Fresi Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #2861 Del Skrevet 19. juni 2009 Tittel? "This Charming Man". Marian Keyes. Jeg leser jo veldig fort når det er lettlest litteratur og da vil jeg helst lese ferdig i løpet av dagen. Men denne er jo på nesten nihundre sider. Så jeg har den vel en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 19. juni 2009 #2862 Del Skrevet 19. juni 2009 "This Charming Man". Marian Keyes. Jeg leser jo veldig fort når det er lettlest litteratur og da vil jeg helst lese ferdig i løpet av dagen. Men denne er jo på nesten nihundre sider. Så jeg har den vel en stund. Pøh! Den varte ikke lenge her, i hvertfall. Lange nattetimer får sidene til å fly, og Marian Keyes skriver utrolig morsomt. Nå leser jeg Kineseren av Henning Mankell, og den er slett ikke så dum. Handlingen foregår på flere plan, og er ikke umiddelbart gjennomskubar, noe jeg selvsagt ser på som positivt. Her om dagen kjøpte jeg i tillegg Kollektivt selvmord av Arto Paasilinna, og en eller annen av Camilla Läckberg (skeptisk, fordi jeg har hørt det er temmelig platt), så jeg har litt lett underholdning tilgjengelig når jeg egentlig burde sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #2863 Del Skrevet 19. juni 2009 Pøh! Den varte ikke lenge her, i hvertfall. Lange nattetimer får sidene til å fly, og Marian Keyes skriver utrolig morsomt. Nå leser jeg Kineseren av Henning Mankell, og den er slett ikke så dum. Handlingen foregår på flere plan, og er ikke umiddelbart gjennomskubar, noe jeg selvsagt ser på som positivt. Her om dagen kjøpte jeg i tillegg Kollektivt selvmord av Arto Paasilinna, og en eller annen av Camilla Läckberg (skeptisk, fordi jeg har hørt det er temmelig platt), så jeg har litt lett underholdning tilgjengelig når jeg egentlig burde sove. Kollektivt selvmord er utrolig, hysterisk morsom! Gled deg! Mankell leste jeg alt av for noen år siden, men har helt glemt ham i det siste. Jeg begynte på "A Short History of Nearly Everything" av Bill Bryson, men fant ut at jeg ikke er så interessert i verdensrommet. Så da ble det Marian Keyes og hvis den faller i smak skal jeg kjøpe flere til ferien. Og så har jeg "The Blindfold" av Siri Hustvedt i bakhånd. Og "The Island" som er oppskrytt overalt (Victoria Hislop). Og en ti-tyve til, men jeg tilstår at jeg er veldig på lettlest for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerie Skrevet 19. juni 2009 #2864 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg leste This Charming Man på en dag og en kveld for etpar uker siden. Men da gjorde jeg ikke stort annet. The Island/Øya hører jeg på lydbok om dagen. Etter kap 3 er jeg skeeeeeeeeeeptisk, for så langt er hovedpersonene altfor fromme og gode og oppofrende (selv om de er spedalske). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 19. juni 2009 #2865 Del Skrevet 19. juni 2009 A Short History of Nearly Everything begynte bra, men ble så drepende kjedelig etterhvert. Jeg vet bedre bøker om samme tema (les: Simon Singh! Helten min!) The Blindfold var litt spesiell, men Siri Hustvedt skuffer aldri. Synd at jeg har lest alt hun har skrevet. Jeg har forresten Paul Austers Man in the Dark liggende ulest. Generelt liker jeg ikke bestselgere, og har derfor ikke lest The Island, og for eksempel ingenting av nevnte Läckberg. Jeg gir henne en sjanse, men er ganske illusjonsløs (tror jeg). Mannen har forresten akkurat lest Cash av Jens Lapidus, og sa at jeg ville hate den, så den må selvsagt leses. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #2866 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg leste This Charming Man på en dag og en kveld for etpar uker siden. Men da gjorde jeg ikke stort annet. The Island/Øya hører jeg på lydbok om dagen. Etter kap 3 er jeg skeeeeeeeeeeptisk, for så langt er hovedpersonene altfor fromme og gode og oppofrende (selv om de er spedalske). Det ante meg at det var noe muffens med den boken siden alle liker den. Men det var tre for to og jeg kjedet meg og orket ikke prøve stygge klær, så derfor. A Short History of Nearly Everything begynte bra, men ble så drepende kjedelig etterhvert. Jeg vet bedre bøker om samme tema (les: Simon Singh! Helten min!) The Blindfold var litt spesiell, men Siri Hustvedt skuffer aldri. Synd at jeg har lest alt hun har skrevet. Jeg har forresten Paul Austers Man in the Dark liggende ulest. Generelt liker jeg ikke bestselgere, og har derfor ikke lest The Island, og for eksempel ingenting av nevnte Läckberg. Jeg gir henne en sjanse, men er ganske illusjonsløs (tror jeg). Mannen har forresten akkurat lest Cash av Jens Lapidus, og sa at jeg ville hate den, så den må selvsagt leses. Jeg skal lese Singh! Men jeg kjedet meg allerede i begynnelsen av den Bryson-boken, så vi får se. Läckberg er også en sånn jeg ser og hører om overalt, og siden jeg er lik deg har jeg unngått henne som pesten. Jeg har kjøpt denne, som visstnok er lettelest og bra, håper det: Shantaram ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 19. juni 2009 #2867 Del Skrevet 19. juni 2009 Leste nylig Øya, synes den var ok. Det er på en måte en historie i historien, og jeg likte ikke helt den historien som utspiller seg i nåtid. Alt for platt og Disney-aktig. Men hoveddelen handler jo om fortid, og den synes jeg var ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 19. juni 2009 #2868 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg kan ellers anbefale The White Tiger, som jeg akkurat har lest ferdig. (Og jeg som føler at jeg knapt leser bøker for tida... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 19. juni 2009 #2869 Del Skrevet 19. juni 2009 Egentlig skulle vi vært i Eventyrhuset hele helgen. Men Tenåringen har planer i morgen og jeg må på føkkings dugnad i morgen. Og så kan ikke mannen være her, for han har også føkkings avtale i morgen ettermiddag. Og så vil foreldrene mine komme på søndag og egentlig vil ikke jeg det, men nå lurer jeg på om jeg skal booke dem likevel. Så kan noen være i Eventyrhus, og andre vaske klær og gå på dugnad og snakke med foreldre om de syke og gamle naboene deres. Håper det blir bedre enn du frykter. Ellers er jeg dypt imponert over leseiveren deres - her blir det bare jobblesing, som regel, mer orker jeg ikke. Jeg har forresten kjøpt inn en flaske prosecco til forefallende testing. Så nå lurte jeg på om selveste ProseccoDronningen har noen matfølgetips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #2870 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg kan ellers anbefale The White Tiger, som jeg akkurat har lest ferdig. (Og jeg som føler at jeg knapt leser bøker for tida... ) Den sto jeg og holdt i og forkastet til fordel for Hislop. Den lå sammen med noen møkkakrimbøker, så jeg trodde det var en møkkakrimbok. Jeg leser heller ikke bøker for tiden, derfor lettlest så jeg kommer i modus igjen. Jeg er jo egentlig En Som Leser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ambra Skrevet 19. juni 2009 #2871 Del Skrevet 19. juni 2009 Leser Umberto Ecos Foucaults pendel, og den er i hvert fall ikke lettlest! Dessuten venter jeg på å få tenåringskjærester ut av huset før det blir natten. Jeg er trøtt og sur og lei av å være hotell- og bevertningssted. Lurer på å rømme, eller krympe barna tilbake til sprinkelsengstørrelse! Kanskje Marian Keyes hadde vært tingen mens jeg sitter her og venter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #2872 Del Skrevet 20. juni 2009 Leser Umberto Ecos Foucaults pendel, og den er i hvert fall ikke lettlest! Dessuten venter jeg på å få tenåringskjærester ut av huset før det blir natten. Jeg er trøtt og sur og lei av å være hotell- og bevertningssted. Lurer på å rømme, eller krympe barna tilbake til sprinkelsengstørrelse! Kanskje Marian Keyes hadde vært tingen mens jeg sitter her og venter? Jeg er ikke sikker på Marian Keyes, men sidene går i alle fall unna. Jeg husker jeg leste Rosens Navn på gymnaset og elsket den. Foucaults pendel