Gå til innhold

Fresifjas

Fresi

Anbefalte innlegg

Gjest Ludovie
Moderert i seriøst ment svar, men greit nok. Det er nok forbudt å insinuere at man vet hvem som skriver som gjest. :filer:

womenwomen! Det hun lirer av seg er helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ciara: Siden det er lørdag og alt: Sexscenene i Isfolket er ikke for barn, er de vel? Jeg har hørt at de er temmelig eksplisitte. :fnise:

Ikke akkurat for barn, nei. Isfolket-mennene var utstyrt med overdimensjonerte peniser som skremte kvinnene, men som selvsagt viste seg å gi dem ustyrtelige mengder nytelse. Dvs når kvinnene klarte å la være å bekymre seg for at de kunne komme til å måtte føde barn med skuldre så brede at kvinnene ville dø i barselseng.

Jada :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg orker å stikke innom keisersnittråden, gitt. Enkelte ting er ikke bra for min mentale helse. :filer: Jeg har inntatt et "det som skjer, det skjer"-standpunkt til det hele, rett og slett.

Jeg er dessuten velsignet med en kropp som er utrolig god til å hele seg selv, for eksempel en finger som "måtte opereres med 99% sannsynlighet", men som tre måneder senere ble fullstendig friskmeldt, og som nå fungerer nesten som før. :) Vi får se, jeg legger rett og slett ikke all min prestisje enten i det ene eller det andre.

De største fanatikerne er dessuten de som ikke har aning om hva de snakker om. Som Oscar Wilde sa: "I'm not young enough to know everything".

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

womenwomen! Det hun lirer av seg er helt utrolig.

Fullstendig. Jeg skrev bare inn et lite spørsmål om hun (nevnt med navn) pratet med seg selv, men det var visst ikke lov. :fnise:

Stakkar, har du oversett denne? :hjelpsom:

Neida. Noen andre her har tipset meg, men jeg tror muligens jeg har gjort mitt på feltet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat for barn, nei. Isfolket-mennene var utstyrt med overdimensjonerte peniser som skremte kvinnene, men som selvsagt viste seg å gi dem ustyrtelige mengder nytelse. Dvs når kvinnene klarte å la være å bekymre seg for at de kunne komme til å måtte føde barn med skuldre så brede at kvinnene ville dø i barselseng.

Jada :ler:

:overrasket:

Jeg har gått glipp av noe! :grine:

Jeg vet ikke om jeg orker å stikke innom keisersnittråden, gitt. Enkelte ting er ikke bra for min mentale helse. :filer: Jeg har inntatt et "det som skjer, det skjer"-standpunkt til det hele, rett og slett.

Et veldg klokt standpunkt, spør du meg. Jeg skrev egentlig bare at det ikke blir noe Kama Sutra-action sånn umiddelbart etter en mageoperasjon heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, Historien om-bøkene var fantastiske! Jeg husker i farta Madam Curie, Helen Keller og Alfred Nobel. :)

Min første engelskstil på ungdomsskolen het "A person I admiere" og den handlet om Curie og var basert på den boken. :filer: *nerd* Andre skrev om John Travolta...

De var fantastiske! :hjerte: Sikkert ikke stor litteratur, men utrolig spennede og informative på ikke-kjedelig måte. Nobel må jeg ha gått glipp av, jeg husker som sagt best de jeg nevnte. Pluss Mozart, stakkars.

Det jeg aldri hadde, men som en del venninner hadde, var Barnas Bibel eller noe lignende (Noen kan sikkert hjelpe meg her). Jeg var litt sær og leste den hos dem selv om jeg var på besøk (morsommere enn Barbie uansett) og ble helt fanget. Det var jo skumle, spennende historier! Jeg tror ikke vi hadde noen bibler i det hele tatt, bortsett fra sånne eldgamle med gotisk skrift, men jeg husker veldig godt at det gikk en TV-serie basert på bibelen rett etter at jeg hadde lest den barneutgaven, og moren min satt og skalv av skrekk og gråt og holdt på da de kom til Job. Jeg husker nemlig veldig godt at jeg kunne berolige henne med at han slapp å ofre sønnen sin i siste liten og at det ville gå bra (det var Job, var det ikke?). Fæl historie. Den var faktisk pensum da jeg tok litt.vit og jeg måtte gå på biblioteket for å låne det gamle testamentet. :fnise:

Det var Abraham, det! Job er han som var så uendelig plaget av alskens elendighet, men likevel holdt ut.

Ciara: Siden det er lørdag og alt: Sexscenene i Isfolket er ikke for barn, er de vel? Jeg har hørt at de er temmelig eksplisitte. :fnise:

:Nikke: Har lest hele Isfolket, og de er enda mer vovede enn Romantikk var. Demonpikk som er som is og sånn..... :fnise:

Jeg var og er fremdeles en boksluker, og hygger meg med likesinnede her inne nå!

Endret av eilan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt altlesende, men kiosklitteratur har jeg nok ikke lest siden jeg var tenåring. :fnise: Jeg prøvde meg på en av Shoppoholiker-bøkene; den fulgte med et blad jeg kjøpte, og det får Isfolket til å framstå som avansert kvalitetslitteratur.

For tida leser jeg litt av hvert, men faktisk akkurat nå trash, kjøpt på mammutsalg. Lesesirkelen av Elizabeth Noble. Foreløpig et medium stort gjesp, enda jeg nylig leste The Tenko Club av samme forfatter, som var grei nok. Jeg er nok ikke skapt for chicklit, men trenger det innimellom for å tømme hjernen.

Derimot planlegger jeg en Amazonbestilling snart. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Jeg gidder ikke betale, altså. Jeg kommer sikkert over dem på en eller annen hytte eller noe sånt.

Min første engelskstil på ungdomsskolen het "A person I admiere" og den handlet om Curie og var basert på den boken. :filer: *nerd* Andre skrev om John Travolta...

Det var Abraham, det! Job er han som var så uendelig plaget av alskens elendighet, men likevel holdt ut.

:Nikke: Har lest hele Isfolket, og de er enda mer vovede enn Romantikk var. Demonpikk som er som is og sånn..... :fnise:

Jeg var og er fremdeles en boksluker, og hygger meg med likesinnede her inne nå!

Ha, jeg visste at det var noe som skurret her. Abraham måtte bære sønnen sin helt opp til steinalteret (eller noe sånt?) og ble reddet da han beviste at han var villig til det ultimate offer. Jeg ser det for meg i hodet.

Madame Curie-historien er super, men jeg husker fortsatt best det der med polsk-forbudet på skolen. Sannsynligvis noe som traff noe voldsomt i min overaktive barnehjerne.

Men ispeniser? :haar: Gurimalla, jeg husker fortsatt min naive forskrekkelse som barn over at man måtte pule for å få baby. Jøje meg, skulle noe inn der? Og ut? Trauma deluxe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ispeniser? :haar: Gurimalla, jeg husker fortsatt min naive forskrekkelse som barn over at man måtte pule for å få baby. Jøje meg, skulle noe inn der? Og ut? Trauma deluxe.

Det er ut-delen som bekymrer mest, må jeg si. :filer: Men nå omgir jeg meg jo heller ikke med demoner, i hvertfall ikke så ofte. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda godt, D.

Isfolket leste jeg forresten i løpet av syv nattevakter på sykehjem. :fnise: Var på en rolig avdeling, det må sies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt altlesende, men kiosklitteratur har jeg nok ikke lest siden jeg var tenåring. :fnise: Jeg prøvde meg på en av Shoppoholiker-bøkene; den fulgte med et blad jeg kjøpte, og det får Isfolket til å framstå som avansert kvalitetslitteratur.

For tida leser jeg litt av hvert, men faktisk akkurat nå trash, kjøpt på mammutsalg. Lesesirkelen av Elizabeth Noble. Foreløpig et medium stort gjesp, enda jeg nylig leste The Tenko Club av samme forfatter, som var grei nok. Jeg er nok ikke skapt for chicklit, men trenger det innimellom for å tømme hjernen.

Derimot planlegger jeg en Amazonbestilling snart. :lur:

Jeg har heller aldri kastet meg på kiosklitteratur/chicklistbølgen. Merkelig, siden jeg alltif har elsket Historier fra virkeligheten i Hjemmet og sånt. Jeg leste Bridget Jones da den kom ut i England, og så leste jeg den der "He's just not that into you" da jeg hadde kjærlighetssorg. Shopoholic har jeg vurdert, men har aldri kommet så langt. Min variant av lettleste saker er serien til Alexaner McCall Smith om Damenes detektivbyrå. Jeg fikk den første i gave av min eks en påske, og etterpå har jeg lest alle så fort de har kommet ut. Jeg kjøpte den siste på torsdag og gleder meg. De er litt som Pippi Langstrømpe for voksne og handler om en dame i Botswana som starter detektivvirksomhet. :fnise: Veldig koselig litteratur vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ut-delen som bekymrer mest, må jeg si. :filer: Men nå omgir jeg meg jo heller ikke med demoner, i hvertfall ikke så ofte. :fnise:

:hoho:

Ja, ut-delen ble jeg jo snytt for. Lei meg for det ble jeg også.

Hørte du den, womenwomen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt sliten i hodet av hun derre madammen i damenes detektivbyrå. Jeg hører henne nemlig for meg inne i hodet når jeg leser bøkene, så det ble med de to jeg har lest. :sjenert:

Jeg synes noe av Marian Keyes er OK, men det er mye pga. humoren hun blander inn. Det er hakket opp fra "jeg tok på meg de nye Gucci-solbrillene mine og satte meg i Porchen med min dobbel mocca fra Starbucks"-merkeonanien som mange i sjangeren bedriver. :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jo lest mye chicklit de siste par årene, nok til at jeg kunne ha skrevet en mye bedre dersom jeg hadde giddet..... :fnise: Men det går nok ellers mest i krim. De fra Botswana har jeg til gode, men de står på listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har jo lest mye chicklit de siste par årene, nok til at jeg kunne ha skrevet en mye bedre dersom jeg hadde giddet..... :fnise: Men det går nok ellers mest i krim. De fra Botswana har jeg til gode, men de står på listen.

Latteren var @Fresi, altså.

Enig med D. i at Marian Keyes er et hederlig unntak, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt sliten i hodet av hun derre madammen i damenes detektivbyrå. Jeg hører henne nemlig for meg inne i hodet når jeg leser bøkene, så det ble med de to jeg har lest. :sjenert:

Jeg synes noe av Marian Keyes er OK, men det er mye pga. humoren hun blander inn. Det er hakket opp fra "jeg tok på meg de nye Gucci-solbrillene mine og satte meg i Porchen med min dobbel mocca fra Starbucks"-merkeonanien som mange i sjangeren bedriver. :spy:

Marian Keyes var spaltist i etellerannet engelsk dameblad jeg pleide å kjøpe før, så henen kunne jeg faktisk tenkt meg å lese. Hun var morsom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! En ide for neste treff? Kanskje vi skal starte en slags frustrerte akademikeres litteraturbyrå? :sjarmor: Vi er mange som kan å skrive, noen har hang på det med dating, enkelte av oss er gode på shopping og merker, osvosv. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latteren var @Fresi, altså.

Enig med D. i at Marian Keyes er et hederlig unntak, forresten.

Hva lo du av? Min barnslige skrekk? Eller keisersnittet?

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...