Nightingale Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Kan jeg få se kjolen dere skal gifte dere i, eller en som ligner? Skal dere ha brudekjole eller vanlig selskapskjole?
Gjest pasta Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Jeg skal ha på meg denne. Men den er kjøpt på ebay, og ser litt annerledes ut. Det stofflaget som er bak er mer foran også på min kjole. Syntes egentlig den er finere enn originalen Jeg skal klippe den ca knelang foran, og ha den lenger bak. Vi skal gifte oss alene i den norske ambassaden i Paris.
Solstrålejenta Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 (endret) Jeg skal gifte meg i Maggie Sotteros Royal Romance.... Har måttet lete litt etter bilde på internett ettersom den akkurat har gått ut av produksjon, men fant til slutt Foran Bak Edit: Oisann...ser nå at det var til borgerlig bryllup... Jeg skal gifte meg i kirken jeg da, så det passet ikke helt... Endret 20. januar 2009 av Solstrålejenta
LilleMy28 Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Har en kjole fra Kristin Schikora, men det fins ikke bilde av den på nettet. Den har en del detaljer og skal ha et langt mantilla-stil-slør (3m). Vi er 22 gjester (inkl barn) og gifter oss på Tinghuset i Oslo.
Nightingale Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2009 Ser dere har "ordentlige" kjoler alle tre. Maggie Sottero har jo så mange nydelige kjoler! Umulig å velge blant dem. Kikket litt på kjoler av Kristin Schikora, mye fint der også! Jeg sliter litt med å bli enig med meg selv angående kjole. Har jo lyst til å ha en fin brudekjole, men bryllupet vi skal ha er veldig enkelt, så føler kanskje at en brudekjole blir litt "over the top" :klø: Vi legger f.eks ikke vekt på selve vielsen i det hele tatt, der er det bare de aller nærmeste som blir med. Sånn som det er nå, så blir bryllupet nesten som en vanlig bursdag, det er de samme menneskene som blir bedt. Vi skal ha rundt 30 gjester (tror vi da, er fortsatt veldig i planleggingsfasen) Det eneste som kommer til å bli annerledes er at det er bryllupet vårt, og at vi kommer til å ha bryllupskake. (satt litt på spissen.. ) Alternativet blir jo en kort brudekjole. Det er det alternativet som kanskje står sterkest akkurat nå.. Eller en vanlig selskapskjole, men da tror jeg kanskje kommer til å føle at jeg går glipp av noe, hvis dere skjønner hva jeg mener.. Ser at du LilleMy28, ikke skal ha små mange gjester, men dere har kanskje et ganske formelt bryllup for det..? Skønner at det bare er jeg selv (og forloveden da ) som kan bestemme det, men det er jammen ikke så lett.. Noen som skal ha selskapskjole eller kort brudekjole da?
Phaedra Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 (endret) Jeg skal også gifte meg i brudekjole. Denne. Vurderte om jeg skulle gifte meg i hvitt eller ikke, men fant etterhvert ut at min bedre halvdel tok valget for meg - han våknet opp en dag og var blitt litt "konservativ" og mente at man skulle gifte seg i hvitt hehe. Skal ikke ha slør dog. Det hører, for meg, til kirken. Aner ikke hvorfor Glemte forresten å si: bortsett fra kjolen min, og dressen til mannen min, så skal resten av bryllupet være veldig uformelt. Vi har sagt at folk kan møte opp i sommerkjole og komfortable klær, og hele gjennomgangstemaet for middagen osv. etterpå er uformelt Endret 20. januar 2009 av Phaedra
Nightingale Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. januar 2009 Oj, det var en nydelig kjole Phaedra! Det må jeg virkelig si. Hvor kjøpte du den? Dere har også et uformelt bryllup ja. Hmmm... Hun som skal være (forhåpentligvis) forloveren min kommer på besøk på torsdag, så kanskje hun kan snakke litt fornuft i meg og få meg til å velge en nydelig bryllupskjole. Min kjære tilkomne har nemlig ikke så mye meninger om kjole. Hadde egentlig ikke bergenet mer enn 2500 kroner på kjole i budsjettet, men nevnte i går at jeg kanskje måtte regne med å bruke litt mer penger på kjole..
Phaedra Skrevet 20. januar 2009 #8 Skrevet 20. januar 2009 Jeg kjøpte kjolen min i Hellas, den heter Jenny Packham - Elizabeth. (tror den koster over 10 000 i Norge) Vet at Atelier V i Bergen har Jenny Packham-kjoler
Gjest Gjest_chic_* Skrevet 20. januar 2009 #9 Skrevet 20. januar 2009 Synes mange av kjolene til Cecilie Melli er veldig fine og kan passe til en slik anledning. Lykke til
Nightingale Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 20. januar 2009 På nettsidene deres var det utrolig mye flotte kjoler. Synd selve butikken er i Bergen og jeg i Oslo. Jenny Packham sine kjoler var nydelige. Synes nesten din var den flotteste av dem. Veldig mange fine under andre merker også. Men det er nok ikke helt realistisk for meg å bruke så mye på en kjole for en dag, selv om jeg drømmer meg helt bort! Men oppjustere budsjettet endel, det har jeg skjønt at jeg skal gjøre. Denne likte jeg også da, fant den under selskapskjoler: http://www.atelier-v.no/selskapskjoler_alvina5.html
Gjest Gjest_jeanette_* Skrevet 20. januar 2009 #11 Skrevet 20. januar 2009 Jeg forstår det som at du egentlig ønsker en brudekjole, men er redd for at det krasjer med resten av festen. Jeg vil si blås i det. Gå i en brudebutikk, og prøv kjoler. Det er en ubeskrivelig følelse når du står der i den rette kjolen! dette er en (forhåpentligvis) en gang i livet dag, og ja, jeg er redd du kmmer til å føle at du har gått glipp av noe senere. Så hvis du vil, bruk hvit lang kjole, slør ol. Det er din store dag, og de er vant til alt fra olabukser til de største brudekjolene med slør og full pakke der. Du kan godt ha en uformell fest med verdens vakreste kjole. Du kommer til å føle deg som en prinsesse! Kjolen kan du kjøpe på e bay. Spør her på kg om de kan anbefale en selger. Billig, og veldig bra. Lykke til.
