Gå til innhold

bilforsikring

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg er 20 år, og har kjøpt en 98 modell bil.

Og må ut med 16 tusen i forsikring på bilen i året. Det synes jeg ikke er holdbart.

Helt sinnsykt dyrt. Hva gjør jeg med det?

Mye betaler dere i forsikring på bilen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er 20 år, og har kjøpt en 98 modell bil.

Og må ut med 16 tusen i forsikring på bilen i året. Det synes jeg ikke er holdbart.

Helt sinnsykt dyrt. Hva gjør jeg med det?

Mye betaler dere i forsikring på bilen?

Hva slags bil er det? Hvor mye kjører du i året? Hva slags forsikring - er det kasko, delkasko? Har du bonus fra tidligere? Gi meg den infoen, så skal jeg regne litt. :)

Skrevet

Hvilket forsikringsselskap? Jeg betalte 15 000 i året hos IF, ble totalkunde hos Enter istedet og sparte tusenvis :)

Skrevet

Det er dessverre svært dyrt å forsikre bil når en er såpass ung.

Eneste grunnen til at jeg gleder meg til jeg fyller 30 er at årspremien går ned.

Jeg er 29 og betaler rundt 6000,- for å forsikre min 5 år gamle bil. Da bilen var helt ny kostet det meg rundt 10.000,-

Har du forhørt deg med flere selskap? Det har vært veldig sprik i tilbudene jeg har fått fra de ulike selskapene.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Hva slags bil er det? Hvor mye kjører du i året? Hva slags forsikring - er det kasko, delkasko? Har du bonus fra tidligere? Gi meg den infoen, så skal jeg regne litt. :)

wv passat, har satt på 30000 i året kjørelengde, forsikring hos gjensidige, kasko, ikkenoe bonus fra før.

hva lønner seg? sette bilen på foreldrene kanskje? men må vel betale omregistrering da, og det er vel 6000 kr ellernoe

Skrevet

Heia,satan for en pris,husker når jeg var på den alderen kjøpte jeg biler som ikke det var noe "nøye" med så hadde jeg kun ansvar og da kosta det nesten ingenting..Også sjekket jeg ALLTID med forsikringa før jeg kjøpte bil, for mange biler er mye dyrere å forsikre enn andre.Huff må jo legge av 1500 i mnd bare til forsikringa det er jo sinnsykt!!Men sjekk med andre selskaper og har du foreldre som kunne hatt bilen i sitt navn og bedre bonus så hadde du kommet mye bedre ut av det!Husk at du kan føre bilen over i de sitt navn innen en mnd tror jeg det er, uten å bet omreg.avgift!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Heia,satan for en pris,husker når jeg var på den alderen kjøpte jeg biler som ikke det var noe "nøye" med så hadde jeg kun ansvar og da kosta det nesten ingenting..Også sjekket jeg ALLTID med forsikringa før jeg kjøpte bil, for mange biler er mye dyrere å forsikre enn andre.Huff må jo legge av 1500 i mnd bare til forsikringa det er jo sinnsykt!!Men sjekk med andre selskaper og har du foreldre som kunne hatt bilen i sitt navn og bedre bonus så hadde du kommet mye bedre ut av det!Husk at du kan føre bilen over i de sitt navn innen en mnd tror jeg det er, uten å bet omreg.avgift!

Okei, ja, men har hatt bilen i ett år, og omreg koster jo 6000!!!

Skrevet

Det lønner seg å ta ringerunden til de forskjellige forsikringsselskapene :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Ja, men har hørt at gjensidige skal være ganske rimelig?

Skrevet

Det er alderen din og kasko-behovet som trekker opp prisen. I tillegg har du ikke opptjent noe bonus, noe som ville gitt deg rabatt.

Skrevet
Okei, ja, men har hatt bilen i ett år, og omreg koster jo 6000!!!

??<regna med du akkurat hadde kjøpt bilen siden du skriver detta nå??

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
??<regna med du akkurat hadde kjøpt bilen siden du skriver detta nå??

Nei, vi måtte sette opp kjørelengda, pluss høyere husleie ol. derfor vi merket forskjell

Skrevet

Gjensidige var dyrest både for meg og samboeren min. Vi bruker Frende, og den er forsikret på meg. Hadde ikke noe bonus fra før og har kasko. Havnet på 10.000 i året, og det går ned når jeg fyller 24.

Men du har jo en veldig lang årlig kjørelengde da, vi har bare halvparten..

Skrevet
Det er alderen din og kasko-behovet som trekker opp prisen. I tillegg har du ikke opptjent noe bonus, noe som ville gitt deg rabatt.

Jeg hadde ikke noe opptjent bonus selv, sparte 5000 kr på å skifte selskap. TS, prøv med Enter forsikring, det var de jeg byttet til. Mulig alderen din vil trekke opp prisen her også, men det skader ikke å prøve.

Skrevet
Men du har jo en veldig lang årlig kjørelengde da, vi har bare halvparten..

:enig:

Gjest antigartner
Skrevet

Medlemskap i en del organisasjoner kan også bidra til rimeligere forsikringer. Fagforeninger, borettslag, bondelaget (!) + + har avtaler med forskjellige forsikringsselskap. Det kan være verdt å undersøke.

Jeg er usikker på om jeg ville hatt fullkasko på en 10 år gammel bil. Vurder om delkasko kan være aktuelt og innhent priser på det. Delkasko dekker brann, innbrudd og tyveri. Det kommer selvsagt an på verdien av bilen og hvor mye du synes du vil betale for å forsikre deg mot de forholdene som ikke dekkes av en delkasko.

Skrevet

Sjekk storebrand også, har veldig billig bilforsikring der.

Skrevet

Min sønn hadde sin første bil forsikret hos Sparebank 1, det var riktignok en eldre liten bil, uten kasko, han betalte første året rundt 7000,- Men kjører han skadefritt de første 5 årene eller noe slikt, får han en del av innbetalt forsikring tilbakebetalt. Det er jo mange som setter bilen på foreldrene, det gjorde ikke vi. Vi hjalp heller til med å betale litt av forsikringen det første året. Du begynner jo ikek å opparbeide noen bonus, hvis bilen står registrert på foreldrene dine.

Skrevet
hva lønner seg? sette bilen på foreldrene kanskje? men må vel betale omregistrering da, og det er vel 6000 kr ellernoe

Det hjelper nok ikke å sette bilen på foreldrene. Forsikringsselskapet vil vite om det er noen av brukerne av bilen som er under 23 eller 25 år.

Skrevet
Medlemskap i en del organisasjoner kan også bidra til rimeligere forsikringer. Fagforeninger, borettslag, bondelaget (!) + + har avtaler med forskjellige forsikringsselskap. Det kan være verdt å undersøke.

Jeg er usikker på om jeg ville hatt fullkasko på en 10 år gammel bil. Vurder om delkasko kan være aktuelt og innhent priser på det. Delkasko dekker brann, innbrudd og tyveri. Det kommer selvsagt an på verdien av bilen og hvor mye du synes du vil betale for å forsikre deg mot de forholdene som ikke dekkes av en delkasko.

Spørs jo om hun har lån da.. Kaskofritt billån er ofte dritdyrt og ikke alle som vil gi det heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...