^^Belle^^ Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Godt spørsmål! Det er en kurv som plasseres på badet der brudefesten holdes. Den inneholder alt fra paracet til strømpebukser og neglelakk. Noen har til og med forestlått å putte mascara oppi!
FoxyFish Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 En kurv som er plassert på toalettet og som inneholder alt det man selvfølgelig trenger om man er gjest i et bryllup. For eksempel paracet, kondomer, strømpebukser, sminke, tamponger, tannbørste, tannkrem, dildo... De brudene tenker jo på alt...!
Mimi Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2009 Oi. Det var jo litt ekstremt. Enkelte ting kan vel være greit, men kondomer og egne strømpebukser er jo ikke akkurat så aktuelt føler jeg. Folk bruker jo forskjellig størrelser på strømpebukse og sex-opplegg får folk fikse selv. De få single som kommer. Men sysaker og hodepine-tabletter kan jo være veldig praktisk!
^^Belle^^ Skrevet 5. mars 2009 #5 Skrevet 5. mars 2009 Ja, det er jo forholdsvis praktisk dersom dere gidder å ta dere råd til det. For oss, som har budsjettbryllup, blir dokurver bare vas egentlig. Gjestene klarer jo å ta med seg det de trenger ellers på fester, så hvorfor ikke til bryllupet egentlig? Men dersom dere har penger, hvorfor ikke?
Mimi Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. mars 2009 Åh nei, her er vi nok like fattige som dere. Men å ha paracet og sysaker skal vi nok klare.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #7 Skrevet 5. mars 2009 Nå mener ikke jeg at dokurver er noe man må ha, men praktisk er det. Å finne sysaker, ekstra strømpebuke, paracet, tamponer osv. når man trenger det kan vel ikke være et minus? Personlig mener jeg det er et valg man tar i forberedelsene om dette er noe man vil ha i sitt bryllup, for at det er et økonomisk spørsmål kan jeg ikke forstå. Skulle de ekstra 200-300 hundre kronene dette koster ødelegge bryllupsbudsjettet hadde jeg revurdert hele greia, for da er det vel egentlig ikke rom for bryllup økonomisk sett uansett. Men, igjen dette er ikke noe man MÅ ha.
Gjest Miley Skrevet 5. mars 2009 #8 Skrevet 5. mars 2009 I stedet for å ha det i en kurv på do er det også ganske vanlig å la mødrene til brudeparet ha dette parat. Hvertfall der jeg kommer fra. Om de er villige til å drasse rundt på en haug kondomer derimot..
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #9 Skrevet 5. mars 2009 I stedet for å ha det i en kurv på do er det også ganske vanlig å la mødrene til brudeparet ha dette parat. Hvertfall der jeg kommer fra. Om de er villige til å drasse rundt på en haug kondomer derimot.. Må da være enklere å gå på do og finne det man trenger enn å lete opp brudeparets mødre å fortelle at man trenger en tampong!!
Gjest Miley Skrevet 5. mars 2009 #10 Skrevet 5. mars 2009 Må da være enklere å gå på do og finne det man trenger enn å lete opp brudeparets mødre å fortelle at man trenger en tampong!! Enda enklere om du tar med dine egne.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #11 Skrevet 5. mars 2009 Jeg hadde en ganske uskyldig dokurv med noen enkle sysaker, paracet, gjennomsiktig neglelakk og noe annet smått dill som jeg ikke husker. Den ene gjesten røk stroppen på kjolen sin og kurven ble reddningen for henne. Hun er enda veldig glad for at jeg hadde denne, slik at hun slapp å anonsere til de andre gjestene at hun trengte sysaker og tilbringe tiden på do og vente mens noen lette dette frem. Dokurvene er ikke et must, men jeg kan heller ikke skjønne hvorfor så mange er negative til dem. Det hender jo alltid at noen har glemt et eller annet og da er det jo supergreit for dem om det står noe lett tilgjengelig på toalettet om uhellet først skulle være ute. Jeg tror jeg kommer til å fortsette tradisjonen med kurv i alle litt større tilstelninger ved senere anledninger også. Det er ikke nødvendig, det er sikkrt noen man kan låne noe av om uhellet er ute og man har glemt å ta med reserver selv, men likevel er det sikkert veldig gøy for den det gjelder om det man trenger er så lett tilgjengelig som på do. Jeg syntes selv det var ganske hyggelig å ta vare på gjestene mine på denne måten, og kommer sikkert til å fortsette med det.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #12 Skrevet 5. mars 2009 Ikke at det plager meg om jeg finner sysaker på do, men jeg kan aldri noensinne huske at jeg har vært på fest og savnet sysaker.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #13 Skrevet 5. mars 2009 Enda enklere om du tar med dine egne. Ikke egentlig, du må jo på toalettet å fikse uansett.
Gjest Miley Skrevet 5. mars 2009 #14 Skrevet 5. mars 2009 (endret) Ikke egentlig, du må jo på toalettet å fikse uansett. Så det er enklere å plukke en tampong fra en kurv inne på do, en fra din veske inne på do? Endret 5. mars 2009 av Miley
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #15 Skrevet 5. mars 2009 Så det er enklere å plukke en tampong fra en kurv inne på do, en fra din veske inne på do? Det blir vel ett fett, tror du ikke det?
Jade Skrevet 5. mars 2009 #16 Skrevet 5. mars 2009 (endret) Oi. Det var jo litt ekstremt. Enkelte ting kan vel være greit, men kondomer og egne strømpebukser er jo ikke akkurat så aktuelt føler jeg. Folk bruker jo forskjellig størrelser på strømpebukse og sex-opplegg får folk fikse selv. De få single som kommer. Men sysaker og hodepine-tabletter kan jo være veldig praktisk! La Mote Motelongs er jo ganske fleksible i størrelsen! 36-44 i en og samme str.bukse. Billige er de også! Sikkerhetsnål er forresten noe som alltid noen trenger men som ingen har! Endret 5. mars 2009 av Jade 1
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 5. mars 2009 #17 Skrevet 5. mars 2009 Jeg ble reddet av en slik dokurv. Jeg hadde raknet strømpebuksen og glemt å ta med ekstra. Genialt! Små hårspray bokser er også fint å ha tilgjengelig. Slike kurver er selvsagt ikke noe must, men veldig praktisk.
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 5. mars 2009 #18 Skrevet 5. mars 2009 Så det er enklere å plukke en tampong fra en kurv inne på do, en fra din veske inne på do? Hmmm... poenget er vel at man skal ha det tilgjengelig dersom man har glemt det eller får mensen uventet...
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #19 Skrevet 5. mars 2009 Hvor vanlig er det egentlig at single ligger med andre single i BRYLLUP egentlig?
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #20 Skrevet 5. mars 2009 Hvor vanlig er det egentlig at single ligger med andre single i BRYLLUP egentlig? Men det er jo skjelden det absoludt skal ligge kondomer i disse kurvene da. Om noen har gjort det tenkre jeg at det har blitt gjort som en morsomhet mer enn som seriøs omtanke for de to single på samme alder som kanskje liker hverandre. Nytteverdi av sysaker? Jo, akkurat når knappen detter av midt på skjorta til en mann eller stroppen ryker hos en dame. Det skjer selvsagt ikke ofte, men gud så gla disse er når de ser at det finnes en redning like unna. Jeg skjønner bare ikke helt hva noen har mot disse kurvene. Det er jo helt greit å mene at det ikke er nødvendig og at folk får ta med seg selv det de kunne komme til å trenge i løpet av kvelden. Men å være MOT at noen ønsker å sette frem litt nødgreier har jeg vansker for å forstå. Jeg fikk en skikkelig hodepine i et bryllup hvor jeg ikke kjennte så veldig mange. Selvsagt hadde jeg glemt paracet, og jeg måtte involvere ganske mange i aksjonen for å lete etter to til meg. Fikk gjorde jeg, men det hadde vært veldig greit om de lå på toalettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå