Gå til innhold

Fresifjas

Fresi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da måtte du satt deg ned på gulvet. :fnise:

:fnise:

Nå ser jeg for meg nextlife på huk foran skjelvende lille meg som vil ha rus, fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Nå ser jeg for meg nextlife på huk foran skjelvende lille meg som vil ha rus, fort!

Pass på! Overhengende fare for at hun pga all promillen mister balansen og velter over deg! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

*Kjempenextlife med tilnærmet åndedrettsassistanse med rødvinsånde til lilleFresi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
Pass på! Overhengende fare for at hun pga all promillen mister balansen og velter over deg! :sjokkert:

Splash. Det var den Fresia lizm :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nextlife

Her driver vi å lokker med lakk og lær og gummi, så er rødvinsånde det som tiltrekker. Æsj, hva slags gjester er det egentlig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var befriende. Jeg har levd for syke familiemedlemmer og vanskeligstilte venninner i lang tid nå, så en kveld med smalltalk passet utmerket :)

Her leste jeg "en kveld med saltsmak" :klø:

Noen var. Ikke jeg, jeg var utenfor mens Noen misbrukte nicket mitt på det groveste. :fnise:

Akk ja. Den røykinga, før eller senere får man igjen for det.

Men jaggu meg er det tirsdag hele uka her på KG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva fikk jeg til svar?

"Hei!

Tror ingen har nøyaktig data på når Soldagen og solboller ble innført i XX, men man antar det er så langt tilbake som rundt slutten av 1800 ,

Begynnelsen av 1900 tallet.'

Det er mange historier om soldagen i XX,men tror ikke noe er nøyaktig nedskrevet".

Med vennlig hilsen

blabla

spesialkonsulent XXkommune

Hæ??? Er det det beste de kan hoste opp?

Hallo! Jeg spurte om berlinerboller!

:hoho: Men det var kjapt levert, det skal de ha, selv om kvaliteten på svaret var så som så.

Strålende tiltak med bollemail! :tommelsmil:

Men her må jeg få lov til å protestere: Berlinerboller har i følge det jeg er vant med enten vaniljekrem eller syltetøy i midten. Og alle oppegående mennesker med god smak velger vaniljekremvarianten.

:Nikke: Men før jeg flyttet hit hadde jeg hverken sett berlinerboller med syltetøy eller vanilje, der jeg kommer fra er berlinerboller uten fyll, og med sukker utenpå. Det er også godt, men syltetøy er bare søtt og fælt.

Fakse! Jeg burde jo ha gått rett til deg! Basert på det du skriver ser jeg at de unngår berlinerbollekonseptet med hårfin margin. Berlinerboller har syltetøy inni OG sukker utenpå. Man har altså skapt en slags hybridbolle der oppe, ikke bare én, men tre, faktisk (mørkebollen ikke medregnet).

Hun dama på Servicetorget fablet jo om 1800-tallet, du heller til 80-tallet. Jeg velger å stole på deg, og jeg aksepterer at dette er det nærmeste jeg kommer en oppklaring.

Personlig prøver jeg gjerne en med vaniljefyll, men jeg har ett eneste spørsmål. Med kakao????? Åffer? Det må jo være verdens mektigste kombinasjon?

Jepp, kakao (om ikke vanligvis med krem på) til bollene på soldagen. Det verste er at jeg vet at jeg blir kvalm, og heller burde tatt en kaffekopp, men jeg lar meg friste, og må leve med konsekvensene. :ler:

Her driver vi å lokker med lakk og lær og gummi, så er rødvinsånde det som tiltrekker. Æsj, hva slags gjester er det egentlig :ler:
:rulle:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Jeg har ikke spist berlinerbolle i dag, men verdens største rosinbolle. Dog bare en halv. Og kan meddele at på mine hjemtrakter var smultbollene ufylte. De kom i esker med lokalbåten fra bakeriet i byen, fremdeles varme og duftende (og ikke minst sukkerdryssende), og var altså tilgjengelig kun pluss minus noen uker rundt fastelaven. Og ble solgt over disk i landhandelen til bestemoren min. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva heter da bollene uten fyll. Dæven, dette er sak! Jeg er vant med slike som Eilan beskriver. :hjerte:

Smultboller! Smultboller! Smultboller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror definitivt at jeg skal kjøpe berlinerboller - med syltetøy that is - i dag!

*lettpåvirkelig*

Endret av Ambra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Boller i noen som helst form fristet ikke meg i morgest. :filer:

Jeg derimot, som befant meg på en planet nær din i går kveld/natt, inntok frokosten på Burger King i dag. Nå har jeg desperat gjennomsøkt veska, hvor jeg fant en eske smurfedrops som forsvant før den rakk å smurfe noe som helst.

Tror Kaffebrenneriet er neste stopp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg derimot, som befant meg på en planet nær din i går kveld/natt, inntok frokosten på Burger King i dag. Nå har jeg desperat gjennomsøkt veska, hvor jeg fant en eske smurfedrops som forsvant før den rakk å smurfe noe som helst.

Tror Kaffebrenneriet er neste stopp...

Jeg skulle ha vært bra nøden for å spise smurfedrops, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste 2 esker smurfedrops senest i forrige uke. Nedfallsfrukt fra juletrefest er kjekt å ha på kontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...