Sauen Shaun Skrevet 16. juli 2009 #3061 Del Skrevet 16. juli 2009 Trodde ikke jeg likte Harry Potter jeg. Helt til et par tanteunger fikk lurt meg med på en film. Og jeg likte den. Så jeg har planer om å se de andre filmene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 16. juli 2009 #3062 Del Skrevet 16. juli 2009 Harry Potter. Bøkene er jo langt bedre enn filmene, da... (Men filmene er bra om man ikke har lest bøkene.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 16. juli 2009 #3063 Del Skrevet 16. juli 2009 Harry Potter. Bøkene er jo langt bedre enn filmene, da... (Men filmene er bra om man ikke har lest bøkene.) Går med planer om å se filmene først jeg. Også lese bøkene etterpå. Pleier som regel å bli skuffet hvis jeg leser bøkene først. For filmene stemmer aldri med de bildene jeg har i mitt hode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerie Skrevet 16. juli 2009 #3064 Del Skrevet 16. juli 2009 Hvem var det som fortalte de hadde overhørt noen ungdommer si "Nei, nå har de laget bøker av Harry Potterfilmene også!"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 16. juli 2009 #3065 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) til hai-sang og slenging av både det ene og det andre. Endret 16. juli 2009 av Nilma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 16. juli 2009 #3066 Del Skrevet 16. juli 2009 Hvem var det som fortalte de hadde overhørt noen ungdommer si "Nei, nå har de laget bøker av Harry Potterfilmene også!"? Jeg tror det var Daria som hadde overhørt den samtalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. juli 2009 #3067 Del Skrevet 16. juli 2009 Jepp, det var meg. Dvs, jeg var ikke øyenvitne, men fikk kommentaren referert fra en av lærerne til den oppmerksomme eleven... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ambra Skrevet 16. juli 2009 #3068 Del Skrevet 16. juli 2009 Tenåringer kommer Først. Det skal visst gå over. Signerer denne Men da flytter hun jo hjemmefra! Signerer denne også. Er akkurat i øyeblikket i tvil om hva som er å foretrekke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 16. juli 2009 Forfatter #3069 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg liker både bøkene og filmene. Jeg har lest de bøkene høyt i åtte-ni år eller noe sånt. Strålende vær, jeg vasker klær og grøsser av nattens drøm: Tenåringen og jeg fikk baby samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 16. juli 2009 #3070 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg liker både bøkene og filmene. Jeg har lest de bøkene høyt i åtte-ni år eller noe sånt. Jeg elsker de bøkene. Ihvertfall de siste fire, som jeg har lest to ganger. Nå leser jeg halvblodsprinsen en gang til før jeg ser filmen for å riktig friske opp hukommelsen. Jeg forventer forøvrig sjelden ting av filmer basert på bøker jeg har lest, jeg velger å tenke at det er to helt ulike ting. Det er sjelden noe vits å forvente at filmene skal svare til bøkene siden det må kuttes ut så mye. Strålende vær, jeg vasker klær og grøsser av nattens drøm: Tenåringen og jeg fikk baby samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 16. juli 2009 Forfatter #3071 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg elsker de bøkene. Ihvertfall de siste fire, som jeg har lest to ganger. Nå leser jeg halvblodsprinsen en gang til før jeg ser filmen for å riktig friske opp hukommelsen. Jeg forventer forøvrig sjelden ting av filmer basert på bøker jeg har lest, jeg velger å tenke at det er to helt ulike ting. Det er sjelden noe vits å forvente at filmene skal svare til bøkene siden det må kuttes ut så mye. Akkurat sånn tenker jeg også. Det er jo to veldig ulike medier. Harry Potter ramlet jeg over ved en tilfeldighet ganske tidlig og begynte straks å lese dem høyt. Det har liksom blitt vår greie og vi ble begge fanget av Potter-universet. Den første filmen har vi på VHS med norsk tale siden Tenåringen var litt for liten til å lese undertekster raskt nok. Nå gleder vi oss til å se den siste filmen - og vi har fortsatt halvparten av den aller siste boken igjen (vi har spart). Vi har hatt mange koselige timer i min seng med kaffe på brett og høytlesning også lenge etter at Tenåringen ble Tenåring. Som tidligere fortalt ble tradisjonen innledet en søndag morgen jeg på grunn av sen og våt lørdag ikke var helt i form til å stå opp. "Hvis du lager kaffe kan vi jo lese Harry Potter?" Denne tilnærmingen kan anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 16. juli 2009 #3072 Del Skrevet 16. juli 2009 Så koselig og verdifull bruk av tid. Høytlesning for en tenåring.... Hadde flere foreldre lest høyt for tenåringene sine, tror jeg vi hadde hatt en bedre verden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 16. juli 2009 #3073 Del Skrevet 16. juli 2009 Fantastisk tilnærming til bakrusproblematikken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 16. juli 2009 #3074 Del Skrevet 16. juli 2009 Har du SPART halve siste bok!? Da har du så sinnsykt mye fint å glede deg til! Jeg misunner deg nesten - det er så grusomt å være helt ferdig med serien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 16. juli 2009 #3075 Del Skrevet 16. juli 2009 Så koselig med lesing! Mht barn samtidig; ikke noe å være redd for - da kan dere komme i Se & Hør som ukens gladsak, og kanskje tjene en tusenlapp eller to!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 16. juli 2009 #3076 Del Skrevet 16. juli 2009 Mht barn samtidig; ikke noe å være redd for - da kan dere komme i Se & Hør som ukens gladsak, og kanskje tjene en tusenlapp eller to!! Og hvis dere samtidig stiller opp litt lettkledd og pent sminket (à la Norges sprekeste bestemor/mor) kan det gi ytterligere kroner i kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 16. juli 2009 #3077 Del Skrevet 16. juli 2009 I praksis har jeg også spart siste HP-boka. Jeg leste den nemlig i løpet av én natt da den kom, og husker ikke særlig mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. juli 2009 #3078 Del Skrevet 16. juli 2009 Akkurat sånn tenker jeg også. Det er jo to veldig ulike medier. Harry Potter ramlet jeg over ved en tilfeldighet ganske tidlig og begynte straks å lese dem høyt. Det har liksom blitt vår greie og vi ble begge fanget av Potter-universet. Den første filmen har vi på VHS med norsk tale siden Tenåringen var litt for liten til å lese undertekster raskt nok. Nå gleder vi oss til å se den siste filmen - og vi har fortsatt halvparten av den aller siste boken igjen (vi har spart). Vi har hatt mange koselige timer i min seng med kaffe på brett og høytlesning også lenge etter at Tenåringen ble Tenåring. Som tidligere fortalt ble tradisjonen innledet en søndag morgen jeg på grunn av sen og våt lørdag ikke var helt i form til å stå opp. "Hvis du lager kaffe kan vi jo lese Harry Potter?" Denne tilnærmingen kan anbefales på det sterkeste. :dåne: Hvordan er det mulig? Jeg var desperat fordi jeg ikke fikk kloa i den før to dager etter at den kom (jeg var på festival -dårlig planlegging...) og da den kom i mine armer ble den lest ut på en dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 16. juli 2009 #3079 Del Skrevet 16. juli 2009 :dåne: Hvordan er det mulig? Jeg var desperat fordi jeg ikke fikk kloa i den før to dager etter at den kom (jeg var på festival -dårlig planlegging...) og da den kom i mine armer ble den lest ut på en dag... Signerer denne. Jeg satt på hytta og var desperat; dro inn til den lokale butikken dagen før og de fortalte den lå inne på bakrommet i en eske. Forhåndsbestilte den der og da, og hentet den tidlig neste dag. Vill av lengsel, og leste den fort ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 17. juli 2009 #3080 Del Skrevet 17. juli 2009 Jeg skjønner at høstens lektyre må bli Harry Potter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå