Gå til innhold

Fresifjas

Fresi

Anbefalte innlegg

Go Fresi! :tommelsmil::rulle:

Jeg har også masse raseri å kanalisere for tiden. Men i stedet blir jeg bare trist og lei. :tristbla:

:grine:

Og hva er i veien med det? :snurt:

Kan jeg i det hele tatt tolke det sånn at du etablerer en parallell mellom min lasagne og frossenpizza?! :frustrert:

*kanaliserer* :sjenert:

Ups. Slett ikke. :fnise: Det var mer for å vise at planer ikke følges under noen omstendigheter. Din lasagne er jo min favoritt nåe det gjelder comfort food. :troest:

(så da kan man jo gjette hvor mye lasagne jeg faktisk får i meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elastica

Jeg er på ostekjøret om dagen, det vil si jeg bare har lyst på matting jeg kan ha ost på. Hvilket igjen gjør at både frossenpizza og Eurydikelasagne kommer i samme kategori.

Beklager, Eurydike. :sjenert: Hvis det er noen trøst, hadde jeg selvsagt foretrukket din lasagne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne vært med en tur på fjellet. Hjernen min har nå antatt en konsistens som minner om grøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøthjerne er kjipt. Action på kg er gøy, men jeg synes det er trist at kg synes det er ok å fremheve konemordere som helter. Har rapportert litt i dag også, men det har ikke skjedd en pøkk med innlegget. Jeg er 100% sikker på at det hadde vært borte raskt om det var skrevet om drap på muslimer, jøder, politikere etc.

Jeg leste innlegget på nytt nå, og jeg har overtolket det litt. Det har vært skrevet så mye dritt de siste dagene og da blir liksom alt under samme tema dritt oppi hodet mitt.

Endret av Bellatrix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt ukeblad. Hodet mitt har ikke lyst på mer input enn koselige hverdagshistorier, oppskrifter og kryssord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen sett avataren min, forresten? Den vandrende katta? Jeg skulle bare julepynte meg litt, men nå vil jeg bli meg igjen. Jeg hadde den gamle på en annen pc. Fikk nye laptop til jul, uten innebygd vandrende katt. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser fortsatt ikke avataren din, bellatrix. :klø:

Dagens middag: Etter en slags plan skulle det være enten pannekaker og Toro-tomatsuppe eller fiskesuppe (uten pannekaker, seff). Realiteten: Kylling med sitron- og basilikumsaus, puré av blomkål og en liten potet, røstipoteter og aspargesbønner dampet med smør og littebitt sitron.

Men ingen hvitvin! :grine:

Jeg tror det er ugjenkallelig bevist: Ukesmenyer/ukesplanlegging/planlegging ligger ikke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går over til mat. Jeg har ikke laget ukemeny, men har skrevet ned en slags oversit over hva som skal spises i løpet av denne uken.

Mandag: Fylt kyllling med fetaost, hjemmelaget pesto og soltørket tomat, diverse tilbehør. (Realiteten: Frossenpizza)

Tirsdag: Ovnsbakt laks med bl. a nydelig sennepsdings og diverse (Realiteten: Eurydikelasagne)

Onsdag: Thaisuppe med kylling og koriander (Realiteten: Tagliatelle med røkelaks, brokkolitopper, persille, fløtesaus, parmesan)

:fnise:

Kan jeg få flytte inn hos deg annenhver uke?

Til tross for visse problemer med teori kontra praksis, synes jeg dette hørtes riktig så godt ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Dagens middag: Etter en slags plan skulle det være enten pannekaker og Toro-tomatsuppe eller fiskesuppe (uten pannekaker, seff). Realiteten: Kylling med sitron- og basilikumsaus, puré av blomkål og en liten potet, røstipoteter og aspargesbønner dampet med smør og littebitt sitron.

Men ingen hvitvin! :grine:

Jeg tror det er ugjenkallelig bevist: Ukesmenyer/ukesplanlegging/planlegging ligger ikke for meg.

Men her overgår jo virkeligheten drømmene med solid margin! :tommelsmil:

Og for hver dag uten vin må du huske at du setter inn penger i vinbanken, som du kan ta ut med renter ved en senere anledning. :opplyser:

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, det ser jo så bra ut på papiret/skjermen, men jeg kan avsløre at dagens middag ble riktig så mislykket. :fnise: Røstipotetene var totalt mislykket, hang seg fast i pannen og ble uspiselige, jeg lagde bare halvparten av det jeg hadde tenkt. Blomkålpuréen var god på smak, men løs i konsistensen og dessuten kald da alt omsider kom på bordet (og Tenåringen mente den smakte ekkelt, men det gjorde den ikke. :frustrert:). Aspargesbønner var aspargesbønner. Kyllingen ble saftig og god og sausen var også god, men litt mer tyntflytende enne ventet og dessuten produsert i enorm mengde. Lurer på om den kan fryses? Da det endelig ble tid for mat etter slaving i timesvis var jeg så sur at jeg bare spiste bittelitt. Tenåringen spiste ikke mye hun heller. Kjøkkenet endte som fullstendig katastrofeområde, jeg har brukt alt av kjeler og boller og stekepanner og visper jeg eier.

Æsj. Nå ser jeg fram til å ta ut rentene på vinkontoen i morgen den dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få flytte inn hos deg annenhver uke?

Til tross for visse problemer med teori kontra praksis, synes jeg dette hørtes riktig så godt ut. ;)

Du kan gjerne flytte inn, men jeg suger på kjøkkenet. :fnise: Du kan få enkel pasta og frossenpizza. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjerne flytte inn, men jeg suger på kjøkkenet. :fnise: Du kan få enkel pasta og frossenpizza. :tristbla:

Av og til er det greit å gjøre det enkelt. Dagens middag besto av stekt kylling, grønnsaker og poteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest O-Ren Ishii

Er det her den eminente turen vår til SmartClub (med ølsuping i etterkant) kommer inn? Da kan du jo bunkre alskens lekkerbiskengreier som bare trenger oppvarming, så du slipper å bruke alt av sausepanner, kjevler og sleiver for å få middagen på bordet. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Joda, det ser jo så bra ut på papiret/skjermen, men jeg kan avsløre at dagens middag ble riktig så mislykket. :fnise: Røstipotetene var totalt mislykket, hang seg fast i pannen og ble uspiselige, jeg lagde bare halvparten av det jeg hadde tenkt. Blomkålpuréen var god på smak, men løs i konsistensen og dessuten kald da alt omsider kom på bordet (og Tenåringen mente den smakte ekkelt, men det gjorde den ikke. :frustrert:). Aspargesbønner var aspargesbønner. Kyllingen ble saftig og god og sausen var også god, men litt mer tyntflytende enne ventet og dessuten produsert i enorm mengde. Lurer på om den kan fryses? Da det endelig ble tid for mat etter slaving i timesvis var jeg så sur at jeg bare spiste bittelitt. Tenåringen spiste ikke mye hun heller. Kjøkkenet endte som fullstendig katastrofeområde, jeg har brukt alt av kjeler og boller og stekepanner og visper jeg eier.

Æsj. Nå ser jeg fram til å ta ut rentene på vinkontoen i morgen den dag.

Ynnsjyll, men :fnise:

Hjelper det hvis jeg sier at jeg kjenner meg igjen? Jeg opplever ofte at retter som ser bra ut på papiret ikke funker når det kommer til stykket. Og katastrofeområdeproduksjon er jeg god på (det har jeg visst bekjent før). Det er heller ikke alltid at arbeidskrevende matprosjekter er en fest - sist tortillasteking endte feks nesten i skilsmisse. På alle måter verdt det siden ferdiglagde tortillas er så umulige å få tak i. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

PS: Jeg hadde forresten også en fullstendig røsti-kollaps en gang jeg hadde invitert gjester. Dusterøstien hang fast i pannen og gikk i oppløsning i en eneste potetgrøt mens fisken ble tørr og kald og gjestene satt inne i spisestuen og trommet med fingrene på bordet.

:danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det her den eminente turen vår til SmartClub (med ølsuping i etterkant) kommer inn? Da kan du jo bunkre alskens lekkerbiskengreier som bare trenger oppvarming, så du slipper å bruke alt av sausepanner, kjevler og sleiver for å få middagen på bordet. :tommelsmil:

Her kommer den absolutt inn! Jeg kan nesten ikke vente. :fnise: Spesielt kunn jeg trenge litt omfattende ølsuping, Men jeg tror jeg trenger en slags treningsleir! Jeg popper innom deg en dag til uken. :sjarmor: Deretter legger jeg turen innom Elastica (mye digg vilt, ikke minst and. :wow:), Eurydike (hun skal faktisk adoptere meg, har jeg jo planlagt), Ludovie, Nilma, Fakse og Deception. Jeg runder av med en helg tilbrakt hos pøbelsara og eilan. Så stikker jeg opp til Yihaa for litt Pepsi, kosemat&peptalk før jeg starter runden på nytt. Det er sikkert noen jeg har glemt også. For eksempel er nok både Miami og Ambra habile kokkerinner.

Det ser ut til å ordne seg. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...