Gå til innhold

Holder det med 10.000 kr. i Thailand?


Gjest Gjest_Tine_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tine_*

Vi er to venninner som skal til Thailand i mars. Vi lander i Phuket og skal reise rundt, vi skal innom f.eks. Coral Island, Phi Phi, Koh Lanta og Koh Ngai. Vi har beregnet å bruke ca. 200-250 kr. hver på overnatting per døgn. Vi vil også spise alle måltidene på restaurant, og drikke godt til maten, og sikkert ha oss noen kvelder hvor vi drikker mye :) Vi er ikke luksusdyr men vil heller ikke leve på sparebluss.

Holder det med 10.000 kroner hver, på 2 uker? Inkludert overnatting? Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10.000kr burde holde om man ser bort i fra selve reisen tur/retur

Sjefen til min samboer er ofte i Thailand, og lever ganske godt på 10.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde holde i massevis! Mat og drikke er kjempebillig. Man trenger ikke gå på dyre steder for å få sinnsykt god mat heller. Transport er også billig.

Man kan klare seg på fem tusen i måneden i Thailand om man vil, men da må man selvsagt ha mye lavere budsjett på overnatting. Det er vel høysesong når dere skal dit, så da er det sikkert lurt å ha det budsjettet dere har. Da jeg var i Thailand sist (fire år siden) bodde vi for tre hundre kroner natta på fem stjerners hotell. Det var på Koh Samui, sør for Nathon. Men det var i slutten av august, og veldig lett å prute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.000 kr i lommepenger holder dersom dere er VELDIG glad i å shoppe ;)

jeg var i thailand en måned hvor vi hadde hovedbasen i bangkok (dette hotellet var dekket av skolen vår pga praksis). vi brukte 20.000 kr hver.

men vi spiste godt og shoppa da hver dag (jeg endte med 15 kg overvekt i baggasjen på vei hjem :P), pluss at vi dro ut med båt på en øy i 5 dager og leide bungalow på stranda. så 20.000 kr var det jeg hadde med og klarte å bruke opp.. ;) men dette var en hel måned med travle føtter på shopping gatene (siden vi ikke hadde mye strender i bangkok. måtte slå ihjel mange ettermiddager og kvelder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Helene_*

Jeg vil si at dette er mer enn nok. Vi reiste som par i 2007. Hadde 500 kr dagen i budsjett på begge to. Tror knapt nok vi var i nærheten av å bruke så mye. Vi koste oss med mat og drikke, fine hoteller og shopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt uenig i det som blir skrevet her. Har vært i Thailand 4 ganger og har da betalt reise og hotell på forhånd. Jeg shoppet heller ikke så veldig mye. Men likevel klarte jeg glatt å bruke kr 10000 på 2 uker.

Jeg spiste alle måtider ute (frokost var inkl på hotellet), drakk ikke så mye men det ble jo noen øl på stranda og kjørte endel longtailbåt for å komme ut til øyene.

Men det er selvfølgelig fullt mulig. Men dere burde kanskje vurdere å ha med en reserve? Et masterkort feks? Det er fryktelig kjedlig å plutselig stå der uten cash.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trude.lutt

Kom hjem fra Thailand på mandag. Vi er en fam på fire, to voksne og to barn. Hotell med frokost var betalt.

Vi brukte tilsammen 17000,- var på fire turer, pluss kokkekurs. Kjøpte en del, tok massasje på stranda. Handla litt på taxsfree på Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der to ganger, sist i oktober 2008. Brukte ca 6000,- på en måned, ingen ting var betalt på forhånd, og vi bodde i middelstandar (dvs, bungalow med varmt vann, aircon osv)

Vi var i Bangkok (hvor vi bodde på ett bra boutiqe hotell) tilsammen 5 dager, resten reiste vi rundt. Vi spiste middag ute hver dag, hver måltid, tok utflukter (hvor vi leide egen båt som fraktet oss rundt til øyer) shoppet middels (reiste med sekk, så det begrenset seg noe, selv om vi kjøpte en ekstra koffert når vi skulle hjem) vi var ute på kveldene osv osv.

Nå hører det med at vi var der i lavsesongen, og det er enklere og prute da..

God tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt uenig i det som blir skrevet her. Har vært i Thailand 4 ganger og har da betalt reise og hotell på forhånd. Jeg shoppet heller ikke så veldig mye. Men likevel klarte jeg glatt å bruke kr 10000 på 2 uker.

Jeg spiste alle måtider ute (frokost var inkl på hotellet), drakk ikke så mye men det ble jo noen øl på stranda og kjørte endel longtailbåt for å komme ut til øyene.

Men det er selvfølgelig fullt mulig. Men dere burde kanskje vurdere å ha med en reserve? Et masterkort feks? Det er fryktelig kjedlig å plutselig stå der uten cash.

God tur!

Helt enig! Jeg brukte også rett i underkant av 10000 kr på 2 uker i Thailand (desember 08). Shoppet ikke voldsomt mye, hadde kun med meg 4 kg mer hjem enn jeg hadde på vei til. Men selv om det er billig i Thailand blir det fort mye penger.. Jeg ville også hatt en liten reserve, noe du kan ty til dersom det blir helt krise. Det er så kjedelig å være på tur og måtte føle seg på sparebluss hele tiden. Det er så mye å oppleve, og reisene mellom stedene kommer til å koste litt.

Ha en super tur! Dere kommer helt sikkert til å få det helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Jeg brukte også rett i underkant av 10000 kr på 2 uker i Thailand (desember 08). Shoppet ikke voldsomt mye, hadde kun med meg 4 kg mer hjem enn jeg hadde på vei til. Men selv om det er billig i Thailand blir det fort mye penger.. Jeg ville også hatt en liten reserve, noe du kan ty til dersom det blir helt krise. Det er så kjedelig å være på tur og måtte føle seg på sparebluss hele tiden. Det er så mye å oppleve, og reisene mellom stedene kommer til å koste litt.

Ha en super tur! Dere kommer helt sikkert til å få det helt fantastisk!

Glemte å si at da var hotell og frokost forhåndsbetalt! De 10000 kronene gikk kun til mat, drikke, opplevelser og shopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Tine_*

Takk for tips!

Jeg skal nok ha med mastercardet i reserve, men i disse finanskrisetider burde det ikke brukes :-)

Snittprisene på bostedene vi skal bo på er ca. 4-500 kr. per natt, helt grei standard. Har ikke noe behov for luksus så lenge det er rent og ordentlig.

Vi reiser jo i høysesong, og til typiske turiststeder så vi må vel regne med at det går litt penger. Men såvidt jeg kan se fra priseksempler rundt omkring på nett så er det likevel grisebillig.

Noen som vet hva det koster for manikyr og pedikyr? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Era_*
Kom hjem fra Thailand på mandag. Vi er en fam på fire, to voksne og to barn. Hotell med frokost var betalt.

Vi brukte tilsammen 17000,- var på fire turer, pluss kokkekurs. Kjøpte en del, tok massasje på stranda. Handla litt på taxsfree på Gardermoen

Vi kom hjem for 2 uker siden. Vi er også to voksne og to barn, og vi brukte omtrent det dobbelte som dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Jeg skal nok ha med mastercardet i reserve, men i disse finanskrisetider burde det ikke brukes :-)

Snittprisene på bostedene vi skal bo på er ca. 4-500 kr. per natt, helt grei standard. Har ikke noe behov for luksus så lenge det er rent og ordentlig.

Vi reiser jo i høysesong, og til typiske turiststeder så vi må vel regne med at det går litt penger. Men såvidt jeg kan se fra priseksempler rundt omkring på nett så er det likevel grisebillig.

Noen som vet hva det koster for manikyr og pedikyr? :)

Ko ngai og ko Lanta er kjempefint!!!!! du kan bo ganske billig og godt på Lanta. Ngai litt dyrere....men det holder med noen få dager der, veeeeldig avslappa og stille sted:) Maniky/pedikyr koster vel 300bath...men variere litt vel med hvor du gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

ÅÅÅÅH, dere er så flinke! Reiser hit og dit, og tilbake igjen :) hehe

Jeg er helt vekreist i mylderet av tilbuder og trenger absolutt litt hjelp! Vi skal på 3 ukers bryllupsreise, og ønsker både slaraffenlivet på strand, gjerne i bungalower, samt shopping og byliv!

Kan dere anbefale oss noe, og hvordan kommer man seg dit f.eks? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest scancos
ÅÅÅÅH, dere er så flinke! Reiser hit og dit, og tilbake igjen :) hehe

Jeg er helt vekreist i mylderet av tilbuder og trenger absolutt litt hjelp! Vi skal på 3 ukers bryllupsreise, og ønsker både slaraffenlivet på strand, gjerne i bungalower, samt shopping og byliv!

Kan dere anbefale oss noe, og hvordan kommer man seg dit f.eks? :)

hei

anbefaler som skaltil thailand.

ta en titt på www.scancos.no

mvh

scancos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...