Gå til innhold

Fresifjas

Fresi

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et par herlige sovetimer i sengen i ettermiddag, og stakkars Tenåringen også. :fnise: Derfor ble det middag på et litt urtodokst tidspunkt, men etter ønske fra den samme Tenåringen (fersk fullkornstagliatelle med hjemmelaget pesto, bacon, sukkererter, dulcitatomater ellerhvadetheter, sorte oliven og litt fetaost til mor. Litt hvitvin til mor også). Og jeg var flink og kom på at jeg skulle venne oss til is og dessert, så da ble det kaffe, jordbær og vaniljeis etterpå. Magen min skjønte dessverre ikke hva som traff den. :forvirret:

Alt i alt er jeg nå i stadig stigende form. Dette GÅR ikke lenger!

:fnise:

Det er viktig med litt til mor! :opplyser:

:nigo::danser:

Altså, jeg har en god idé til artikken på KG: Slik kurerer du vrangsøvdhet. Fresi intervjuer nextlife. Eller noe.

Og hva i ALL VERDEN mener du de to ville hatt å lære oss om kureringen av det? :klø:

Stadig imponert over ranglestaminaen! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså: :rulle:

Hjelpe meg, så gærne dere er! Nå har jeg nemlig oppdatert meg. Hva man går glipp av når man sørge for å få seg litt sårt tiltrengt nattesøvn.

Og jeg gleder meg veldig til det fresi/nextlife-intervjuet. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på om A-menneskene har kidnappet deg? :sjokk:

Snarerer tror jeg det er C-menneskene som har tatt henne... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

FRESI!!!

Jeg må bare fortelle deg en ting ettersom du er veldig glad i andeconfit. Kyllingconfit med olivenolje i stedet for ande-/gåsefett er utrolig godt! Og dessuten sinssykt lett å lage, pluss at samtlige ingredienser er veldig lett å få tak i. Egentlig skal man marinere kyllingen i 24 timer, men det er også så absolutt mulig å la være. Her er et par oppskrifter:

http://bitten.blogs.nytimes.com/2008/12/26...chicken-confit/

http://blog.ruhlman.com/ruhlmancom/2009/03...-for-lunch.html

http://www.foodnetwork.com/recipes/emeril-...cipe/index.html

Easy-peasy! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fresi, jeg kommer med godsaker til deg :lur:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=421360

:engel:

Jeg er dessverre på avvenning.

Snarerer tror jeg det er C-menneskene som har tatt henne... :fnise:

Ja! :grine:

Jeg har begynt å våkne halv fem hver morgen, dessuten. Det er så bortkastet at jeg knapt kan få sagt det. Så hvis jeg legger meg to og regner ut at jeg kan sove til halv åtte tenker jeg at jeg får nok søvn til å fungere flotters.

Men det går jo ikke nå lenger.

:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forresten en super helg forrige helg, det har jeg i grunnen hatt de siste månedene (med unntak av den helgen jeg lå mutters putter alene med feber og to dyner og cleenex opp til taket). Kjærestehelgene er et bra konsept som har inneholdt en fin balanse av min rønneleilighet med tilgivende stearinlys overalt, vin/prosecco og små, gode spiselige saker, restuarant/bar/utestedåpning, film i sofa og i det hele tatt.

Og nå er det forsyne meg helg igjen.

Forrige helg var det hotellseng. :sjarmor: Og hyggelig treff med kompis og store-Gucci på fredag kveld, rolige øl i en bakgård. Lørdag fikk jeg reker og hvitvin til frokost i nok en hyggelig bakgård. :fnise: Det kan virkelig anbefales tter en sen natt, en kopp svart kaffe etterpå og formen blir strålende. Så ble det litt butkker før ny kafé med lille-Chanel i solen, eplemost først, litt hvitvin etterpå. Vi var så heldige å bli invitert i teateret av to hyggelige mennesker med gratisbilletter, og selv om solen og ute.vinen lokket er jeg veldig glad for at jeg ble med. Fint stykke (og jeg fikk kjøpt et par sko på salg på veien. :sjarmor:). Dernest middag og rødvin.

Andeconfit. :sjarmor: :sjarmor:

Etter at de andre dro hjem ble selvfølgelig DNM og jeg sittende og drikke øl og jeg havnet i en interessant totimerssamtale om tog med en ukjent snowboarder. Vi var veldig enige om at transport er tingen og at togene gjerne kan gå litt saktere. Alt var bedre før. Søndag var det igjen frokost på kafe og mengder med kaffe og deretter total uansvarlighet med øl på øl i solen før sen film på sofaen.

Fin helg. Men A-menneske har blitt C-menneske og lokket meg utpå med den filmen, jeg var helt slakt på mandag. Og siden har jeg ranglet og hanglet, men underlig nok vært veldig opplagt på jobb. Det er jo noe.

FRESI!!!

Jeg må bare fortelle deg en ting ettersom du er veldig glad i andeconfit. Kyllingconfit med olivenolje i stedet for ande-/gåsefett er utrolig godt! Og dessuten sinssykt lett å lage, pluss at samtlige ingredienser er veldig lett å få tak i. Egentlig skal man marinere kyllingen i 24 timer, men det er også så absolutt mulig å la være. Her er et par oppskrifter:

http://bitten.blogs.nytimes.com/2008/12/26...chicken-confit/

http://blog.ruhlman.com/ruhlmancom/2009/03...-for-lunch.html

http://www.foodnetwork.com/recipes/emeril-...cipe/index.html

Easy-peasy! :hoppe:

Takk! :hoppe:

Jeg spiste jo andeconfit i helgen. :) Servitøren leste opp dagens, og alle fire ropte "and!" i kor. :fnise: Jeg kjente ikke de to andre noe særlig, så det var hyggelig å møte sjelefrender.

Men anden var ikke den beste jeg har spist, den var litt for fet og ikke antydning til crispy. Den desidert beste confiten er fortsatt den jeg fikk i den lille loftsleiligheten i le Marais for et par år siden, den var perfekt. :hjerte: Det hjalp sikkert at det var i Paris og at rødvinen fløt og at jeg hadde nye, snasne sko, men jeg er helt sikker på at den var uovertruffen. :fnise:

Jeg har bokmerket sidene og skal så absolutt overlevere dem til andeeksperten. Jeg ante ikke at man kunne bruke olivenolje, men det ser jo lett ut. Gåsefett er ikke alltid like lett å få tak i, så dette er jo genialt! Tusen takk igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veldig KG-sløv for tiden.

Og så usannsynlig trøtt. Så trøtt at jeg ikke en gang orket å være med på Ikea med en veldig hyggelige kakledame som stilte med bil og gode greier. Og nå er jeg dessuten møkkasur på en fyr som skulle vært her for timer siden. :frustrert: Og Tenåringen skulle først være borte og så komme med venninner, så jeg har styrt og båret med arm og skakk med mat for en hel bøling. Og hva skjer? Ingen tenåringer, de la andre planer, ingen mann. Mutters putters med haugevis av mat.

Nå får ingen noe som helst når de skulle dukke opp. :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig skulle vi vært i Eventyrhuset hele helgen. Men Tenåringen har planer i morgen og jeg må på føkkings dugnad i morgen. Og så kan ikke mannen være her, for han har også føkkings avtale i morgen ettermiddag. Og så vil foreldrene mine komme på søndag og egentlig vil ikke jeg det, men nå lurer jeg på om jeg skal booke dem likevel. Så kan noen være i Eventyrhus, og andre vaske klær og gå på dugnad og snakke med foreldre om de syke og gamle naboene deres.

:frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette blir slettes ikke noen fin helg, det blir en dustehelg. Det er bra at uken ellers ikke har vært av de verste, hvis man ser bort fra netter med to timers søvn. Jobb har vært OK. Så da kan jeg liksågodt legge meg på sofaen med hvitvin, uten mat, og med chick-lit. Min første!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerie
Jeg veldig KG-sløv for tiden.

Og så usannsynlig trøtt. Så trøtt at jeg ikke en gang orket å være med på Ikea med en veldig hyggelige kakledame som stilte med bil og gode greier. Og nå er jeg dessuten møkkasur på en fyr som skulle vært her for timer siden. :frustrert: Og Tenåringen skulle først være borte og så komme med venninner, så jeg har styrt og båret med arm og skakk med mat for en hel bøling. Og hva skjer? Ingen tenåringer, de la andre planer, ingen mann. Mutters putters med haugevis av mat.

Nå får ingen noe som helst når de skulle dukke opp. :jolie:

Så sløv at du sløyfer verb? :fnise:

Men hvorfor ikke? Hvorfor skal språket unnslippe nedskjæringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...