Nightingale Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 20. januar 2009 Ja, det er litt sånn jeg tenker, pluss at jeg ikke kan/vil bruke altfor mye penger. Tror jeg får gjøre som du sier, besøke en brudekjolebutikk, prøve kjoler og kjenne på det.
Kohana Skrevet 20. januar 2009 #13 Skrevet 20. januar 2009 Jeg vil anbefale Drømmekjolen i gågata i Fredrikstad. Der har de godt utvalg og får ofte inn nytt. Jeg kjøpte min kjole der rett før jul. Kort, champagnefarvet kjole til 1299,- Vi skal ha et uformelt bryllup med ca 30 gjester.
Gjest Flode Skrevet 20. januar 2009 #14 Skrevet 20. januar 2009 På nettsidene deres var det utrolig mye flotte kjoler. Synd selve butikken er i Bergen og jeg i Oslo. Jenny Packham sine kjoler var nydelige. Synes nesten din var den flotteste av dem. Veldig mange fine under andre merker også. Men det er nok ikke helt realistisk for meg å bruke så mye på en kjole for en dag, selv om jeg drømmer meg helt bort! Men oppjustere budsjettet endel, det har jeg skjønt at jeg skal gjøre. Denne likte jeg også da, fant den under selskapskjoler: http://www.atelier-v.no/selskapskjoler_alvina5.html Kjolen du har funnet her er jo litt Noa Noa aktig, så kanskje du kan kontakte de for å se sommerkolleksjonen deres? Eller så har jeg sett no alla det der på Lene V og Benneton også. Ellers ville jeg nok gått på en ordentlig brudebutikk og sett meg litt rundt. De har jo alle mulige varianter, fra veldig enkle til "marengskakekjolene"...
Gir Skrevet 20. januar 2009 #15 Skrevet 20. januar 2009 Se på ebay sier nå jeg! Masse fine kjoler i alle mulige farger og fasonger, korte og lange Men det er smart å ha vært i en brudebutikk og prøvd først ja, for å se hva som passer til din kropp.
Nightingale Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #16 Skrevet 20. januar 2009 Ja, får dra og besøke en brudekjolebutikk. Gjelder bare å velge en butikk da. Det er vel ende å velge i Oslo.. Kom gjerne med forslag! Har fått med meg mannen på at jeg kan velge hvilken kjole jeg vil også Kanskje det blir ordentlig kjole på meg likevel da. Denne for eksempel likte jeg: http://www.brudekjolen.no/brud/albums/cosm...06_0017cymk.jpg
Gjest Pupsi Skrevet 20. januar 2009 #17 Skrevet 20. januar 2009 tittet litt på eBay for deg jeg da Syntes det er så gøy. Og tenkte at du kanskje kunne like denne? Eller denne Eller denne? Jeg vet jo egentlig ikke hva du liker Men gå inn å titt litt selv. Det er veldig mange fine kjoler på ebay :jepp: Og jeg syntes helt klart du skal ha en ordentlig brudekjole. Jeg gav ca 950 kr inkludert frakt for min kjole fra eBay. Skreddersydd til meg.
Gir Skrevet 20. januar 2009 #18 Skrevet 20. januar 2009 tittet litt på eBay for deg jeg da Syntes det er så gøy. Og tenkte at du kanskje kunne like denne? Eller denne Eller denne? Jeg vet jo egentlig ikke hva du liker Men gå inn å titt litt selv. Det er veldig mange fine kjoler på ebay :jepp: Og jeg syntes helt klart du skal ha en ordentlig brudekjole. Jeg gav ca 950 kr inkludert frakt for min kjole fra eBay. Skreddersydd til meg. Litt off topic, men hvilken butikk kjøpte du fra? Var det god kvalitet på kjolen? Måtte du betale toll?
Gjest Pupsi Skrevet 20. januar 2009 #19 Skrevet 20. januar 2009 Litt off topic, men hvilken butikk kjøpte du fra? Var det god kvalitet på kjolen? Måtte du betale toll? Jeg kjøpte fra denne selgeren Men er ikke helt sikker på om jeg vil anbefale den... Jeg er fornøyd jeg, men kjolen ser ikke ut som bildet! Og Kittybambi er ikke fornøyd med sin kjole fra samme selger. Kjolen hadde kjempebra kvalitet. Det var noe av det jeg var mest redd for, men det er ingenting å si på kvaliteten på stoffet. Jeg måtte ikke betale toll eller noe annet. Den kom i postkassen, og var merket som gift (gave), tror jeg. Hvis du er interessert kan jeg logge meg inn i morgen og sende deg PM med bilde av meg med min kjole på, så kan du se selv Trodde egentlig at den lignet originalen jeg, helt til jeg sammenlignet bildene :dåne:
Nightingale Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #20 Skrevet 21. januar 2009 Fine kjoler ja, det var snilt av deg Men tror nok jeg burde ha med stropper. Må ha en god BH, har både litt store pupper, og har jo *kremt* fått to barn også.. Virker jo utrolig lettvint dette med eBay, men man må burde nok ha en selger man er blitt anbefalt ja. Hvor lang tid tok det fra du bestilte til du hentet pakken på posten? Synes du det var vanskelig å ta mål av deg selv? Og satt kjolen fint?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå