokumenterte tilfeller med forgiftninger fra bruk av kostholdstilskudd, mens det er en del fra vanlig mat og et uhyre stort antall fra legemidler. Bare vanlig bruk av godkjente legemidler fører i USA til minst 100,000 dødsfall hvert eneste år. Dette er tall fra JAMA (Journal of the American Medical Association). I Tyskland er tallet 25 000. Hva er tallet i Norge? Vi som har statistikk for alt mulig, hvor er statistikken over dødsfall for henholdsvis legemidler, kosttilskudd og matvarer? Vitaminer og mineraler er bare de første naturpreparater som blir angrepet. Senere blir også urter, aminosyrer, essensielle fettsyrer o.l. underlagt samme begrensninger. Allerede idag er vitaminer og mineraler klassifisert som legemidler, jf. Legemiddeltilsynet. Mange innenfor alternativ medisin anser disse naturpreparatene å være nødvendige for optimal helse. Den maten vi blir tilbydt blir stadig mere næringsfattig og forurenset. Dette er norske helsemyndigheter uenige i. Dr. Matthias Rath har sammen med sitt team i The Rath Foundation bevist at kreft og hjertesykdommer kan bekjempes med store doser av visse aminosyrer og vitaminer. Norske myndigheter mener at slike løsninger er tull. De lener seg heller til skolemedisinen og legemiddelindustrien som bare kan tilby symptomatisk behandling til enorme menneskelige og monetære kostnader. Vi har altså en situasjon der de norske helsemyndighetene heller vil at folk i stadig større grad skal belaste vårt helsebudsjett, enn å få sin menneskerett til selv å ta ansvar for egen helse. Link til facebook protestgruppen : http://www.facebook.com/group.php?gid=34289091660&ref=ts
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Det er nå et år til. Gidder ikke å ta sorgene på forskudd. Men, joah, er jo greit å være godt forberedt og da.
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 FLOTT at det endelig innføres REGULERINGER på dette! Jeg gleder meg!
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Skremmende... Om jeg forstår dette rett så påvirker dette ikke USA og Canada men kun EU? I såfall så får jeg bare ta sjansen på å fortsette å importere fra USA. Absurd om jeg kan ende opp med å få et rulleblad for å importere c-vitaminer, solhatt og johannesurt...
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 Så da blir det ulovlig å ta b12 tilskudd blant annet om jeg forstod det riktig?
Fam Skrevet 21. januar 2009 #6 Skrevet 21. januar 2009 Så underlig....at det kun er "gjester" som har respondert her...
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #7 Skrevet 21. januar 2009 Så underlig....at det kun er "gjester" som har respondert her... Ikke nå lnger. Tror dette kun er BS. "Kjedemail" rett og slett. Vel, jeg kan jo ta feil og, men...
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 http://www.google.co.uk/search?hl=en&q...earch&meta=
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #9 Skrevet 21. januar 2009 http://lists.skepsis.no/pipermail/diskusjo...ber/002253.html
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #10 Skrevet 21. januar 2009 http://www.codexalimentarius.net/download/...06/cxg_055e.pdf Når det gjelder vitamintilsudd ser det ikke ut til at det blir nevneverdig verre enn det norske hysteriet allerede er. Ille nok, men til å leve med (les: omgå) Urter klarer jeg ikke finne noe på i farten.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #11 Skrevet 21. januar 2009 Er det vanlig å inføre en ny lov 31 desember, på nyttårsaften?
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #12 Skrevet 21. januar 2009 Er det vanlig å inføre en ny lov 31 desember, på nyttårsaften? Nei. Men det er ikke helt uvanlig å vedta en lov som trer i kraft fra årsskiftet.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2009 #13 Skrevet 22. januar 2009 Hadde dette vært sant så hadde det nok stått i avisen, noe jeg ikke har.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå