Gå til innhold

bilforsikring

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har en 8 år gammel bil som jeg har maks kjørelengde på (mener det var 30 000), full kasko + leiebil og betaler ca 16 000 i året på dette.

jeg er 28 år og har ikke opptjent bonus fra før da jeg tidligere har kjørt firmabil og foreldres bil.

mulig jeg kan få satt ned prisen litt via fagforeningen, må bare få tid til å ringe rundt og snoke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 19 og har en 10 år gammel bil, når jeg ringte rundt ble dette billigst. Eneste var at hun på Gjensidige fikset så jeg fikk 3 forsikringer fra dem og ble "totalkunde" eller noe. Så da ble det billigere enn bare bilforsikring.

Bare husk å ring istedenfor å bestill på nettet, de finer alltid noen gode løsninger til deg :)

Skrevet

Jeg har en 95 modell bil, har vel 20.000 på km og delkasko.

Tror jeg betaler 10.000 eller noe slikt i året for bilen. Får rabatter siden jeg har 5 andre forsikringer hos gjensidige da. Har hatt bilen i litt over et år bare så ikke noe særlig med bonus eller noe slikt.

Sambo derimot har en 93 modell, vet ikke km stand og har delkasko, men han betaler 3000 i året eller noe..

Skrevet
Jeg har en 95 modell bil, har vel 20.000 på km og delkasko.

Tror jeg betaler 10.000 eller noe slikt i året for bilen. Får rabatter siden jeg har 5 andre forsikringer hos gjensidige da. Har hatt bilen i litt over et år bare så ikke noe særlig med bonus eller noe slikt.

Jeg hadde også 95 modell, 15 000 km og delkasko, betalte 6000 i året for totalforsikring hos Enter. Jeg har rabatter via Gjensidige pga foreninger, men fant likevel at bilforsikring ble mye dyrere hos dem.

Skrevet

Hvor gammel er du da? Om jeg tør spørre. Det har jo noe og si. Hadde jeg vært litt eldre hadde det blitt så mye billigere.

Skrevet
Eneste grunnen til at jeg gleder meg til jeg fyller 30 er at årspremien går ned.

Er det fakta? Det har jeg aldri hørt om.

Skrevet

Nei, det gjør den ikke. Du stiger i bonus hvert år fra du tegner forsikring.

Skrevet
Jeg er 20 år, og har kjøpt en 98 modell bil.

Og må ut med 16 tusen i forsikring på bilen i året. Det synes jeg ikke er holdbart.

Helt sinnsykt dyrt. Hva gjør jeg med det?

Mye betaler dere i forsikring på bilen?

Sånn er det, siden du er ung og ikke opparbeidet deg bonus.

Skrevet
wv passat, har satt på 30000 i året kjørelengde, forsikring hos gjensidige, kasko, ikkenoe bonus fra før.

hva lønner seg? sette bilen på foreldrene kanskje? men må vel betale omregistrering da, og det er vel 6000 kr ellernoe

Du har jo høy kjørelengde i tillegg. du må ha veldig lang vei til skole eller jobb.

Enda en grunn til at premien er så høy. Til mere du kjører til mere ulykker kan skje. Du er jo i en utsatt alder.

Jeg har 8000 km, venner har 12000 som kjører unger,jobb hver dag

Skrevet

Hei!

Eg er ei jente som fyller 20 no snart. Eig ein -96 modell Opel Vectra har sett årlig køyrelengde til 25000 km grunna at eg bur anna plass enn folkeregistrert adresse, dermed 14 - 16 mil heim til foreldre.. Eg betala ikkje meir enn ca 6000 kr i året på bilforsikring, litt rabatt sidan eg er "totalkunde" hos Gjensidige.. Har delkasko på bilen.. Eg syns du betala mykje i forsikring....

Eg har ikkje hatt bilen min lengr enn eit år, så eg har ingen bonus sjølv...

Skrevet (endret)

Dette er vel ikkje samanlignbart, men vi har ein Mondeo 95mod, med kjørelengde på 12000. Har ein bonus på 30% og betaler 3488 i året. Her er det da ikkje unge sjåfører. Har delkasko.

Endret av Mamma1
Gjest antigartner
Skrevet
Spørs jo om hun har lån da.. Kaskofritt billån er ofte dritdyrt og ikke alle som vil gi det heller.

En 98-modell Passat koster som regel mellom 50.000 og 70.000. Kan et kaskofritt billån bli så dyrt at forskjellene i renteutgifter overstiger forskjellen i forsikringspremie mellom full- og delkasko?

For så lave billån har det i alle fall tidligere vært tilbud om kaskofri lån.

Skrevet
Hvor gammel er du da? Om jeg tør spørre. Det har jo noe og si. Hadde jeg vært litt eldre hadde det blitt så mye billigere.

Jeg var 27 år ;)

Skrevet

Jeg har tidligere jobbet hos gjensidige. Kombinasjon av ung alder, lav bonus, forholdsvis høy kjørelengde og en bil som er skadeutsatt (pga at det er mange vw som kjører rundt, ergo mange skader på dette merket).

Hvis du har lån på bilen så kreves det kanskje kasko fra tredjeparten? Hvis ikke så kan du endre til delkasko på en 10 år gammel bil. :)

Jeg ville IKKE satt bilen på foreldre ettersom du da ikke opparbeider deg noe bonus selv. Man kan heller ikke "arve" bonus fra foreldre. Man kan derimot få opptil 50% bonus hvis registrert samboer har over 50% bonus på sin bil.

Skrevet
Man kan derimot få opptil 50% bonus hvis registrert samboer har over 50% bonus på sin bil.

Trodde det var slutt på det jeg, hvilke selskaper er det i tilfelle som tilbyr det per i dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...