Gå til innhold

Ford Focus vs Ford Mondeo

thumbalina

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp her.

Har en Ford Focus i sedan nå, og ønsker å bytte over til stasjonsvogn. Har prøvd en Ford Mondeo Ambivalente (eller noe sånn...) men mulig salget på denne glipper.... ser også at forhandler har en Ford Focus stasjonsvogn inne...

hva er forskjellen på disse to bilene? Hvilken har best plass inni? Og er den ene bedre enn den andre?

Håper noen kan hjelpe meg her... er 2004 modellbiler jeg har sett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest svanungen

Har kun vært borti et par Ford Focus, men både sedan og stv. Bekjente har Ford Mondeo stv, og spør du meg er det ingen tvil om hvilken som er størst og har best plass. Ford Mondeo. Har selv vært på ulike bilkjøpsrunder, der vi blant annet var ute etter en stor stasjonsvogn hvor voksne greit kunne sitte både foran og bak. Hadde med en kamerat på nesten 2 meter, og ba han først sette seg inn foran og justere førersetet slik at han satt greit, for så å sette seg inn bak. De fleste bilene skallet han i taket i baksetet... Ford Mondeo, VW Passat og Toyota Avensis (alle stv) var de største vi kom frem til den gangen, og som var reelle alternativer. Men nå er det ikke sikkert du skal kjøre rundt på sånne 2 metere da ;)

Focusen er nok noe "nettere", men hvis plassen er en av de viktigste faktorene, ville jeg gått for Mondeo. Uten tvil...

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med Focus, men har en Mondeo. Jeg liker bilen og den har god plass, både foran og bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mondeo er en forstørret versjon av Focus. 10% bredere, 10% lengre, litt større motor osv. I tillegg er den sannsynligvis dyrere i innkjøp og drift.

Har du behov for plassen så må du velge Mondeo, men jeg tror begge er ganske trygge kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...