Gjest Eurydike Skrevet 16. februar 2009 #941 Del Skrevet 16. februar 2009 Og mornings! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 16. februar 2009 #942 Del Skrevet 16. februar 2009 *enda mer nysgjerrig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #943 Del Skrevet 16. februar 2009 God morgen alle luringer og nysgjerrigperer. I går brant jeg liksågodt opp den fine bakebollen min siden jeg rett og slett satt den på en glovarm kokeplate et kvarters tid. Sjempelurt. Ikke ble det pizza da deig med smeltet plast ikke er tilrådelig og ike har jeg bakebolle lenger. Jeg virkelig hater å ødelegge ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 16. februar 2009 #944 Del Skrevet 16. februar 2009 I går brant jeg liksågodt opp den fine bakebollen min siden jeg rett og slett satt den på en glovarm kokeplate et kvarters tid. Sjempelurt. Ikke ble det pizza da deig med smeltet plast ikke er tilrådelig og ike har jeg bakebolle lenger. Jeg virkelig hater å ødelegge ting. Huffda! Og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 16. februar 2009 #945 Del Skrevet 16. februar 2009 Søsteren min gjorde visstnok noe liknende med foodprocessoren sin, hun. Det er litt verre enn en bakebolle, i hvertfall dyrere å erstatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerie Skrevet 16. februar 2009 #946 Del Skrevet 16. februar 2009 Unnskyldning for å shoppe!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 16. februar 2009 #947 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Siden du må ut og kjøpe ny bakebolle, vil jeg anbefale bolle i plast med sklisikker bunn. Gjerne også med lokk med hull (som igjen har eget lokk). har fått slike av svigers, og de er helt supre. ikke sklir de, man kan sette på lokk så den kan fraktes, og lokket til hullet kan tas ut slik at man kan hamixmaster oppi uten at det spruter for mye. Endret 16. februar 2009 av Donpedro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 16. februar 2009 #948 Del Skrevet 16. februar 2009 Og formen min blir verre og verre. Det hjelper ikke at Tenåringen har tvunget meg til å lage pizza. Uæ. Du burde hatt favorittpizza på hjørnet du, også. Bare ringe, løpe og hente. Igår fikk vi en herrlig en med fetaost, gresk kalamataoliven, hvitløk og ruccola, i tillegg til favoritten Pepperoni med ekstra ost. Vingummi i løsvekt (litt for hard) til dessert. Er du fresk i formen igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 16. februar 2009 #949 Del Skrevet 16. februar 2009 Unnskyld meg, men Hvordan gikk det med kokeplata?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 16. februar 2009 #950 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg har hatt en slik nestenulykke.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #951 Del Skrevet 16. februar 2009 Søsteren min gjorde visstnok noe liknende med foodprocessoren sin, hun. Det er litt verre enn en bakebolle, i hvertfall dyrere å erstatte. Foodprosessoren klart jeg nesten å få til å selvantenne en gang jeg skulle være "lur" og kjøpe sånn pose med ferdig deigblanding, dessuten være litt effektiv. Så jeg satt foodprocessoren på full speed med kniven i og gikk for å lese avisen. Denne fremgangsmåten frarådes på det sterkeste. Legg til at det sikkert var et godt fettlag på den maskinen, og forestill deg lukten som spredde seg. Hele leiligheten tåkelagt og en pizzadeig som var blitt til en flytende, glovarm masse. Ikke oppdaget jeg det før etter ti minutter heller, da var maskinen på vei ned på gulvet. Unnskyldning for å shoppe!? Joa. Men hvor gøy er det å shoppe bakebolle liksom? Det irriterer meg nesten mest, at jeg må ut å kjøpe en sånn dings. Jeg er som barna, jeg vil ha lik den jeg hadde. Etter å ha trålet nettet har jeg funnet ut at den nok har gått ut av produksjon. Siden du må ut og kjøpe ny bakebolle, vil jeg anbefale bolle i plast med sklisikker bunn. Gjerne også med lokk med hull (som igjen har eget lokk). har fått slike av svigers, og de er helt supre. ikke sklir de, man kan sette på lokk så den kan fraktes, og lokket til hullet kan tas ut slik at man kan hamixmaster oppi uten at det spruter for mye. Det hørtes lurt ut. Hvor får man kjøpt slike? Jeg har en sånn sak med hull i midten som jeg brukr til pannekakerøre og sånt, det er en smart løsning. Men helst vil jeg ha en sånn med lokk som spretter opp når deigen er ferdighevet og som ikke er så altfor stor og som er lett og grei. Jeg er villig til å vedde ganske mye på at jeg kommer til å forbli uten bakebolle en god stund. Gi meg butikktips! Du burde hatt favorittpizza på hjørnet du, også. Bare ringe, løpe og hente. Igår fikk vi en herrlig en med fetaost, gresk kalamataoliven, hvitløk og ruccola, i tillegg til favoritten Pepperoni med ekstra ost. Vingummi i løsvekt (litt for hard) til dessert. Er du fresk i formen igjen? Jeg har pizza på hjørnet faktisk, men den er ingen favoritt. Ikke som din! :gråte: Dessuten er Tenåringen ikke særlig tenåringsaktig, så pizza levert på døren var helt uhørt. Hjemmelaget skulle det være. Jeg har trasslaget en ny i dag, da. I går ble det ostesmørbrød. Unnskyld meg, men Hvordan gikk det med kokeplata?? Det gikk fint, faktisk. Bare bittelitt dekorativ hvit plast henger igjen. Jeg har hatt en slik nestenulykke.... Dette er min tredje på en uke. Først ødela jeg den helt nye beholderen til stavmikseren, som faktisk er i veldig hard plast. Helt og holdent min egen feil, og fryktelig irriterende. Dernest skulle jeg koke ris, og i distraksjon skrudde jeg platen et hakk for mye motsatt vei, så det ble ikke den laveste teperaturen. Det ble den høyeste. Så det var den kjelen. Så var det bakebollefadesen. I dag trasslaget jeg som sagt en ny, i en liten, orange bolle fra sekstitallet uten plass til ordentlig elting, og glemte jammen meg salt i all irritasjonen. Da jeg skulle sette stekebrettet i ovnen, smalt jeg det i stedet i kjøleskapet. Så nå har jeg ikke håndtak på kjøleskapet, men ganske mye pizzafyll og ost på kjøkkengulvet. Tenåringen er meget oppgitt og lurer på hva som har skjedd med meg. Jeg vet ikke, men tok et glass rødvin til trøst selv om det er mandag. jeg kan neppe bli mer sosete enn jeg er i helt edru tilstand uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 16. februar 2009 #952 Del Skrevet 16. februar 2009 Det hørtes lurt ut. Hvor får man kjøpt slike? Jeg har en sånn sak med hull i midten som jeg brukr til pannekakerøre og sånt, det er en smart løsning. Altså. Nå tror jeg jammen med det er på tide med et kaklehønetupperwareparty. noen som kjenner en konsulent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 16. februar 2009 #953 Del Skrevet 16. februar 2009 Joa. Men hvor gøy er det å shoppe bakebolle liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #954 Del Skrevet 16. februar 2009 Altså. Nå tror jeg jammen med det er på tide med et kaklehønetupperwareparty. noen som kjenner en konsulent? Bakebollen var faktisk Tupperware. Bare forestill deg hva jeg har gått gjenom for å få tak i den. :grine: Jeg vil for all del unngå å måtte gjøre det samme igjen. Det vil si, men visse personer herfra kunne det sikkert ha vært gøy. Men stakkars konsulent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 16. februar 2009 #955 Del Skrevet 16. februar 2009 Bakebollen var faktisk Tupperware. Bare forestill deg hva jeg har gått gjenom for å få tak i den. :grine: Jeg vil for all del unngå å måtte gjøre det samme igjen. Det vil si, men visse personer herfra kunne det sikkert ha vært gøy. Men stakkars konsulent. *forestiller seg* Jeg er forresten veldig god på Tupperwaredemodameparodi. Og ynnsjyll at jeg ler mens du strigråter, selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 16. februar 2009 #956 Del Skrevet 16. februar 2009 Det hender de selger Tupperw. på stand på Storsenteret. Så slipper man party. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #957 Del Skrevet 16. februar 2009 *forestiller seg* Jeg er forresten veldig god på Tupperwaredemodameparodi. Og ynnsjyll at jeg ler mens du strigråter, selvsagt. Hm. Så du har vært på party du også, altså? Det hender de selger Tupperw. på stand på Storsenteret. Så slipper man party. Lurt! Det kan sjekkes ut! Ellers hørtes jo de bollene dine gode ut, da. Er det Tupper? Jeg begynner å komme litt over nevrosene her og begynner forsiktig å innse at det går an å bruke mange boller til baking. Og så registrerer jeg at jeg kan skrive mange sider om bakeboller. Og at jeg virkelig ikek er særlig glad i å ødelegge ting, uansett hvor billige de er. Dyre ting (som egen bil) klarer jeg imidlertid å ødelegge uten at det gjør meg noe særlig. Veldig merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 16. februar 2009 #958 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg har 2 sånne Tuppeware-spretteoppboller. Hvis det ikke ordner seg på annet vis kan vi ordne luftbro. Kaklehønenes resirkuleringssystem. Jeg har også vært på Tupperwareparty, men aldri fått svar på følgende spørsmål: Tiden til lokket spretter opp vil jo være avhengig av hvor stor deig man har lagd. Liten deig -> masse tomrom som utviklet gass skal fylle->lang hevetid før lokket spretter. Stor deig->lite tomrom som utviklet gass skal fylle->kort hevetid før lokket spretter. Er man da helt sikker på at denne teorien om at lokket spretter opp når ferdighevet er helt korrekt :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 17. februar 2009 #959 Del Skrevet 17. februar 2009 Hm. Så du har vært på party du også, altså? Én eneste gang - da jeg var sånn ca 16. Men minnene har brent seg fast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 17. februar 2009 #960 Del Skrevet 17. februar 2009 Mine bakebioller er ikke Tupper. kan høre med svigers hvor de er kjøpt. Kom i et sett med 3 stk i ulik størrelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå