Gå til innhold

Vi erklærer full krig

Fremhevede innlegg

Gjest lvl12troll
Skrevet

En 28 år gammel mann med norsk-pakistansk bakgrunn, som var en av de sentrale lederskikkelsene i Young Guns/A-gjengen, ble i mandag kveld skutt og drept på Haugerud i Oslo.

- Nå er det øye for øye, tann for tann, sier Young Guns-medlemmer.

- Folk er på vei fra utlandet for å komme og hjelpe oss nå, blir også nevnt.

- Vi erklærer full krig mot de som har gjort dette! sier den dreptes nære venn.

- Hvis det var noen i B-gjengen som står bak dette eller noen andre i et annet miljø, så kan de ikke være trygge, forsetter han.

http://www.dagbladet.no/2009/01/20/nyheter...alitet/4445364/

Kanskje vi kan få noe nytt å diskutere her på KG nå når ting roer seg ned i midt-østen. En liten krig i Oslo som vi kan følge med på og velge side for så å diskutere hvem som har rett til å plage de andre.

Kanskje denne tråden ender om med en haug med innlegg som sier "Kast dem ut av landet" og andre som sier at de igrunnen er snille gutter som er blitt et offer for hverdagsrasismen i Norge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kanskje denne tråden ender om med en haug med innlegg som sier "Kast dem ut av landet" og andre som sier at de igrunnen er snille gutter som er blitt et offer for hverdagsrasismen i Norge.

Eller kanskje vi slår oss til ro med at foreløpig er det en reinspikka etnisk nordmann som er siktet for drapet....så kanskje det egentlig ikke er så stor forskjell på "oss" og "dem".

Gjest Gjest_Rona_*
Skrevet

Eller kanskje vi tenker at vi var heldige som fikk to fluer i en smekk denne gangen.

2 badguys ute av drift, den ene permanent og den andre for overskuelig fremtid.

Jeg tror skal ha meg en drink i kveld jeg..

Skrevet
Eller kanskje vi tenker at vi var heldige som fikk to fluer i en smekk denne gangen.

Hvor lenge er igrunnen overskuelig fremtid? Når man ser på rullebladet til den antatte gjerningsmannen og det faktum at han var på åpen soning så kan man jo lure litt. Han var jo blitt kalt "Norges farligste fange".

Gjest Gjest_Rona_*
Skrevet
Hvor lenge er igrunnen overskuelig fremtid? Når man ser på rullebladet til den antatte gjerningsmannen og det faktum at han var på åpen soning så kan man jo lure litt. Han var jo blitt kalt "Norges farligste fange".

Joda, men denne gangen kan det bli en stund. Med det rullebladet så vil han vel om han blir kjent skyldig få full pott inklusive forvaring. Da skal det jo være en teoretisk mulighet for at han ikke ser utsiden av murene igjen. En forsvinnende liten mikroskopisk teoretisk mulighet, men vi kan jo håpe.

Ellers synes jeg ikke folk skal se med bekymring på en bandekrig i Oslo. Det vil jo være rene win/win situasjonen om de tynnet hverandre ut litt. Dessuten er det god underholdning som setter litt farge på nyhetene.

Hvem faen bryr seg vel om en yrkeskriminell som blir funnet hengende fra en kjøttkrok? Det er jo bare en god ting.

Skrevet
Ellers synes jeg ikke folk skal se med bekymring på en bandekrig i Oslo. Det vil jo være rene win/win situasjonen om de tynnet hverandre ut litt. Dessuten er det god underholdning som setter litt farge på nyhetene.

Hvem faen bryr seg vel om en yrkeskriminell som blir funnet hengende fra en kjøttkrok? Det er jo bare en god ting.

Jeg er helt enig! La de yrkeskriminelle ordne opp selv. Dette kan bli underholdene hvis det viser seg at han gjorde dette for betaling for eksempel. Jeg frykter ikke at mandagens drap kan føre til nye gjengoppgjør i Oslo, jeg ser frem til det.

Gjest Gjest_Nigella_*
Skrevet

Jeg er helt enig! La de yrkeskriminelle ordne opp selv. Dette kan bli underholdene hvis det viser seg at han gjorde dette for betaling for eksempel. Jeg frykter ikke at mandagens drap kan føre til nye gjengoppgjør i Oslo, jeg ser frem til det.

Får bare håpe at de klarer å utrydde hverandre - fullt og helt.

Skrevet
Jeg er helt enig! La de yrkeskriminelle ordne opp selv.

Helt enig. Legg ned hele politietaten. De kriminelle kan jo ordne opp selv.

Skrevet
Helt enig. Legg ned hele politietaten. De kriminelle kan jo ordne opp selv.

Politiet har ikke sjangs mot disse gruppene. De får has på en og annen, men ikke lenge etter er vedkommende tilbake på gata.

Hadde vi hatt et litt mer kompetent politivesen og et rettsapparat som hadde beskyttelse av samfunnet som fokus så ville de kanskje kunnet gjøre noe med disse folkene, men slik tingene er så er gjengene trygge for loven.

Andre gjenger derimot har ikke de samme begrensningene og konfliktskyheten som preger politiet. Gjengene har all grunn til å frykte hverandre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...