Rosalind Skrevet 30. januar 2009 #561 Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg er så nysgjerrig at jeg sprekker snart! PM sendt. Vin åpnet. Alt er duket for en fortreffelig aften. Og de der røkegreiene skal du ikke bekymre deg for, O-ren. Hvis du har munnstykke og Fresi sigg kan man byttelåne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 30. januar 2009 #562 Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg vil også være med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 30. januar 2009 #563 Del Skrevet 30. januar 2009 PM sendt. Vin åpnet. Alt er duket for en fortreffelig aften. Og de der røkegreiene skal du ikke bekymre deg for, O-ren. Hvis du har munnstykke og Fresi sigg kan man byttelåne. *leter febrilsk etter munnstykke* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 30. januar 2009 #564 Del Skrevet 30. januar 2009 Ha en fresende fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 30. januar 2009 #565 Del Skrevet 30. januar 2009 Her levnes man ikke mye ære i matveien.. *snurt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #566 Del Skrevet 30. januar 2009 På dine vegne er jeg litt skeptisk for at du kommer til meg før Arran. skjønt, da kan du jo spise deg mett etterpå. Du sitter jo på kjøttboller! Eller vi kan gå på McDonalds. Jeg liker alt. Fantastisk. Du er hjertelig velkommen på kakao med vaniljeis. Men brownies er jeg lei av. Frister boller med nugatti inni? Jeg herjer på det, nemlig. Det frister voldsomt! Trøste og bære, som dere skravler! Og for en start på dagen - dersom det er noe i ordtaket "en god latter forlenger livet", har mitt liv blitt flere år lengre i løpet av den tiden jeg har lest meg opp her inne. Selvfølgelig er du velkommen til meg når som helst, Fresi. Hva med denne helgen? Pakk ned varmt tøy, ta med ski og bli med til fjells Det høres fantastisk ut! Det er lenge siden jeg har vært på fjellet. Men er det greit om jeg sitter i pulk med en øl? Varmt tøy har jeg. Hurra, hjelp til å tømme fryseren . Du må forresten legge inn tid til å besøke den neste-øde øya som der-ingen-skulle-tru ikke fikk lov til å filme Hurra, dette blir bare bedre og bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audrey Horne Skrevet 30. januar 2009 #567 Del Skrevet 30. januar 2009 Her har man kanskje ikke pleiet relasjonen særlig godt den siste tiden, men ærlig talt, ikke engang bli tenkt på med tanke på Fresi Tour 2009?! Hvem skal bidra med ny, kul musikk underveis? Samt GT's og ganske stort dansegulv innendørs? Og vi kan røke tynne sigaretter ut av vinduet (med karmer vi kan sitte i!) utover natten. Er ikke det bra nok, eller? Og du kan få leke med sminkesakene mine . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #568 Del Skrevet 30. januar 2009 Er det her dere er?! Ser deg jo hist og pist, Fresi, men har av en eller annen grunn ikke fått med meg at du har dagbok :klø: Må ha vært i feil nabolag Men la meg ikke avspore et viktig tema - mat, var det? Nytelsesmidler? Hei Sidonie! Temaet var visst all den gode maten jeg skal snylte til meg på en landsomfattende turné. Har du lyst til å melde deg som vertsfamilie er det bare å si fra. Du slår såklart følge med Fresi da! Jeg kan nesten ikke vente! Den er goood! Jeg planlegger også lammecurry til helgen, men vestindisk - ny oppskrift. Vi kan gjøre en deal, jeg kan kryddershoppe til deg, så kan du fikse silkekjoler og sånt til meg, det er jeg heller dårlig på. (Skjønt, jeg venter faktisk på tre kjoler fra ebay i skrivende stund, men to av dem er mer sånne tunikaaktige greier til hjemmebruk - jeg viser meg ikke offentlig i noe som går over knærne - og den tredje oppdaget jeg plutselig hadde rare ermer, trykket visst Buy litt fort der, ja. ) Men silkekjoler er jeg altså fryktelig dårlig på! Jeg har egentlig sluttet med silkekjoler, men jeg kan gjøre et unntak hvis jeg får vestindisk lammecurry og krydderveiledning. Hjelpe meg. For en fantastisk start på dagen! Jeg gleder meg veldig til det blir min tur til å huse Fresi på Fresi-touren. Her blir det nok plukk og spis (jeg har litt tapas/småmat-dilla for tiden) og drikk-bøtter-med-champagne, tenker jeg. Med innlagte røkepauser. Forøvrig blir jeg gjerne med på dekadent røke-tynne sigaretter-med-elfenbensmunnstykke (vintage, selvsagt....)-ved-røkebord-fra-Nordstand og kikke-på-naboer-med-diamantbesatt-teaterkikkert-besøk hos Rosalind. Jeg elsker tapas, så det er helt perfekt! Tapas, champagne og røk, det kan knapt bli bedre, faktisk. Vær forberedt på langvarig opphold. Jeg gleder meg til både blogginnlegg og gaver til unger. Hva med DS Nintendo? Med masse star wars-spill? Nintendo var ikke dumt. Det får bli ved siden av alle plastmaskingeværene, de med sånn høy knatrelyd. Ojojoj, så glad hun vil bli! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #569 Del Skrevet 30. januar 2009 Ja. Og stressa avantgardistjazz og Edith Piaf. Du må plukkes opp og tas med! Jeg har til og med Bellman-sangbok. Nå innser jeg imidlertid at det er ganske teit av meg å være sist på den lista. Alle får sett mange og jeg får sett ingen. Evt. alle. Hm. Jeg foreslår at vi danner et slags reisende kollektiv. Omtrent som sirkus, eller rett og slett som de reisende. Det blir jo mest rettferdig også, og jeg kan trenge selskap underveis. Dette har jo blitt et omfattende prosjekt sånn rent plutselig. Steik, kor tulne dåkke e! For mye vann i potittene. Har opplevd det samme med ball. Ånei du. Det er verre. Mye verre. Men ellers: jeg vil fortsatt holde på at pøbelsara og jeg skal være sist på turnelista. Det er nemlig vi to som kan det med pleie, sjelesorg og traumehåndtering. Du kan få spille tetris og drikke sjampis, så forsvinner alle traumer på et blunk. Vann, ja. Der sa du det. Men tetris og sjampis er jeg klar for! Jeg tror nok det er best uten ball. Jeg vil nok ende opp friskere og raskere en jeg noensinne har vært. Jippi! Du och jag! Fresi skal få pledd, varmeflaske og full service. Dog ikke sånn tisseflaske som vi så her en dag. Dobesøk må hun stå for selv. Men jeg har jo nye fine, fliser, duftlys og interiørbøker på do, så det! IKKE tisseflaske, så dårlig står det ikke til ennå. Andre flasker takker man ikke nei til - og jeg gleder meg til å bivåne det nye toalettet! Der ble det ikke noe av rydde-huset-planen min, ble sittende fast her. Kan idessuten informere om at jeg har røkebord, artig sladderinfo om JT m/fl og dessuten er en racer på skalldyr og aioli. Tror det må bli sommer og hvitvin, Fresi edit: rosé, tror jeg forresten Sladder? Svært interessert! Ikke minst blir skalldyr, aïoli og rosévin alldeles strålende! Min absolutte sommerfavoritt, så det passer veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #570 Del Skrevet 30. januar 2009 Hvis du skal begynne med indisk, må du merke deg denne setningen, sakset fra nevnte oppskrift: "It is an easy dish to cook, specially for the beginners". Ikke at jeg prøver å gjøre som han andre og insinuere noe, assa. Ellers kan jeg opplyse at jeg har skapet fullt av krydderier, men går usminket omkring i en striesekk. Nå kjente jeg at jeg ble litt nysgjerrig på de Rosalind-naboene. Jo takk, den setningen sprang meg rett i øynene i det jeg åpnet siden, faktisk. Men det var likevel et par ingredienser der jeg ikke har, så jeg må nettshoppe litt først. Og hvis oppskriften lyver og egentlig er sjempevanskelig, blir jeg nok sur. Jeg vil også være med. Du er såklart med! Vi har jo helt like matpreferanser, så det gleder jeg meg voldsomt til. Ha en fresende fin helg! Takk, Mim! Det blir nok rolig, men fint, tror jeg. Her levnes man ikke mye ære i matveien.. *snurt* Beklager, Toro! Det startet liksom ikke som en så omfattende turné, men jeg legger selvsagt turen innom deg. Jeg levner deg nemlig stor ære både når det gjelder mat og vin. Kan vi fiske også? Her har man kanskje ikke pleiet relasjonen særlig godt den siste tiden, men ærlig talt, ikke engang bli tenkt på med tanke på Fresi Tour 2009?! Hvem skal bidra med ny, kul musikk underveis? Samt GT's og ganske stort dansegulv innendørs? Og vi kan røke tynne sigaretter ut av vinduet (med karmer vi kan sitte i!) utover natten. Er ikke det bra nok, eller? Og du kan få leke med sminkesakene mine . Detter selvsagt et helt uimotståelig og uslåelig tilbud! Som sagt, jeg hadde opprinnelig ikke tenkt å gjøre det så omfattende, men når det først har blitt slik, bør nok også du belage deg på et litt omfattende opphold, faktisk. Kul musikk og GT samt stort dansegulv ser jeg fryktelig frem til! Og vamping hele natten! Dessuten mener jeg å huske at du er god på blåskjell? Og sminken din sikler jeg allerede over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #571 Del Skrevet 30. januar 2009 Hehe. Jeg skal redigere listen etter at jeg opplyser om siste nytt fra Fresis kjøkken: dersom man på død og liv MÅ skjære seg i fingeren er det mye lurere å gjøre det etter man har hakket chili enn før. Til info. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 31. januar 2009 #572 Del Skrevet 31. januar 2009 Hehe. Jeg skal redigere listen etter at jeg opplyser om siste nytt fra Fresis kjøkken: dersom man på død og liv MÅ skjære seg i fingeren er det mye lurere å gjøre det etter man har hakket chili enn før. Til info. Ellers: Jeg er currymett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #573 Del Skrevet 31. januar 2009 Ellers: Jeg er currymett. Jeg skvetter hver gang jeg ser den smileyen. Men jeg regner med at det betyr at curryen ble god? Jeg har også laget god middag, og det var flaks, jeg tror nemlig ikke jeg hadde taklet å lage to mislykkede middager på rad. Da hadde det nok blitt takeaway i uoverskuelig fremtid, alternativt ostesmørbrød. Kjøpetortillaene oppførte seg, kjøttblandingen oppførte seg og samhandlet så fint med krydderet, sausen oppførte seg eksemplarisk og guacamolen kunne knapt ha hatt bedre oppførsel. Sammen var de rett og slett en flott gjeng. Dette til tross for at det i dag var den Umulige Korianderdagen. To butikker og null koriander! :frustrert: Etter tips fra Nilma brukte jeg persille i stedet, og det var helt OK, både i kjøttblandingen, sausen og guacamolen. Dessuten fant jeg en boks med tørkede korianderblader i skapet (mystisk. Hvor har den kommet fra?), så jeg slang oppi litt av det også. Det eneste jeg nok bør lære meg er å ikke lage middag til seks personer så lenge vi er to passe småspiste personer. Tenåringen spiste én, jeg trykket innpå to. Lurer på om jeg kan fryse sausen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 31. januar 2009 #574 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg vil også være med. Kom kom! Fresi sa vi ligner, og jeg lurer veldig på. Vi kan trenge en hund også, når Eilan kjører nostalgi med Vassendgutane og naboen står på døra. Man må leve i nuet og tenke pragmatisk. Morra mi er større enn morra di osv. Lurer på om jeg kan fryse sausen. Frys den ned, ta med på turné! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 31. januar 2009 #575 Del Skrevet 31. januar 2009 For en god idé Fresi fikser det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 31. januar 2009 #576 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg tror dessverre ikke at hunden min skremmer noen som helst, annet enn hvis de skulle lukte av fisk, for da kan han komme til å bli nærgående. Ellers tar jeg på kjole, høye hæler, tar med meg sminkevesken (trillebagen) og kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 31. januar 2009 #577 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg skvetter hver gang jeg ser den smileyen. Men jeg regner med at det betyr at curryen ble god? Ja, sånn passe, i hvert fall. Synes det er sånn den smilyen ser ut, jeg? Ellers er jeg etterhvert så kresen (i den mer korrekte betydningen av ordet) at jeg nesten alltid har noe å utsette på både egen og andres mat. Men curryen ble ikke verst, får man vel si. Og så har jeg selvbakte naanbrød til to curryomganger til i fryseren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #578 Del Skrevet 31. januar 2009 Frys den ned, ta med på turné! For en god idé Fresi fikser det! Rimsmedene fornekter seg ikke, ser jeg. Jeg tror dessverre ikke at hunden min skremmer noen som helst, annet enn hvis de skulle lukte av fisk, for da kan han komme til å bli nærgående. Ellers tar jeg på kjole, høye hæler, tar med meg sminkevesken (trillebagen) og kommer. Det høres ut som et passende reiseantrekk. Jeg vurderer beautybox i tillegg til trillekofferten. Ja, sånn passe, i hvert fall. Synes det er sånn den smilyen ser ut, jeg? Ellers er jeg etterhvert så kresen (i den mer korrekte betydningen av ordet) at jeg nesten alltid har noe å utsette på både egen og andres mat. Men curryen ble ikke verst, får man vel si. Og så har jeg selvbakte naanbrød til to curryomganger til i fryseren. Jeg har altid noe å utsette på egen mat (naturlig nok), men sjelden eller aldri på andres. Enten har jeg flaks, eller så er jeg så takknemlig for å få servert mat at smaksløkene mine straks synes det er det beste de har kommet over i hele verden. Nå blir det pizzabaking. En tradisjonell hjemmehelg med Tenåringen bør nemlig inneholde taco eller annen tex-mex på fredag og hjemmelaget pizza på lørdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 31. januar 2009 #579 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg har altid noe å utsette på egen mat (naturlig nok), men sjelden eller aldri på andres. Enten har jeg flaks, eller så er jeg så takknemlig for å få servert mat at smaksløkene mine straks synes det er det beste de har kommet over i hele verden. Du høres ut som den perfekte middagsgjest, med andre ord! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 31. januar 2009 #580 Del Skrevet 31. januar 2009 Det ser ut til å nærme seg en verdensturne, dette. Trenger du en manager? Er flink til å holde oversikt, nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå