Gå til innhold

..det styggeste navnet jeg vet er....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er forrsten ikke så begeistra for sånne "eksotiske" navn som Ramona heller ...

Suz :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må si meg enig i at navnet skjemmer ingen, jeg...

De navnene jeg ikke liker er det ikke noe feil med egentlig. Det er bare det at jeg har kjent noen mennesker som het det en gang, som jeg ikke helt hadde sansen for.

Syns det er spennende med mangfoldet jeg. At noen velger gamle navn (har en venninne som har en nyydelig sønn som heter Olve - et vakkert navn), noen velger tradisjonelle norske navn (min aller-nydeligste farfar het Leif - også et vakkert navn), og noen velger utenlandske navn også, både franske og av annen "avstamming".

Navn er vel noe personlig foreldre gir sine barn i forhold til sine egne ønsker/forventninger/forhold mv. De setter det på sine nyfødte - det kjæreste de har.

Hvordan kan det da bli stygt?

Skrevet

Tja, Gunstein er kanskje ikke det vakreste jeg har hørt for å si det sånn.

Skrevet

At alle har forskjellig smak når det gjelder navn er vel bare bra, for ellers hadde vel alle hett det samme? Det er mange navn jeg aldri kunne tenkt meg å kalle mine barn, og de navnene jeg kunne tenkt meg ville sikkert andre grøsse over.

Husker en gang jeg var på Ikea. Jeg snakket til jenta mi og brukte begge navnene, og da hørte jeg fra nabobordet: "Guri, det går ikke ant å sette de to navnene sammen. Stakkars jente." Min datter har to helt vanlige navn, men det er max to til her i landet som har samme navnkombinasjon. De fleste sier imidlertid at det er et fint navn, om enn en litt uvanlig kombinasjon.

Gjest Maranna
Skrevet

Rigmor, og andre navn som slutter på -mor. Hvordan kan noen kalle små barn for MOR?!?

Greit nok at enkelte kaller katten sin Pusimor etc før den har rukket å få barn, men å dømme MENNESKER på den måten da?!?

Skrevet

:o Dette var da en UTROLIG kjip tråd for folk som ikke velger sitt navn da!....

Skrevet

Rigmor, Rigfar og alle Rigbarna......ganske søtt da....

Skrevet

:o

Ikke gjør dette da, folkens. Synes dere er ekle, jeg. Disse stakkars små rosa nøstene velger jo ikke navnene sine selv...

La de små barn komme til meg og få trøst, så slemme som dere er!

Maiken

Gjest Tristessa
Skrevet

Cindy-Hildegunn må være et av de aller verste navnene jeg vet om. Men Gorm synes jeg er stilig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Navn jeg synes er grusomme:

Edelborg

Bergljot

Nils-Knut

Alt med grim

Jeanette

Gjest Ikke innlogget
Skrevet

Vel, foreldrene mine hadde en gang på 70 tallet en ide om at barna (de skulle selvsagt ha to) skulle kalles opp etter besteforleldrene på begge sider, jeg skulle altså hett Svanhild-Rakel, må si jeg er litt glad de ombestemte seg.... Min bror slapp desverre ikke unna.....

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Ariel og Sharon var to navn jeg før syntes var kjempesøte, spesielt Ariel.

Så kom EN mann og ødela BEGGE navnene.

Gjest Vanessa
Skrevet

Det styggeste navnet jeg vet om er Kari! Ikke så mye pga navnet i seg selv, men fordi jeg for noen år siden hadde en særdeles vemmelig lærer som het det.At jeg etter det har truffet flere snille og hyggelige Kari, har ikke hjulpet, dessverre...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet av mange navn som jeg ikke synes er spesielt fine, men jeg har ikke lyst til å komme med de, da jeg synes dette er en litt kjip tråd.

Kjenner faktisk noen barn med navn som har kommet her, og det er jo ikke så morsomt hvis det sitter mødre her inne med egne barn som har noen av navnende dere ramser opp.

Sikkert jeg som er prippen nå, men......

Skrevet

Datteren min heter Mathilde, og d var d en her som syns var noe av d styggeste hun hadde hørt..... :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det styggeste navnet jeg vet er Ellinor!

Skrevet

JØSS ho kjenner jeg!!!! Helt sant!

For det kan da umulig være flere!!!!

(Lyst hår gift med V. Bor på ei øy)

Vi tenker nok på samme person alle sammen................ Samme med deg @lfa!!

Skrevet

Da er det nok om den personen - denne diskusjonen er på grensen allerede om man ikke skal begynne å diskutere konkrete personer også.

Gjest Embla s
Skrevet

Syns dette er en unødvendig tråd (selv om jeg har fått meg en latter her og der). Jeg er lært opp til at det er stygt å gjøre narr av folks navn (selv om de er latterlige). Dessuten kan rare navn bli fine når man vennes til dem.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...