Gå til innhold

Fresifjas

Fresi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Biltur overstått. Det ble slett ikke gamemeldags biltur med campingstoler og termos som jeg er oppvokst med siden vi hadde ting å rekke i begge ender, det ble bare noen kaffe og kanelboller fra bensinstasjon. Ikke helt bra.

Avgang ni lørdag morgen. Jeg orket ikke foreldre fredag kveld, derfor ble det sånn. Snakket med DNM på telefonen til bortimot to på natten (og drakk litt vin for meg selv), så jeg forsov meg selvsagt. Rakk toget, men toget rakk ikke meg,så da ble det stress.

Vel fremme møtte søteste SlaveFar meg på stasjonen. Vel hjemme i foreldrehjemmet møtte Tenåringen meg i pysj og partysminke mens snilleste SlaveMor hadde nystekte rundstykker, juice og kaffe klar. Det var litt dårlig tid og jeg hadde glemt en essensiell printesak, så SlaveFar fikk endelig et insentiv til å bytte blekkpatroner i skriveren sin. Bra for ham. Han fikk fylt på spylevæske på bilen også. :filer: Jeg gikk på toalettet imens, og vel ute oppdaget jeg at glidelåsen i jeansene hadde tatt kvelden. Hadde jeg med meg flere bukser? Nei. Hadde jeg med meg lang topp/tunika/etellerannet? Nei

Så da ble det ropt "KRISE" og mor skulle til å finne bukser, finfint siden hun er ti centimeter høyere enn meg, veier tjue kilo me og dessuten er godt over seksti. Jeg fikk totalt latteranfall og endte opp i Tenåringens tights, riktig så lekkert med min egen puffermebluse til. :hoho:

Så ble det bil i en seks-syv timer ispedd sutring for manglende iPodkabel, glemte CD-er og hårfletting (alt tilhørende Tenåring). Allerede etter tyve minutter fikk jeg intenst lyst på sigg og resten av turen gikk med til hoderegning over hvor ofte man kunne tillate seg å stoppe. :fnise: Søteste SlaveMor har selvsagt siggforbud i bil, men sendte i stedet med en kurv bestående av følgende: 1 hel tørkerull, 1 pose nybakte boller, 1 pose Godt & Blandat, 1 pakke pastiller, 1 flaske Grans Taffel, 1 antibac. :hoho:

Dessuten en liten pung med mange mynter og sekshundre spenn i sedler.

SlaveFar fylte opp bilen med bensin og sendte med bensinkort og hvisket i skjul "Det er med MasterCard på" og ga meg en lapp med koden.

:sjenert:

:ler:

Så ble det allsang over temaet "norsk på norsk" hvor vi innledet med Marius Müller og etter mange krumspring avsluttet med "Silikon i tatti". :sjarmor: Vel fremme slo det meg at 1) Her har jeg aldri vært, 2) Jeg har ikke kart, 3) Jeg har ikke telefonnummer til hotellet. Og klokken tikket. Tenåringen, den pysa, mente vi skulle spørre oss frem. Siden jeg egentlig er mann syntes jeg det var en dårlig idé og satset istedet på dumpe-tilfeldig-over-hotellet-taktikken. Etter å ha kjørt i snirkler i fremmed by en halvtimes tid funket min taktikk på helt mirakuløst vis.

:sjarmor: :sjarmor:

Så fikk jeg flott veibeskrivelse til parkeringshus av hotellansatt og det fungerte ypperlig og kostet dessuten 1,50 i timen. Topp. Verre var det å finne tilbake. Etter å ha sett på kart i dag tidlig kan jeg meddele at det ikke var en gate på motsatt side av byen jeg ikke har gått i. Til slutt falt jeg på knærne foran en usedvanlig kjekk, sorthåret 25-åring som da selvsagt ikke kunne gjøre annet enn å følge meg til hotellet på rappen.

:sjarmor: :sjarmor:

Min erfaring er jo at ting alltid ordner seg, men nå ordnet det seg rett og slett ikke med middag siden vi hadde ting å rekke og Tenåringen på død og liv ville være ute to timer før tiden og heller sulte. Så da tok vi taxi til en slags gymsal der vi klamret oss fast i et gjerde i tilsammen, skal vi se, fem timer. De timene ble tilbrakt med noe Tenåringen kalte "progressiv metall". Det er jammen meg lenge siden jeg har sett så mye pubertetsbarter og acne på nært hold, enn si ha det oppe i fjeset. Selv stilte jeg i silkebluse med puffermer og en cardigan kledelig knyttet rundt livet for å skjule den ødelagte glidelåsen.

:filer:

Da oppvarmingsbandet hadde fått hjerneslag etter all headbangingen og omsider gikk av scenen med ordene "Dette var siste låten" glapp det ut av meg et aldri så lite "Thank God", hvorpå Tenåringen ble rasende og jeg tok meg en liten pause i baren med øl og pølse i brød. Nam! Deretter var det ny frisk. Jeg snek jo allerede i åpningskøen og fikk oss inn som nummer tyve i rekken, så jeg brukte samme taktikk for å snike meg tilbake til scenekanten. Der støvsugde de noe avsindig både lenge og vel, jeg skjønte omsider hvorfor da hovedbandet omsider kom på og vokalisten selvsagt sto rett foran meg - barbeint.

Mannetær i fjeset kan jeg dy meg for assa.

Så han ble da stående der en tre timers tid mens ymse musikk pågikk. De spilte først en kort snutt før han annonserte at neste halvdel av konserten ville de bruke på en låt fra den nyeste plata.

Fresi i sitt stille synthpopsinn: "What??? ÉN låt på halve konserten????"

Fresi etter tyve minutter: "Zen. Zen! Ryggen verker, beina verker, magen skriker og de er FAEN meg ikke ferdig med første låta ENNÅ!"

Fresi etter førti minutter: "Zen! Zen! Men bli ferdig, jeg må ha en øl"

Så etter en ganske lang evighet tok de en pause og da forlot jeg rett og slett barnet mitt blant alle pubertetsbartene, kjøpte en øl og satt meg på en benk.

Rundt midnatt var det ferdig, vi var kjempefornøyde og Tenåringen sutret bare en halvtime ver at hun ikke fkk en urschtøgg hettegenser med djevelhode på til firehundrespenn. Taxi til Burger King for en utsøkt middag, ny gå-seg-bort-runde i byen, denne gangen med trøtt Tenåring. Nådde hotellsengen ca 01. Nydelig seng i loftsrom.

I dag:

Økologisk frokost og avis. Deretter finne veien hjem på måfå før kjøre som en mann i venster fil, 130 kilometer i timen i seks timer for å rekke ny konsert. SlaveMor som snarest klar med middag som vi slukte, før både SlaveMor og SlaveFar satt seg i bilen for å eskortere Tenåringen det siste stykket. Underveis plukke opp en venninne som fikk overtatt en billett i dag tidlig siden den opprinnelige venninnen som hadde kjøpt femhundrekrinersbilletten for to måneder siden selvsagt fant det for godt å få svineinfluensa i går kveld. Underveis selvsagt et lite tilløp til Tenåringspanikk som slettes ikke lot seg kurere av mitt forslag om å overta billetten.

"Det er nok med en konsert med deg altså"

Joa.

Så kjørte de gode slavene hele hurven helt frem og jeg geleidet kidsa til riktig inngang før jeg geleidet slavene til en bar på tvilsomt sted der jeg møtte DNM, vinket slavene hjem igjen for deretter å bli temmelig pussa av tre øl.

Gleder meg til å ta fatt på ny uke!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rulle: :rulle: Fantastisk!

Det der må være en av de beste reiseskildringene i KGs historie! :tommelopp:

Jeg likte særlig zen-taktikken. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dåne: :dåne: :dåne:

:hoho:

Ja, jeg skjønner jo at du føler deg frisk og uthvilt etter en sånn helg. Ingenting er som gode gamle mandag da! :tommelsmil:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajamen.

Det er vel heller ikke overflødig å tilføye at 1) SlaveMor hadde enda en tørkerull samt våtservietter i hanskerommet 2) Jeg var ikke akkurat yngst på den konserten. :fnise:

Gode gud, jeg er utslitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og til dere som tror det er så mye styr med småbarn: Bare vent! :sjarmor:

*ond* Jeg velger å sitere denne jeg, fordi det er sant, og fordi jeg plutselig tenkte at :rope: hvis noen ikke hadde fått det med seg, så kan det med fordel gjentas!

Alt som skjer før barna blir tenåringer, er bare oppvarming til den Store Foreldreprøven. (Disse bokstavene burde egentlig ha vært slik rennende skummel halloweenaktiv for virkelig å understreke poenget. Ca. sånn... )

Men en helt fantastisk reiseberetning. Og jeg blir bare med og mer glad i både slaveforeldrene og den lille Fresifamilien. Fine folk. :hjerte: (altså - jeg har bare truffet Fresi live, da. De andre bare leser jeg meg glad i her inne. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig! Du er en flott forelder, og det er jammen meg dine foreldre også!

Og mht små vs store barn; samma for meg - bare de ikke tvinger meg opp 05 og sånn hver dag. *miljøskadedsomikkeevneråselengerennsinegennese*

Neida. Hører jo mange med tenåringer si det - og de har jo hatt begge deler, så de vet vel hva de snakker om. Men jeg innbiller meg at det er to ulike ting likevel, slitsomt på hver sin måte?

Små:

-kan ikke være alene hjemme

-umulig å gjøre særlig mye yttig med dem i nærheten

-str opp til ukristelige tider og må ha hjelp til alt

Store:

-Kan ikke avfeies med "å ja" - "ja, jeg ser toget" osv, fordi de heller kommer og forteller at venninnen kanskje skal ta abort, man oppdager at de har begynt å drikke osv.

-må ha leksehjelp og man må passe på at de ikke ødelegger fremtiden sin, og ikke minst må man være nervøs når de drar ut på kvelden og plutselig ikke kommer hjem og man vet ikke hvor de er *grøss*

-diverse fritidsaktiviteter (men da kan man lesebok mens man venter?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Dallandra

Jeg tenker at når de blir større er de bedre til å argumentere for seg, så oppgjørene blir preget av litt mer enn "Du er dum!" og å ligge på golvet og banke og slå, og så er de så store at det ikke lenger går an å ta dem under arma og gå. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

:rulle:

Du skriver så fint, jeg ser det levende for meg.

Jeg tittet etter bittesmå damer i området jeg var på søndag, en det var så mange av dem :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...