kom jeg meg derimot aldri gjennom, men jeg har hatt stor glede av noen essaysamlinger (?) Seks turer i fortellingens skoger eller noe lignende. Brukte dem faktisk i hovedoppgaven min. Jeg har ennå ikke blitt hotell og bevertningssted, og det er jeg faktisk glad for. Jeg tilbød et og annet i dag, og gode gud så glad jeg er for at det ikke ble noe av. I stedet kom kjæresten i ellevetiden og Tenåringen rundt halv tolv. Jeg lagde lefseruller med skinke og røkelaks og dessuten salat med mango og feta, men har fått liten avsetning. Vi har hatt fine samtaler og DNM viser seg å være veldig flink med både Tenåring og katt. Overveldende. Nå sover de tre, men jeg er en trassigklump og holder fortet. Og skulle nok av og til krympet folk, men så kom jeg på at Tenåringen ikke sov en natt før hun var fire, og så forteller DNM at barna hans ikke sov alene før de var fem, og dermed revurderer jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 20. juni 2009 #2873 Del Skrevet 20. juni 2009 Marian Keyes er jo av de anstendige sjikklitforfatterne. Selv skal jeg lese islandsk krim de nærmeste dagene, Indridason. Jeg gleder meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 20. juni 2009 #2874 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Bokprat! Jeg har lest Keyes på sengen i flere uker nå jeg, for å roe ned og koble av etter at mesteparten av døgnet har vært fylt med oppgaveskriving. Jeg synes hun er morsom og vittig og utrolig underholdende. Jeg har lest både "Lucy Sullivan is getting married". "the last chance saloon" og nå leser jeg "the other side of the story". Super avkobling for en sliten hjerne. Jeg har også kjøpt Hislop til ferien (...når nå det blir...) og ble litt ekstra tent på å lese den når jeg hører at meningene er så delte. Endret 20. juni 2009 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerie Skrevet 20. juni 2009 #2875 Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg har lest alt av Keyes, faktisk, bortsett fra den siste novellesamlingen hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 20. juni 2009 #2876 Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg har lest alt av Keyes, faktisk, bortsett fra den siste novellesamlingen hennes. Det tror jeg at jeg også har - unntatt den novellesamlingen du snakker om, og den siste boken. De jeg nevnte, er de jeg har resirulert og lest på sengen i det siste. Keyes egner seg alldeles ypperlig til avkobling - det var en periode for et par uker siden hvor jeg var helt angstpreget, men jeg klarte fortsatt å engasjere meg i handlingen i bøkene hennes, så de fungerte ypperlig som avledning. Forresten kjøpte jeg en essaysamling av Siri HUstvedt i går. Jeg gleder meg! Jeg har lest noe av Sophie Kinsella også, men det ble jeg bare sur av - det blir litt For lettbent for meg, faktisk. *surogsær* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerie Skrevet 20. juni 2009 #2877 Del Skrevet 20. juni 2009 I en periode med behov for lettlest for etpar år siden leste jeg irriterende mye av Sophie Kinsella. Hun har en bok som heter The Domestic Goddess (tror jeg det var), som faktisk er underholdende, men shopoholicbøkene er jo til å få utslett av, så irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 20. juni 2009 #2878 Del Skrevet 20. juni 2009 Her er jeg fullstendig på bærtur - aner overhodet ikke hva dere snakker om, faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 20. juni 2009 #2879 Del Skrevet 20. juni 2009 Her er jeg fullstendig på bærtur - aner overhodet ikke hva dere snakker om, faktisk. Signerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belladona Skrevet 20. juni 2009 #2880 Del Skrevet 20. juni 2009 Hvis dette skal bli vår nye karriere kan jo eilan ta seg av videointervju Akkurat hva jeg trengte nå! Ler så jeg griner! Jeg vil ha en sånn rosa en med swarovskikrystaller og pelshale! *hikst* Noko heilt anna; hva synes hopen om bøkene til Coetzee? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå